HID bi-xenon kit inbouwen (Z750)

Rudi91

Die hard MF'er
27 mei 2010
728
0
Deurne
Ik heb een HID Bi-Xenon projector setje gekocht via eBay.
Nu heb ik deze deels aangesloten maar ik weet van een paar kabeltjes niet waar ze heen moeten. Er zit geen handleiding bij en ik kan niks vinden via de search.

Er zit een CCFL inverter bij. Volgens mij is dat om voor DC naar AC te gaan?
Maar waar moet ik die op aansluiten? Ik weet dat er 2 kabels naar de lichten gaan, een naar de demon eye en een naar de angel eye maar waar moeten de zwarte en rode kabel heen?

EDIT: Wat ik heb gelezen is dat deze naar de + en - van de accu moeten. Kan ik deze dan op de + en - van bijvoorbeeld de knipperlichten aansluiten?
8aXqhwO.jpg


Dan zit er nog dit ding bij:
7WILh42.jpg

HXn46uH.jpg


Is dit bedoeld om van apart dim-, groot-licht naar bi-xenon te gaan? Dus dat ik van de 2 kabels voor de koplampen naar 1 ga.
EDIT: Is inderdaad om van apart dim-, groot-licht naar bi-xenon te gaan. Moet alleen nog ff uitzoeken welke kleur bij welke hoort. Kan ik dat gewoon aansluiten en eventueel daarna omwisselen?

Dit heb ik nu voor dim- en groot-licht (de middelste twee):
h0Jz2Th.jpg


En deze zitten er een stuk of 3 bij, die moeten gewoon ge-aard worden toch?
EDIT: 2 moeten er naar het kale frame en 1 naar de plus van de accu.
NWlrmBU.jpg


--
Dit is het setje wat ik heb:
$T2eC16R,!)sE9swmZpK)BR5fSTtJ2w~~60_57.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik had hier ooit een schemaatje voor, maar kan t niet meer vinden.

Om even samen te vatten: Van je angel eyes moet rood en zwart gewoon via een schakelaar naar de plus en min, ik heb deze gewoon op mijn stadslicht aangesloten. Die dikkere draden met die paren blauw-zwart en wit-zwart zijn je grootlicht en je dimlicht. Deze gaan als het goed is via een relais en die stekker die je vast houdt is om deze aan te sluiten aan je normale bedrading. Als je geen H7(of was dat H4?) hebt moet je dus zelf de draden verbinden ipv met die stekker. Wat die oogjes zijn weet ik ook niet, die zaten er bij mij niet bij (maar ik had led angel eyes ipv ccfl en geen demon eye). Gewoon kijken waar ze vandaan komen om te bepalen waar ze voor zijn.

Succes.
 
Er zit toch gewoon een handleiding en schema bij?
En ander vraag je die even aan de leverancier.

Via ebay zit er helemaal niks bij, ik heb ook moeten prutsen toen om van die loempia een simpel bedradingsschemaatje te krijgen. Die mensen verkopen alleen maar, maar hebben zelf geen kennis van wat ze verkopen.
 
Ik had hier ooit een schemaatje voor, maar kan t niet meer vinden.

Om even samen te vatten: Van je angel eyes moet rood en zwart gewoon via een schakelaar naar de plus en min, ik heb deze gewoon op mijn stadslicht aangesloten. Die dikkere draden met die paren blauw-zwart en wit-zwart zijn je grootlicht en je dimlicht. Deze gaan als het goed is via een relais en die stekker die je vast houdt is om deze aan te sluiten aan je normale bedrading. Als je geen H7(of was dat H4?) hebt moet je dus zelf de draden verbinden ipv met die stekker. Wat die oogjes zijn weet ik ook niet, die zaten er bij mij niet bij (maar ik had led angel eyes ipv ccfl en geen demon eye). Gewoon kijken waar ze vandaan komen om te bepalen waar ze voor zijn.

Succes.

Een CCFL gaat niet werken op gelijkspanning, daarom zit die omvormer er ook bij.
 
Dat ligt aan de verkoper, niet aan ebay, toch?

Je weet hoe ebay in elkaar zit? Je koopt altijd iets van een reseller, ebay verkoopt zelf nooit iets, dus die leveren ook niks mee nee.
Mr er is bijna geen seller op ebay die iets van zijn producten af weet, moeten altijd checken bij iemand anders.
 
Zit er niet ook een kabel voor een solenoïd aan de projector, om te wisselen tussen groot en dimlicht?

