Iemand ervaring met LSL tourmatch clipons op zijn racer?

RSVredliner

MF'er
16 aug 2004
95
0
Overweeg om voor mijn RSV factory een set LSL tourmatch clipons aan te schaffen. Het is alleen best een redelijke investering zonder dat ik weet of het de zithouding echt verbetert. Ik kan er ook heel weinig ervaringen over terug vinden op internet. Heeft iemand van jullie misschien ervaring met dergelijke clipons?!

grt
Ronald
 
Zou dan die van Gilles tooling nemen , kosten nog meer waarschijnlijk maar daar kun je ook de hoek verstellen verstelen
En dat helpt echt qua comfort , je voelt echt of ze een paar mm stijler of vlakker staan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op mijn vorige 600RR Vortex clip ons gehad. Ik weet niet precies wat je wilt maar ik had hier door een "bredere" zit. Armen stonden meer uit elkaar zeg maar.

Ik had deze helemaal recht gemonteerd en dat kon niet met de topkuip er op dus was dan ook af. Geen idee hoeveel ruimte er op een RSV zit.

De zit was wat comfortabeler maar ik zat nog steeds naar voren want de clip ons blijven net zo laag en doordat ik deze recht had gemonteerd zal ik waarschijnlijk nog iets meer naar voren als met de originele. Een superbike stuur zit waarschijnlijk nog comfortabeler.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ken iemand die een superbike stuur op zn rsv heeft gezet, voor een comfortabelere zithouding.
Je moet hiervoor wel een stuk uit je topkuip zagen, omdat je anders je stuur niet ver genoeg meer kan draaien !
 
Laatst bewerkt:
Yep hier.

Heb een setje Lsl tourmatch op m'n R1.
Komen een 5cm hoger dan de originele en ze staan ook breder.
Met de originele uiteraard een zeer sportieve houding, met de lsl toch merkbaar rechtere houding.
Een beetje voorover mag natuurlijk.

Kost wel wat, maar je krijgt er dan ook complete set voor.
Bij de R1; clipons+klemmen, wat ombouw materiaal voor de stuurdemper, wat ombouw voor de spiegels (niet nodig gehad) en langere (stalen) remleidingen (ook niet nodig gehad).
Feit dat er niet moest gesneden worden in de kuip vond ik wel heel aangenaam, bij sommige moet dat wel, al valt dat wel op te lossen denk ik. Zo heb ik bv mijn rempomp een klein beetje naar onder gedraaid, kwam anders tegen het kuipruitje bij volledig afdraaien.

Voordelen
-Meer rechtop zit
-Meer ontspannen voor rug/polsen
-Het blijven clipons
-Geen blijvende schade aan kuipen

Nadelen
-Originele look gaat toch een klein beetje verloren.

Als afsluiter, in 1ste instantie was ik ook naar die van Gilles aan het zien, maar daar kwamen belachelijk veel douanekosten bij (belgie) dat het nog een pak duurder werd dan die van LSL.
Ook de ombouwset voor de stuurdemper zat daar niet bij en diende nog eens apart bij gekocht te worden, nog eens +100euro. Werd echt wel duur.
 
Ik zie dat verband met douane kosten en Gilles tooling niet zo
Is van oorsprong Duits nu Luxemburgs
Beide dus EU en zelfs Belgen hoeven dan geen douane kosten te betalen

Ik heb me vergist met een ander onderdeel, excuses.
Diegene waar ik oorspronkelijk naar aan het kijken was waren die van Apex, oneindig veel instelmogelijkheden.

Mijn lsl setje was iets van +-350euro dacht ik.
 
Ik heb ervaring met de LSL tour match clipons op een ZX10R.
Zithouding is vele malen beter. Eigenlijk geen last meer van mijn polsen en pezen met deze clipons. Hou wel rekening met remleidingen die verlengd moeten worden als je het niet meegeleverd krijgt.

Voordeel ten opzichte van een superbike stuur: Het is niet zo spuuglelijk en je hoeft niet in je kuip te zagen.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan