Koppelingsprobleem R6 2007

BladeFighter

MF veteraan
18 mrt 2005
2.140
0
Hey folks,

zit met een klein probleem met de koppeling van mijn Yamaha R6 van 2007 (rj11).
Heb al op veel andere motoren gereden en dit heb ik nog nooit gehad dus moet wel aan de koppeling liggen. Deze motor wordt enkel gebruikt op het circuit.

Het probleem is het volgende,

de koppeling grijpt heel snel aan , dus op een halve cm ofzo in mijn hendel van ontkoppelen naar koppelen.. Nu is dit niet echt een probleem en valt er wel mee te rijden maar omdat ik vanaf dit jaar wedstrijden ga rijden moet het gewoon goed zijn en moet ik hem echt even kunnen laten slippen. Heb geen zin om een dikke wheelie te maken en op mijn bek te gaan :N

Heb de platen er al uitgehaald en heb niks verdachts gezien aan de korf, is nog allemaal netjes en zeker niet ingeslagen..
Wel heb ik gezien dat de dikkere stalen plaat net voor de achterste frictieplaat zit en op de tekening van 2007 Yamaha YFZ-R6 (YZFR6W) Clutch | PartsFish.com staat deze eigenlijk voor de 2de (achterste) frictieplaat..

Zou dit de oorzaak kunnen zijn of waar kan dit aan liggen?
 
Je kunt het veranderen door de push lever (nr30) te verlengen.

Als je monteert tel je van binnen naar buiten toe. Ik denk dat je je daar in vergist.
De tekening is n beetje vreemd, daar deze de koppeling omgedraaid laat zien (alsof het links op de motor zit)
 
Laatst bewerkt:
Je kunt het veranderen door de push lever (nr30) te verlengen.

Als je monteert tel je van binnen naar buiten toe. Ik denk dat je je daar in vergist.
De tekening is n beetje vreemd, daar deze de koppeling omgedraaid laat zien (alsof het links op de motor zit)


Je hebt gelijk ivm de tekening, dus de dikke stalen plaat komt achter de 2de frictieplaat,
bij mij zit de helemaal vanachter! Zou dit de oorzaak kunnen zijn?

Nr 30 verlengen is ook wel een optie maar niet de remedie denk ik :N
 
aftermarket platen? Vaak zitten er origineel een setje kurk platen bij, bij vervangingssets van EBC bijvoorbeeld niet. Hierdoor wordt de koppeling wat happerig. Geen ervaring met een R6, dus weet niet of dit klopt.
 
aftermarket platen? Vaak zitten er origineel een setje kurk platen bij, bij vervangingssets van EBC bijvoorbeeld niet. Hierdoor wordt de koppeling wat happerig. Geen ervaring met een R6, dus weet niet of dit klopt.


Dit zou mss de oorzaak kunnen zijn, op de platen staan wel wat nummertjes maar geen merk oid..
 
Terug
Bovenaan Onderaan