Ik weet niet hoeveel je betaald hebt, wel dat er voor de z750/z1000 kant en klare sets zijn inclusief montagepunten. Electra aansluiten is niet heel lastig, de meeste stekkers passen maar op 1 manier. Sluit wel alles met een relais op je accu aan en niet direct op de originele bedrading (zie ik als het goed is op de foto ook), scheelt gezeik achteraf.
 
Laatst bewerkt:
Je weet hoe ebay in elkaar zit? Je koopt altijd iets van een reseller, ebay verkoopt zelf nooit iets, dus die leveren ook niks mee nee.
Mr er is bijna geen seller op ebay die iets van zijn producten af weet, moeten altijd checken bij iemand anders.
Ja, ik weet hoe ebay werkt :)

En bij de bedrijven waar ik via ebay iets koop, wordt ik altijd keurig geholpen :)

behalve bij de chinese meuk, daar dan weer niet.
 
Zit er niet ook een kabel voor een solenoïd aan de projector, om te wisselen tussen groot en dimlicht?

Ik weet niet hoeveel je betaald hebt, wel dat er voor de z750/z1000 kant en klare sets zijn inclusief montagepunten. Electra aansluiten is niet heel lastig, de meeste stekkers passen maar op 1 manier. Sluit wel alles met een relais op je accu aan en niet direct op de originele bedrading (zie ik als het goed is op de foto ook), scheelt gezeik achteraf.

Wat is een solenoïd precies? Volgens Google is het magnetische spoel die tussen bepaalde punten kan wisselen?

Ik weet dat er kant- en klare sets zijn. Maar daarbij zijn de opties heel beperkt maar 1 maat en geen verschillende kleuren laat staan een aparte demon eye kleur. Ik heb voor dit setje 100 euro incl. verzendkosten betaald. Toch een 130-140 euro goedkoper dan de kant- en klare setjes. Plus ik wil graag wat meer leren/oefenen over de elektra van motoren zodat ik meer zelf kan doen.

Ik heb de openingspost aangepast. Het enige wat ik nog niet weet is waar ik het beste de CCFL inverter op aan kan sluiten.
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar de verkopen en daarin gevraagd om een handleiding of bedradingsschema.
 
Wat is een solenoïd precies? Volgens Google is het magnetische spoel die tussen bepaalde punten kan wisselen?

Ik weet dat er kant- en klare sets zijn. Maar daarbij zijn de opties heel beperkt maar 1 maat en geen verschillende kleuren laat staan een aparte demon eye kleur. Ik heb voor dit setje 100 euro incl. verzendkosten betaald. Toch een 130-140 euro goedkoper dan de kant- en klare setjes. Plus ik wil graag wat meer leren/oefenen over de elektra van motoren zodat ik meer zelf kan doen.
Ik heb de openingspost aangepast. Het enige wat ik nog niet weet is waar ik het beste de CCFL inverter op aan kan sluiten.
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar de verkopen en daarin gevraagd om een handleiding of bedradingsschema.
Het is beter eerst de theorie door te nemen.
 
Ja, ik weet hoe ebay werkt :)

En bij de bedrijven waar ik via ebay iets koop, wordt ik altijd keurig geholpen :)

behalve bij de chinese meuk, daar dan weer niet.
Laatst een dashboard gekocht en werd mij vriendelijk gevraagd welk dashboard model ik had. Was toevallig een wisseljaar. Later heeft de verkoper mij een email gestuurd met foto's van de types dashboard. Chinese verkoper, dus sommige weten echt wel wat ze verkopen.

Overigens Is een solenoid dat gebruikt wordt in de motortechniek vaak een apparaat dat voor lineaire verplaatsing zorgr als er spanning op gezet wordt. Dus het trekt bijvoorbeeld aan een draad wanneer er spanning op staat.
Wat het precies Is heb ik geen idee het heeft in iedergeval iets met een spoel te maken, spoelen kunnen als geleiders or elektromagneten functioneren. Aan de hand van een veranderende flux veld gaat er een stroom lopen door een spoel. Andersom zorgt een veranderende stroom voor een magnetisch veld. Al dit laatste heb je volgens mij niks aan.
 
Laatst bewerkt:
je zou ook gewoon een antwoord kunnen geven op zijn vraag ;)

:}

Laatst een dashboard gekocht en werd mij vriendelijk gevraagd welk dashboard model ik had. Was toevallig een wisseljaar. Later heeft de verkoper mij een email gestuurd met foto's van de types dashboard. Chinese verkoper, dus sommige weten echt wel wat ze verkopen.

Overigens Is een solenoid dat gebruikt wordt in de motortechniek vaak een apparaat dat voor lineaire verplaatsing zorgr als er spanning op gezet wordt. Dus het trekt bijvoorbeeld aan een draad wanneer er spanning op staat.
Wat het precies Is heb ik geen idee het heeft in iedergeval iets met een spoel te maken, spoelen kunnen als geleiders or elektromagneten functioneren. Aan de hand van een veranderende flux veld gaat er een stroom lopen door een spoel. Andersom zorgt een veranderende stroom voor een magnetisch veld. Al dit laatste heb je volgens mij niks aan.

Kijk daar heb ik wat aan. Bedankt voor de uitleg.


Heb gisteren een mailtje ontvangen met een foto's van hoe alles aangesloten moet worden.
Alles ff aangesloten op een losse accu en alles werkt in ieder geval dus dit weekend alles op de Z aansluiten.

Voor degene die ooit zelf nog een HID-kitje aan willen sluiten (of die het gewoon interessant vinden) zijn hier de foto's:

CQhTX7o.jpg


NeEMQXK.jpg


tvNbsZN.jpg


Fbnh13g.jpg


9r6zuI5.jpg


Moet nog alleen nog een goede plek vinden voor een knopje om de xenon verlichting aan/uit te zetten omdat bij mij het licht aan gaat als de motor wordt gestart. Zodat ik ook met alleen de angel- en demon-eye rond kan rijden. De CCFL inverter van de angel- en demon-eyes kan ik op de + en - van de knipperlichten aansluiten zodat deze aan gaan wanneer ik de sleutel omdraai.
 
Wat is een solenoïd precies? Volgens Google is het magnetische spoel die tussen bepaalde punten kan wisselen?

Ik weet dat er kant- en klare sets zijn. Maar daarbij zijn de opties heel beperkt maar 1 maat en geen verschillende kleuren laat staan een aparte demon eye kleur. Ik heb voor dit setje 100 euro incl. verzendkosten betaald. Toch een 130-140 euro goedkoper dan de kant- en klare setjes. Plus ik wil graag wat meer leren/oefenen over de elektra van motoren zodat ik meer zelf kan doen.

Ik heb de openingspost aangepast. Het enige wat ik nog niet weet is waar ik het beste de CCFL inverter op aan kan sluiten.
Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar de verkopen en daarin gevraagd om een handleiding of bedradingsschema.

Ik heb bij retrofitlab een projectorkit laten inbouwen. 109 euro voor de kit, 100 euro inbouw kosten. Lampunit zelf demonteren en natijd weer aansluiten.

Voor de Z1000 / 750 hebben ze een kant een klaar kit: Linkje.

Het aansluiten was zeer eenvoudig. Dat kan maar op 1 manier (iig na hun montage van projector en lamp).
 
Laatst bewerkt:
Je weet dat je die demon eye niet mag voeren op de openbare weg?

Is ook bedoeld voor foto shoots. Weet je zeker dat je die niet mag voeren want het in principe hetzelfde als de xenon verlichting op het laatste model 3 serie. Of doel je dan op de kleur ervan?

maar angel eyes mag wel?
wat is het verschil dan eigenlijk?
ik bedoel, ik heb wel fotos opgezocht op internet maar waar ziet de wet het verschil?

Angel eyes zijn de ringen rondom de lampen en de demon eye is de xenon projector als het xenon licht niet aan staat. In de foto hieronder zijn de angel eyes wit en de demon eyes rood.
DSCF1754.jpg
 
Ik bedoel uiteraard het feit dat demon eyes meestal rood zijn (soms blauw of groen) en die kleur mag je vooraan niet voeren. Witte demon eyes heb ik nog nooit gezien.

Ik heb toen ik mijn set kocht bewust geen demon eyes gekozen omdat ik niet zeker wist of deze apart te schakelen waren (chinees wist het ook niet te vertellen) en ik wel nog zonder xenon aan wil kunnen rijden (met alleen de angel eye aan overdag)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er ook roze demon eyes te koop???
en zijn deze dan wel legaal want ik wil natuurlijk geen regels overtreden

Ze zijn vast te koop (niet eens gezocht) maar niet legaal. Je motor mag aan de voorzijde voor zover ik weet alleen wit of geel licht uitstralen (evt met blauwe tint). Roze staat niet in dat rijtje en is dus niet toegestaan lijkt me.
 
wooptiedoo, een sportuitlaat mag ook niet, en bovendien is een fietslampje 10x zo fel.

Lekker verstandig om rode verlichting te gaan voeren op de voorkant van een motor. Als je voor je kloten gereden wil worden moet je het vooral doen. Mensen die je nu al bijna niet zien snappen er dan helemaal niks meer van, dikke kans dat ze denken dat je achteruit rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan