ral kleurcode gouden velgen yamaha r1

18 nov 2014
10
0
Tilburg
Beste forum leden,

Ik heb net de overstap gemaakt van een r6 uit 2007 naar een r1 uit 2008.

Ik wil alleen de wielen gaan coaten, ze liggen al bij de coaten alleen kan nergens de kleurcode vinden en de dealer kan mij ook niet helpen.

Ik heb rally voorlopig opgegeven, mocht iemand de kleurcode wel weten of wat in de buurt komt hoor ik dat heel graag.

Groeten ruud
 
Kan die coater daar niet achter komen?

En is er eigenlijk wel een ral code voor goud-kleur?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De coaten weet het niet, heb ook 3dealers gebeld.

Google kan ik geen enkele hit vinden!

Ral 1085 bestaat niet op de ral kaart
Dat klopt, Ral 1085 bestaat waarschijnlijk niet eens. En op Yamaha velgen zit geen RAL kleur. Dark Greyish Gold kan van Yamaha wel de kleurcode 1085 hebben meegekregen, daarmee is het nog geen RAL 1085 of RAL kleur. Niet gehinderd door enige kennis heet zoiets. ..Tik iets in op google en het antwoord is er.. In spuitlak is de kleur wel te maken en te leveren door div. aanbieders. Of ie dan ook werkelijk exact gelijk is , is nog maar de vraag maar in deze ook niet zo heel belangrijk als je beide velgen laat doen. Nagenoeg hetzelfde zal ook volstaan. Als je ze absoluut wil laten coaten moet je zorgen voor een kleurvoorbeeld in de vorm van een originele velg in de kleur of een kleurstaal . De coater kan dan bepalen of hij die kleur heeft of kan maken. Anders kom je op spuiten uit, wat meestal het geval is in deze.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt, Ral 1085 bestaat waarschijnlijk niet eens. En op Yamaha velgen zit geen RAL kleur. Dark Greyish Gold kan van Yamaha wel de kleurcode 1085 hebben meegekregen, daarmee is het nog geen RAL 1085 of RAL kleur. Niet gehinderd door enige kennis heet zoiets. ..Tik iets in op google en het antwoord is er.. In spuitlak is de kleur wel te maken en te leveren door div. aanbieders. Of ie dan ook werkelijk exact gelijk is , is nog maar de vraag maar in deze ook niet zo heel belangrijk als je beide velgen laat doen. Nagenoeg hetzelfde zal ook volstaan. Als je ze absoluut wil laten coaten moet je zorgen voor een kleurvoorbeeld in de vorm van een originele velg in de kleur of een kleurstaal . De coater kan dan bepalen of hij die kleur heeft of kan maken. Anders kom je op spuiten uit, wat meestal het geval is in deze.

Ik ben schilder en altijd leuk om te zien dat iedereen Ral aan een kleurnummer hangt.Zal je zeggen,over het algemeen wil je de Ralkleuren niet op je motor hebben.Ralkleurtjes zijn leuk voor de schilder en voor deuren en kozijnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan