500 Euro challenge 2015/17: XJ750 Du Penszeur Roeleert

Dankje.

Wat me wel opvalt is dat 70 % van je foto's niet scherp zijn.
met flits is het vaak een stuk beter maar ook niet altijd.
in een garage is het vaak donker en zeker voor telefooncamera's lastig om er wat fatsoenlijks van te maken.

Maar verder vind ik dat je erg enthousiast en uitgebreid bezig bent.
Volgens mij heb ik niet eens de carburateurs gesynchroniseerd maar heb ik de motor zo op de aanhanger gezet voor zijn trip richting Portugal :P

De revisiesets die je besteld hebt zijn wel een goed idee, de NL imitatie sets zijn veel minder uitgebreid.
Vind het altijd leuk om te zien hoe talloze kleine bedrijfjes op internet dingen aanbieden waar je vroeger het bestaan niet van wist.

Maar goed, eerst weer werken en reisverlagen maken en dan maar eens de koffers op de XJ gaan monteren :)
misschien tot de 29e :)
 
Dankje.

Wat me wel opvalt is dat 70 % van je foto's niet scherp zijn.
met flits is het vaak een stuk beter maar ook niet altijd.
in een garage is het vaak donker en zeker voor telefooncamera's lastig om er wat fatsoenlijks van te maken.

Maar verder vind ik dat je erg enthousiast en uitgebreid bezig bent.
Volgens mij heb ik niet eens de carburateurs gesynchroniseerd maar heb ik de motor zo op de aanhanger gezet voor zijn trip richting Portugal :P

De revisiesets die je besteld hebt zijn wel een goed idee, de NL imitatie sets zijn veel minder uitgebreid.
Vind het altijd leuk om te zien hoe talloze kleine bedrijfjes op internet dingen aanbieden waar je vroeger het bestaan niet van wist.

Maar goed, eerst weer werken en reisverlagen maken en dan maar eens de koffers op de XJ gaan monteren :)
misschien tot de 29e :)
Die foto's, tja.. Ik heb er al een paar keer mijn excuses voor aangeboden. "Oude" GSM die al een paar keer tegen de grond is gegaan en tja.. Ik zou natuurlijk mijn spiegelreflex in de garage kunnen gebruiken, maar dan zit je weer iedere keer te kloten met het overzetten van de foto's, resizen, .. Of een nieuwe gsm, maar hey, dat is weer geld dat ik aan andere zaken kan uitgeven :+

Revisiesetje ben ik inderdaad tevreden over, wel even opletten met de sproeierbuis van de hoofdsproeier. Tijdens montage heb ik elk onderdeel nagemeten / gecontroleerd i.v.m. de standaard onderdelen die er uit kwamen en dat is het enige onderdeel dat ik bij heb gewerkt. Als je zo'n set koopt moet je de binnenkant van die buis maar eens bekijken: bij het boren van de kleine gaatjes in de schacht zijn ze vergeten om daarna de ontstane braampjes aan de binnenkant af te werken. Maar dat is zo opgelost met een klein slotvijltje, dus niets om je druk over te maken, maar wel iets om aan te denken :t

29e staat al in de agenda, of ik het ga halen dat moet ik tegen dan even bekijken :)
 
Laatst bewerkt:
sorry, ik had niet gezien dat het probleem bekend was :t

eerst maar de kerstboom opzetten he , Januari duurt nog wel even :P
 
Kerstboom? Eerst Sinterklaasliedjes zingen bij de Centrale Verwarming!!!

Ow wacht. Morgen is het eerst nog Sint Maarten!!
 
Wat lees ik nou in "Motoren te koop", ga je de CB450 van ErikE reanimeren? En ErikE heeft ook plannen om mee te doen?
 
ik vond het sneu dat erik het niet voor elkaar krijgt om de motor lopend te krijgen.
hoewel ik eigenlijk geen plek en tijd heb om zoiets op tijd klaar te krijgen vind ik het jammer dat het op dergelijke manier moet stoppen.
alles is weer rijdend te krijgen, even kijken of daar inderdaad een ander motorblok voor moet komen..

soms heb ik de neiging om alle oude zooi op een stapel te gooien en een elektrische motorfiets te kopen ( let wel 10 rooitjes 2e hands) en het andere moment kan ik het niet verkroppen dat alles maar op de vuilnisbelt word gegooid.

los van alles zou ik het leuk vinden als ErikE weer een motor opscharrelt voor de challenge.
dat kan niet meer met deze.. eigenlijk mag je niet deelnemen met de motor van een bekende.
maar sinds hij gewonnen heeft wil ik Erik niet meer kennen, dus kan het weer dat ik zijn motor koop ;)

regelementen zijn voor de regering zeg ik maar :)
 
komt goed uit, ken zoveel mensen inmiddels ;)

dat motorblok gaat niet meer goed komen...
moet nog even denken of ik dat model leuk genoeg vind om echt mee door te gaan..
 
de dikke extra sterke bouten waarmee de cilinders op je blok zitten.
daar zijn er 2 van afgebroken bij het proberen los te draaien en te verwijderen.
door de vorige eigenaar.
maar ze zitten ook niet alleen op het schroefdraad vast, de hele bout zit gewoon vastgeroest in de cilinder.
alles zit muurvast.

dit gaat dus even over de cb450s.
op een gegeven moment kreeg ik in het uitstekende gedeelte nog een gat geboord, maar alles wat ik daar in wou doen of op wou zetten ging niet.

voor een kratje bier mag je zeker niet klagen, maar ik ga nu wel even rustig nadenken wat ik wil en wat ik er nog aan uit wil geven.
 
de dikke extra sterke bouten waarmee de cilinders op je blok zitten.
daar zijn er 2 van afgebroken bij het proberen los te draaien en te verwijderen.
door de vorige eigenaar.
maar ze zitten ook niet alleen op het schroefdraad vast, de hele bout zit gewoon vastgeroest in de cilinder.
alles zit muurvast.

dit gaat dus even over de cb450s.
op een gegeven moment kreeg ik in het uitstekende gedeelte nog een gat geboord, maar alles wat ik daar in wou doen of op wou zetten ging niet.

voor een kratje bier mag je zeker niet klagen, maar ik ga nu wel even rustig nadenken wat ik wil en wat ik er nog aan uit wil geven.
Ai das inderdaad lastiger, balen. Wist hier in de buurt nog een cb450s te staan (zelfde type) die al jaren genegeerd onder een hoes in de voortuin stond. Gisteren nog even langs gelopen maar hij staat er niet meer -O-
 
ik hou het in de gaten, kans dat ik dan nog meer zooi tegenkom en wil hebben is dan ook groot :P

:+


op speurders staat er 1 die niet loopt wegens carburatie probleem maar zij reageert niet.

of ze is zwaar beledigd door mijn bod..
 
Laatst bewerkt:
Toch blij dat het niet aan mij heeft gekregen dat ik ze er niet af kreeg. Zou een deuk in m'n ego zijn als LePensZeur in twee minuutje t blok open trok...

Ondertussen pak ik rustig m'n rugzak voor een paar weken Vietnam. Wie weet wat ik bedenk als ik terug kom. Zie genoeg 250cc of eencilinder voorbij komen...
 
als het echt niet lukt en ik wil er niets meer aan uitgeven dan gaat hij voor onderdelen.

op de site van de rdw staat de je voor sloop gewoon een brief moet sturen met uitleg en een kopie van je legitimatie.

je hoeft niet eens gelijk de papieren op te sturen.

iemand hier ervaring mee ?
 
Ja, ik heb er wel ervaring mee. Destijds moest het kenteken wel meegestuurd worden, maar egels veranderen constant. Een brief met uitleg en kopie ID is inderdaad nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan