Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Vanmiddag nog even heerlijk (voor de derde keer dit jaar...) de Daytona uitgelaten.
Blijft toch echt een fantastisch apparaat.
x5w383.jpg
 
dus. avondje met TuneEcu aan de gang geweest.
Was erg spannend, maar achteraf stelt het niets voor.

De mapping die erin zat was de 20203( niet te herleiden op TuneEcu.com :? ), de nieuwe die ik geladen heb is de 20575
informatie gehaald @
Triumph_OEM_Tune_list. 3 & 4 Cyl. models
de daytona 675 is van 2007 en is geheel standaard.
VIN294377
Tps sensor is gereset na het laden van de 20575
De vrouw merkt verschil in iets vloeiendere gasreactie.

Maar als ik de standaardmapping vergelijk in TuneEcu met de nieuwe mapping zie ik geen enkel verschil tussen deze 2.
(met de f6 toets kun je snel switchen tussen 2 mappings)

Iemand die weet hoe dit zit?

Groeten basman
 
Lievveee Oma, Mag ik meedoen in dit topic ;)

ben over op de machtige 3-cilinder. wat een leuke fiets, heerlijk en gewoon precies wat ik wil qua koppel/power combinatie.

love it.

OoD09a4.jpg


Specs:
Stock met double bubble ruit(onbekend merk)

Zal nog wat extras moeten uitvoeren... knippertjes, kontje, uitlaat, exup en nog ander genozel.

Wie verkoopt wat? misschien heb ik interesse op lange termijn.

Promo video
 
Lievveee Oma, Mag ik meedoen in dit topic ;)

ben over op de machtige 3-cilinder. wat een leuke fiets, heerlijk en gewoon precies wat ik wil qua koppel/power combinatie.

love it.

[afbeelding]

Specs:
Stock met double bubble ruit(onbekend merk)

Zal nog wat extras moeten uitvoeren... knippertjes, kontje, uitlaat, exup en nog ander genozel.

Wie verkoopt wat? misschien heb ik interesse op lange termijn.

Promo video

Ik kom jou ook overall tegen he _O-
 
Lievveee Oma, Mag ik meedoen in dit topic ;)

ben over op de machtige 3-cilinder. wat een leuke fiets, heerlijk en gewoon precies wat ik wil qua koppel/power combinatie.

love it.

[afbeelding]

Specs:
Stock met double bubble ruit(onbekend merk)

Zal nog wat extras moeten uitvoeren... knippertjes, kontje, uitlaat, exup en nog ander genozel.

Wie verkoopt wat? misschien heb ik interesse op lange termijn.

Promo video
Mooie machine. Veel plezier ermee :)
 
Mogge, ik heb sinds afgelopen weekend een hele mooie Daytona 600 in het Racing yellow.

Nu heb ik een vraagje weet iemand waar de standaard of veel voorkomende lekkages in het brandstof systeem voor komen ?

Ik had een wat minder o-ringetje op de snel koppeling die kon ik gelukkig in de bak vinden die was droog gebleven maar de inlaat bij de brandstof rail had ik schoon en droog gespoten met remmen reiniger maar nu meurt het weer naar brandstof. moet weer de tank eraf.... misschien dat iemand een tip heeft ? het loopt er niet uit maar het zweten van brandstof kan niet goed zijn.
 
Ik heb binnenkort ook een daytona 675 in scorched yellow, van Mieq hier op het forum. Maar ben bang dat wat jij hebt geen daytona specifiek probleem is. Rubber en kunststof gaan absoluut niet samen met remreiniger. Je hebt een afdichting van rubber dus waarschijnlijk zelf om zeep geholpen... :s
 
Beetje remmenrijniger kan geen kwaad hoor. Bovendien is het brandstof rail van kunstof. En moeten de rubberslangen brandstof bestendig zijn. Zolang er maar geen aceton in zit of je dat in de kunstof tank stopt.


Ik haal dr nog eens los dan kan even rustig kijken.
 
Kijk deze o-ring heb ik vervangen deze is 8 x 1.6 nbr shore 70 hier zou misschien nog eens iets dikkere in kunnen wellicht dat 8x1.8 bestaat. maar nu is deze tenminste droog.

20161025_180211.jpg


Ergens nog 2 nieuwe kleppen vandaan regelen van metaal, op de foto te zien en uit rekening blijkt dat deze al eens zijn vervangen, dit had beter gekunt zie ik zo.

20161025_130313.jpg


Hier de TB's die gewoon vet zijn, die heb ik gewoon afgesprayed met remmen reiniger om droog te maken kijken waar de vettigheid / het zweten vandaan komt.

20161025_130334.jpg


Automotive is toch wat anders dan zo'n race bike even wat meer verdiepen.
 
Mocht je echt specifieke technische vragen hebben, kan je die beter in het subforum 'techniek 'vragen. Los daarvan is hier weinig leven geloof ik. Ik zal vanaf nu wel regelmatig kijken, maar in je eentje valt er ook weinig topic in leven te houden. Hopelijk kan ik zaterdag mijn daytona ophalen!! :)
 
Dat zou best kunnen hoor thijs, een ding is zeker het ruikt naar de benzine. Beetje minder. Voorlopig staat die nog in mijn kelder box. Beetje minder voor de buren maar 50 procent is bij ons motor muis dus dat scheelt.

Morgen of zondag haal ik hoop het even los. Ik denk dat wellicht de seal tussen de tank en pomp oud is. Maar als ik alles toch opmeet wat onbekend is dan is het de moeite.

Van de injectoren vragen ze geloof ik 2.5 per o-ring het zijn er 8 dus als je toch van alles even rustig los hebt bestel je die zo voor een paar cent weer nieuwe.

Even opmeten welke seals waar inmoeten. Ik denk dat ik die van de injectoren eventueel ook check. Als ik de maten weet deel ik ze wel. Misschien wel handig in zo'n techniek topic.
Die snel koppelingen die kan ik bij te components krijgen voor 17 euro stukje beter als dat oude plastic. Mijn baas had dit met. Zijn agusta mv daar brak die af stroomde het er zo uit met een hete motor niet fijn. -O-
Als dit gerust is gaat ik de klep speling checken
 
Dat zou best kunnen hoor thijs, een ding is zeker het ruikt naar de benzine. Beetje minder. Voorlopig staat die nog in mijn kelder box. Beetje minder voor de buren maar 50 procent is bij ons motor muis dus dat scheelt.

Morgen of zondag haal ik hoop het even los. Ik denk dat wellicht de seal tussen de tank en pomp oud is. Maar als ik alles toch opmeet wat onbekend is dan is het de moeite.

Van de injectoren vragen ze geloof ik 2.5 per o-ring het zijn er 8 dus als je toch van alles even rustig los hebt bestel je die zo voor een paar cent.

Even opmeten welke seals waar inmoeten. Ik denk dat ik die van de injectoren eventueel ook check. Als ik de maten weet deel ik ze wel. Misschien wel handig in zo'n techniek topic.
Die snel koppelingen die kan ik bij te components krijgen voor 17 euro stukje beter als dat oude plastic. Mijn baas had dit met. Zijn agusta mv daar brak die af stroomde het er zo uit met een hete motor niet fijn. -O-
Als dit gerust is gaat ik de klep speling checken
 
Hallo allemaal,

Ik rij momenteel een ducati hypermotard maar ben van plan om aan het begin van het nieuwe motorseizoen de overstap te maken naar een daytona. En wat specifieker een 2011-12 675R. Zijn er puntjes waar ik bij aanschaf van een daytona van dit bouwjaar specifiek rekening mee moet houden?
 
Zover ik weet niet, al ben ik verre van expert... het beginmodel had nog wel eens dynamo en sr geloof ik. maargoed welke Japanse ss niet... ik heb nog nooit iets modelspecifieks van het nieuwe model gehoord. Ben benieuwd of de overstap bevalt. Ik kom van een 600cc 4 cilinder, maar kan me voorstellen dat je vanaf zo'n duc koppel mist.
I
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan