HID bi-xenon kit inbouwen (Z750)

Rudi91

Die hard MF'er
27 mei 2010
728
0
Deurne
Ik heb een HID Bi-Xenon projector setje gekocht via eBay.
Nu heb ik deze deels aangesloten maar ik weet van een paar kabeltjes niet waar ze heen moeten. Er zit geen handleiding bij en ik kan niks vinden via de search.

Er zit een CCFL inverter bij. Volgens mij is dat om voor DC naar AC te gaan?
Maar waar moet ik die op aansluiten? Ik weet dat er 2 kabels naar de lichten gaan, een naar de demon eye en een naar de angel eye maar waar moeten de zwarte en rode kabel heen?

EDIT: Wat ik heb gelezen is dat deze naar de + en - van de accu moeten. Kan ik deze dan op de + en - van bijvoorbeeld de knipperlichten aansluiten?
8aXqhwO.jpg


Dan zit er nog dit ding bij:
7WILh42.jpg

HXn46uH.jpg


Is dit bedoeld om van apart dim-, groot-licht naar bi-xenon te gaan? Dus dat ik van de 2 kabels voor de koplampen naar 1 ga.
EDIT: Is inderdaad om van apart dim-, groot-licht naar bi-xenon te gaan. Moet alleen nog ff uitzoeken welke kleur bij welke hoort. Kan ik dat gewoon aansluiten en eventueel daarna omwisselen?

Dit heb ik nu voor dim- en groot-licht (de middelste twee):
h0Jz2Th.jpg


En deze zitten er een stuk of 3 bij, die moeten gewoon ge-aard worden toch?
EDIT: 2 moeten er naar het kale frame en 1 naar de plus van de accu.
NWlrmBU.jpg


--
Dit is het setje wat ik heb:
$T2eC16R,!)sE9swmZpK)BR5fSTtJ2w~~60_57.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels de koplamp weer in elkaar gezet, de kabels van de ballasten en de controller verlengd zodat ik die kwijt kan onder mijn zadel. Stekkers aan de CCFL inverters gezet zodat deze aangesloten kunnen worden op de kabels van het stadslicht (welke ik nu niet meer wil gebruiken).
Heb alles getest en het werkt moet alleen nog de koplamp terug op de motor plaatsen en wachten op een extra xenon verlengkabel. Zal daarna hier ook een paar foto's posten van het resultaat.

Mocht er iemand van plan zijn een HID kit in te bouwen kun je hier een goede, duidelijke how-to vinden: HOW-TO: Install BKMOTO BiXenon HID projectors with angel eyes halos 2008+ Ninja 250R - KawiForums - Kawasaki Motorcycle Forums

Komt bijna 1 op 1 overeen met de set die ik heb gekocht.

Hier vast wat foto's:

Deze moet je er dus afsnijden:
eNz4wUF.jpg


Zodat je alles netjes af kunt sluiten:
kzVkHuu.jpg


En zo ziet de koplamp er dan uit:
ZU0AAus.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ballasten hier weggewerkt, let niet op de kabels heb ik daarna nog netjes weggewerkt:
De eerste:
tvMO86X.jpg


De tweede:
jDRYgwU.jpg


Stadslicht:
S5Y0xkU.jpg


Met licht aan:
rv0IkBp.jpg

Met maar 1 xenon lamp aangesloten omdat ik de andere xenon verlengkabel nog niet binnen heb.
 
Nog een vraagje.
Ik heb een simpel aan/uit knopje gekocht (2 draden). Die wil ik gebruiken om het xenon licht aan/uit te kunnen zetten.
Waar kan ik deze het beste er tussen zetten? Tussen de ballast en de accu?
 
Beter laat dan nooit, bij deze de foto's met beide lampen aan.

VG7cO22.jpg


ucpiZPQ.jpg


CrP4Czy.jpg


eEOBppD.jpg


Voor de zeikerds... zoals je ziet is er niks van de groene demon eyes zichtbaar als het xenon licht aan staat.
 
Heel gaaf zo!!

Maar lijkt het nu zo of is het zo dat de rechter lamp (voor de kijkers links) paarser van kleur is dan de linker lamp (voor de kijkers rechts) die er blauwer/groniger uitziet? Ik kijk even net onder de lamp.
 
Heel gaaf zo!!

Maar lijkt het nu zo of is het zo dat de rechter lamp (voor de kijkers links) paarser van kleur is dan de linker lamp (voor de kijkers rechts) die er blauwer/groniger uitziet? Ik kijk even net onder de lamp.

Zie het inderdaad ook op de foto's. Heb de foto's met mijn telefoon genomen dus misschien dat het daar door komt? In het echt zijn ze beide wit (6000k). Denk dat me telefoon nog wat van het groene licht opvangt bij de ene lamp maar in het echt zie je dat niet.


@ rudi91
Waar heb jij deze set gekocht?

Heb het setje op eBay besteld. Kreeg overigens netjes antwoord op al mijn vragen van de verkoper.
Linkje: 2x 2.5" Motorcycle Bike HID BI-XENON Projectors Lens Kit Halo Angel Devil Eye AC | eBay
 
Laatst bewerkt:
Je mag alleen wit of geel licht voeren aan de voorzijde van je voertuig. Op grond van artikel 5 zal je kentekenbewijs in worden genomen als je staande wordt gehouden. Ik zou het het risico niet nemen.
 
Die verkoper is inderdaad een goede, daar komt mijn xenon ook vandaan. Hij heeft de 3 inch projectoren trouwens ook met LED angel eyes, deze heb ik in de motor en komen binnenkort ook in mijn MX5.
 
Terug
Bovenaan Onderaan