500 Euro challenge 2015/17: XJ750 Du Penszeur Roeleert

De 2e set carburateurs heeft de 'vlotterfilter mod' gehad, ben benieuwd of dat bij nr1 ook de oorzaak is.
pas wel op met de ultrasoon aan te laten staan, dat stomme ding van mij bleef verwarmen dus de volgende dag was die bijna drooggekookt....
ding blijft dus het water verwarmen ook al is het trillen klaar.

de kofferset van de seca gaat passen, maar wat een geprobeer als je de handleiding niet hebt..
 
Laatst bewerkt:
De 2e set carburateurs heeft de 'vlotterfilter mod' gehad, ben benieuwd of dat bij nr1 ook de oorzaak is.
pas wel op met de ultrasoon aan te laten staan, dat stomme ding van mij bleef verwarmen dus de volgende dag was die bijna drooggekookt....
ding blijft dus het water verwarmen ook al is het trillen klaar.

de kofferset van de seca gaat passen, maar wat een geprobeer als je de handleiding niet hebt..


Bij mij was dat vlotterfilter slecht een deel van de oorzaak. Hij was wel vuil maar zat niet potdicht. Als dat ding half dicht zit merk je dat bij hogere toerentallen, niet bij stationair.
Ik had problemen in het stationair gebied. Na mechanisch en ultrasoon reinigen zijn de problemen dus verholpen. Mijn ultrasoon kookt ook gewoon droog... dus inderdaad opletten.
Maar zoals ik al eerder eens gezegd heb, die ultrasoon is niet het wondermiddel dat je regelmatig leest. Voorbeeldje : ik heb een vlotterbakje van een 900 liggen met daarin een verstopt chokekanaal. Ding heeft nu meer dan 2 uur in de ultrasoon gelegen maar zit nog steeds dicht.
Ik ga m maar eens uitkoken, gewoon in biotex :)
 
NR2 loopt gewoon zoals het hoort na het ultrasoon reinigen, maar wel een grondige voor en na reiniging.
Vandaag zelfde bij nr 1 gedaan en daar zitten ze nu ook terug op, maar kan nog even duren eer ik die ga testen.

wel een lakset in de goedste kleuren opgehaald vandaag.
Voor het mooie zou daar nog een tank bij mogen , maar top zij achter EN onderkuip
full

zelfs een teller set , mocht daar nog eens iets mee zijn.

Op Ebay staat nog wel meer spul maar dat kost hetzelfde als van een Panigale :P
 
Die tank (voor 160 euro) ziet er anders nog bijzonder mooi uit. Als je het op laat sturen blijft het een gok natuurlijk, maar als die verkoper niet te ver weg zit zou ik zeker overwegen te gaan kijken.
 
Na uiteindelijk uitgevogeld te hebben hoe de kofferset bevestigd moet worden zitten de koffers er eindelijk op *O*
Jammer dat de zij kuipdelen niet passen, maar dat is slechts milimeter werk, maar wel weer losmaken en verstellen.. B|

Achterband is vervangen, deze was nog van 2005.
Daar zag ik nog wel wat olie zitten, dus over een tijdje even checken of het cardan nog goed is.

De andere tank ligt bij de lasser aangezien mijn pink er doorheen kon, door het gat wat eerst een speldenprik leek, dat zal niet dicht gaan met coaten lijkt me ...

De spiegels die ik op het moment heb zijn r*k dus daar komen nog andere voor.
 
Het gaat gelukkig steeds beter met de XJ familie.

Vandaag de stroomvoorziening van de navigatie aangelegd en gelijk maar gecombineerd met een acculader aansluiting.

De iets verhoogde uitvoering van de kuipruit bleek geen succes te zijn.
Ik had de originele nog liggen die helaas wat flets was geworden van wat sporen van reinigen met dasty.
tja dat is ook niet voor dat soort dingen bedoelt.

wel eens gelezen dat men tandpasta gebruikt voor koplampen, dus een klein stukje geprobeerd en jawel hoor *D
weer een redelijk schoon en helder ruitje.

de smartphone navigatie is ook gemonteerd.
Of dat nou daadwerkelijk zo waterdicht is betwijfel ik (chinees hoesje) maar beter in een hoesje met een fatsoenlijke bevestiging als dat de telefoon geklemd word met van die 3 pootjes er om heen.

Ook het voorwiel maar even aangepast, na al het gepoetst en geschilder aan het achterwiel.
Dan is dat ook weer wat meer in verhouding.

Hopelijk ook wat betere remvertraging aangezien de vorige eigenaar de voorvork poten met bruine tectryl had ingespoten, maar niet al te nauwkeurig.... :/

Maar de schijven zijn weer schoon en de blokken vervangen.
binnenkort even kijken of osmand werkt met mijn routes en dan EINDELIJK de lang verwachte schnitzel....
nog los van het feit dat het heel juni geregend heeft en ik allang in Duitsland had kunnen en willen zitten.....
 
Even Oma subtiel attenderen dat die gele bloempjes anno 2016 echt niet meer kunnen ;)

Inmiddels in Shrek voorzien van Hagon schokdempers.
extra lang en extra stug vanwege gewicht, bagage en duopassagier.
Zo lang dat hij nog net op de middenbok gaat, maar het achterwiel raakt dan nog de grond.

Olie en oliefilter vervangen, was toch wat zwart en peil stond halverwege.
Het startrelais heb ik voor de zekerheid vervangen en van XJ nr 1 gehaald, die gaat mee als extra.
Onlangs ging deze stuk bij mijn R1 en aanduwen is zeker bij zo een ding zeker geen pretje.
De prijs van een OEM startrelais ook niet.....

De tank is inmiddels gecoat en wit gespoten en klaar.
De benzinekraan was ik kwijt, had ik netjes opgeborgen in een doosje, tja dat doe ik normaliter niet dus dan zoek je ook niet in doosjes :P
De knipperlichten achter heb ik er vast afgehaald, rechtsachter wou niet meer knipperen toen ik het kofferrek er op had gezet.
Het ziet er naar uit dat min en plus verwisseld zijn, met isolatietape tussen frampeje en knipperlicht deed hij het wel, dus even omwisselen na het meten.
Hoop binnen kort het rek met koffer van Amfa binnen te krijgen en alstie klaar is schnitzel proeven voordat ik koers zet richting Iberico ham :P

Heb alleen van het hele verhaal precies welgeteld 0,0 foto's :$ Komt binnenkort !

Los van bovenstaand verhaal wat ik ook in het XJ topic heb geplaats is XJ nr 2 dit jaar aangeschaft, deze rijd inmiddels en krijgt binnenkort het Wimvlis certificaat van 'genoeg ingereden voor de Challenge' (vind ik).
Indien Deze meneer gaat winnen als hij de finish haalt maakt het ook niet meer zo veel uit wat ik koop/uitkies om mee te challengen.
 
Volgens mij doe de challenge niet primair om te winnen. Want er is namelijk een heel sterke factor die je niet kan beïnvloeden, namelijk je brik.

Kijk maar naar Erik, mooie CB450S en dan breek een gehele uitlaat af (nog een geluk dat het op zaterdag gelijk gerepareerd kan worden). En mijn uitlaat die gelukkig gerepareerd kon worden met een slangeklem... En dan je weg zonder problemen met je uitlaat.

Aanvullend is het wel zo dat als je je brik al een tijdje gebruikt hebt de kans veel groter is dat je zonder grote problemen je brikkenmotorvakantie kan uitrijden.

En foto's zijn nu wel op z'n plaats. Wil weten hoe je XJ er nu bij staat !
 
Nee hoor, je hebt gelijk.
Er is ook niet zo veel te winnen eigenlijk, een zere kont als je met zo een Jawa achter een stel japanse motorfietsen aan moet leuren wel :P


Ook scheelt het dat het idee al uit 2012 is , de motormarkt ligt er nu (nog meer) anders bij, er zijn groepen op facebook met motoren te koop tot € xxx.
Eigenlijk had ik verwacht dat je zou winnen , want dat het tussen jou en Eric zou gaan was wel duidelijk.
Het feit dat jouw uitlaat met (uitgerekend) een bierblikje te fiksen was en die van Eric gelast moest worden had wat mij betreft de doorslag mogen geven, maar daar is het reglement nu eenmaal voor :P

Ik zal morgen foto's maken :)
 
zoals beloofd gisteren foto's gemaakt, maar te laat om nog te plaatsen.

full

full


mooie nieuwe extra stugge Hagon schokdempers.

op de 2e foto is een deel van de homemade gps stroomvoorziening te zien.
1 stekker kan in de batterijlaad plug gedaan worden en zo staat er stroom op de sigarette aansteker plug.

full


de schitterend mat witte tank zelf gespoten, express foto op een paar meter afstand ;)
kopergelaste tank 50 euro, coating 55 euro en de benzinekraan doetutnie dus moet een china model in of een reparatieset.

koop dus een challenge brik met een goede tank ;)

voor de liefhebbers nog even een foto van de sigarettenplug :

full


Nu snap ik dat dit laatste enorm maatwerk/prutswerk is , afhankelijk van of je het zelf gedaan hebt of dat je er voor betaald :P

Maar met een marge van 15 euro op een navigatiesysteem moet je niet gek opkijken als een motorzaak de montage niet gratis doet bij aankoop van het apparaat bij hun :P
 
Laatst bewerkt:
Yes , hij zit er op :
full


full


Met dank aan Amfa uit het XJ topic, die had deze nog over.
Het was even puzzelen maar in tegenstelling tot die gare krauser zijkofferset waar ik 2 middagen over gedaan had zat dit in 1 uur.
moest even de bevestigingsmoeren gangbaar maken met een tap.

tja sommigen moeten een nieuw bankstel kopen voor de vrouw, die van mij krijgt een kussentje aan een koffer :P
 
ik heb je een link gestuurd via pb die van een andere persoon is die ook op deze pagina zit ;)
 
Verbazingwekkend goed.
Dit is nr3, de zijkoffers paste niet lekker inc duo.
als de koffer volzit voel je dat lichtjes in het stuur , maar niet hinderlijk.
de achterkant is heerlijk onopvallend sinds de nieuwe schokdempers.
ook wat hoger, daardoor komt het wiel wel op de grond als de motor op de middenbok staat.
Dat kost dan wel weer lekker weinig moeite om hem er op te zetten.

maxxis banden rijden ook lekker maar dat wil toch niemand horen

Ben er klaar voor :P
 
Helaas zijn de benzinekranen uit china niet meer op tijd binnen gekomen.
als tussenoplossing een tank van marktplaats gekocht.

bleek een xj600 tank te zijn, in alle dimensies net een stuk kleiner, andere kraan , met helaas, andere bevestiging dus onbruikbaar en de benzinedop vergrendeld zonder sleutel.
verkoper wou dat niet aannemen dus ja..

1 benzinekraan was weer goed te krijgen en die zit nu op shrekbike die richting Portugal gaat.
bij terugkomst zal ik de aandacht eens op nr2 , die rijd al maar heeft nog geen tank met benzinekraan :P

als de kranen dan nog niet binnen zijn misschien maar iets halen bij Heiden tuning.
 
Wederom hallo allemaal :W

Het is alweer even geleden, ben inmiddels terug van meer dan 1 maand weggeweest te zijn.
Dat klinkt wat avontuurlijker dan 1 maand vakantie, dat was het ook ....

Avontuur zonder risico is Disneyland , las ik in een artikel onderweg :P

Offroad gereden,meer dan 2 weken gekampeerd en heel veel gezien, meegemaakt maar zeker ook gegeten en gedronken , dat hoort erbij :)

De XJ die ik begin dit jaar gekocht hebt rijd inmiddels na vooral veel hulp van B'ol dor Albert en daar wil ik in principe de challenge mee gaan rijden.
Maar eerst even wat werk doen en inhalen en nog wat reisverhalen schrijven over bovenstaande :P

Leuk om te zien dat de Challenge weer vorm gaat nemen en iedereen aan het klussen is.
 
Hoppa, daar ben je weer!!!

Oeps, zag net dat ik je nog helemaal niet toegevoegd had in de OP van de 500EC!!
Bij deze dan!
 
Laatst bewerkt:
ik zag dat je meerdere topics in korte tijd bezocht had, dus dacht laat ik deze even schoppen.

Ram zijn topic zal een stuk leuker zijn om te volgen, die is goed bezig :Y
 
Wederom hallo allemaal :W

Het is alweer even geleden, ben inmiddels terug van meer dan 1 maand weggeweest te zijn.
Dat klinkt wat avontuurlijker dan 1 maand vakantie, dat was het ook ....

Avontuur zonder risico is Disneyland , las ik in een artikel onderweg :P

Offroad gereden,meer dan 2 weken gekampeerd en heel veel gezien, meegemaakt maar zeker ook gegeten en gedronken , dat hoort erbij :)

De XJ die ik begin dit jaar gekocht hebt rijd inmiddels na vooral veel hulp van B'ol dor Albert en daar wil ik in principe de challenge mee gaan rijden.
Maar eerst even wat werk doen en inhalen en nog wat reisverhalen schrijven over bovenstaande :P

Leuk om te zien dat de Challenge weer vorm gaat nemen en iedereen aan het klussen is.
Welkom terug, Ben benieuwd naar je reis verslag :)
 
ik zag dat je meerdere topics in korte tijd bezocht had, dus dacht laat ik deze even schoppen.

Ram zijn topic zal een stuk leuker zijn om te volgen, die is goed bezig :Y
Ram z'n topics zijn leuk om te lezen ja :Y maar dat vind ik ook van jouw verslagen :t

Nu hebben we wel twee XJ750's in de challenge - zijn ze helemaal gelijk?
 
de xj750F zijn voor zover ik weet allemaal gelijk , hoeveel jaar ze officieel gebouwd zijn weet ik niet, misschien dat sommigen later op kenteken gezet zijn , maar zijn ze allemaal bouwjaar 84-86 ..

toch leuk als je 70 euro per jaar minder kwijt bent aan belasting, houderschapsbelasting kan ook nog steeds blijven stijgen he... maar dat kan natuurlijk ook met het bedrag wat hoort bij de overgangsregeling.
 
ik zag dat je meerdere topics in korte tijd bezocht had, dus dacht laat ik deze even schoppen.

Ram zijn topic zal een stuk leuker zijn om te volgen, die is goed bezig :Y
Bedankt, maar je eigen topic niet wegcijferen hé ;) Heb er zelf ook al met veel plezier (en herkenning) in gelezen!

Ram z'n topics zijn leuk om te lezen ja :Y maar dat vind ik ook van jouw verslagen :t

Nu hebben we wel twee XJ750's in de challenge - zijn ze helemaal gelijk?
:t Helemaal gelijk incl. "de goedste kleuren", behalve dat deze optisch op het moment een stuk beter is, koffers heeft, ...

Motorisch verder wel gewoon standaard, dus wat dat betreft zouden ze even goed mee moeten kunnen (met uitzondering van het feit dat de mijne een zwaargewicht berijder heeft ;) )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan