Koppelingshendel vervangen: stroef en schiet niet terug

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Beste allen, ik heb voor mijn Tiger 1050 een setje mooie korte verstelbare hendels besteld. Allemaal mooi en de remhendel was paar minuten werk, maar de koppelingshendel wilt niet helemaal. Gewoon vervangen, maar hij gaat veel stroever dan de originele hendel en in het "vrije speling" gedeelte schiet de hendel niet zelf terug. Hoe is dit mogelijk? Alles is op 1-op-1 vervangen, behalve het kleine veertje wat in de originele hendel wel zit.

Om te testen heb ik de originele hendel weer terug gezet, en deze gaat 10x soepeler. Wat doe ik verkeerd? Mijn dank is alvast groot!
 
Terug naar de Triumph-spullen-leverancier.
Of naar de after-market-spullen-leverancier.

Ten eerste om te vragen hoe het zit/moet, en als tweede om ev te ruilen of retourneren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dikte opmeten met een schuifmaat,kan zijn dat ze dikker zijn,bramen?
IK heb vervangingshendels op mijn daytona 675 zitten niet eens zo heel duur,werkt perfect :)
 
De gaatjes in de hendels waar je de boutjes door steekt (scharnierpunt), is dat dezelfde maat?
Of moet je het busje overzetten van de oude hendels?
Vaak missen de replica deze busjes en moet je ze overzetten.
Is de maat in de hendel te groot, dan werkt het niet naar behoren, en komen de hendels niet terug naar ruststand.
 
Laatst bewerkt:
De gaatjes in de hendels waar je de boutjes door steekt (scharnierpunt), is dat dezelfde maat?
Of moet je het busje overzetten van de oude hendels?
Vaak missen de replica deze busjes en moet je ze overzetten.
Is de maat in de hendel te groot, dan werkt het niet naar behoren, en komen de hendels niet terug naar ruststand.
Goeie tip wellicht, ga morgen gelijk kijken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan