CBR1000F clan: Part (00)10, shaken, not stirred

Het drooggewicht van de DD is maar zo'n 10 kg hoger dan van de BB. Tm 1998 zijn de carburateur versies gemaakt. Daarna is de injectie op de BB gekomen.

'herrymarco' heeft zeker een punt. De DD is dikker en zwaarder dan de BB (232kg t.o.v 223kg van de BB) en je moet er harder op werken. Da's absoluut waar weet ik inmiddels uit ervaring. Of je de DD mooier vindt?.... da's inderdaad een kwestie van smaak. Ik vind het beide geweldige motoren om te zien en om mee te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen heeft zijn eigen smaak, maar vindt een BB ook zeker een prachtig machine. Maar ben ook nog steeds super blij met mijn DD. Maar weet wel dat een mogelijke opvolger een BB niet uitgesloten is. En ach dat je harder moet werken op je fiets heeft ook zeker wel iets. Maar hij blijft verrassend goed te kunnen volgen met de jongere broertjes
 
Inderdaad mannen. De DD is echt een fantastische fiets. Ik heb er bijna 18 jaar plezier van gehad en ben pas vorig jaar overgestapt op de BB. Ik kan alle argumenten daarom heel goed begrijpen.
 
Wie helpt me even? Heb de remschijven gespoten maar ik krijg de linker remklauw met geen mogelijkheid terug op zn plek. Als ik de handleiding volg in de workshop manual ziet t er vreselijk simpel uit. 2 imbusjes bovenin los, 1 imbus onderin en verwijder de hele klauw. Installeren omgekeerde manier. Waar loop ik tegenaan? de velg zit in de weg voor de klauw. Kan draaien wat ik wil maar dan zit er weer iets anders in de weg. Wie kan helpen?
 
Na n paar weken niet kunnen rijden I. V.m nek klachten
Kon nauwelijks opzij kijken Door ontsteking op spier
Vandaag de DD maar weer van stal gehad
Gaat voorzichtig wat beter gelukkig
 
Na gisteren de BB van stal te hebben gehaald, wilde ik vandaag even een rondje op de DD maar die had last van een ochtendhumeur dus ik moet eerst maar investeren in een nieuwe accu.
 
Hij was opgeladen maar de power is er zo uit. Accu is ook alweer 4 jaar oud.

De BB had die problemen niet die heb ik alleen aan het begin van de winter onder lading gehad
 
Niet in winterslaap maar gewoon elke dag rijdend.
Wel even een paar weken de DD laten staan omdat het glad was maar inmiddels weer gewoon elke dag erop naar het werk. Dinsdag zelfs nog 300 km. gereden.

Maar vandaag foto's gemaakt want ik ga hem verkopen. Hij bevalt nog steeds prima, hoor maar ik wil naast mijn hobby Guzzi nu ook een Guzzi voor dagelijks gebruik gaan aanschaffen. Zal dit weekend een advertentie in elkaar zetten en dan zien we wel of iemand hem wilt hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga de DD ook weer even (letterlijk) afstoffen. De VFR heeft namelijk een lekke band, en ik ben op m'n gemak twee nieuwe banden aan het zoeken.
Benieuwd hoe dat rijdt, na 3 maanden gewend raken aan de VFR. In elk geval blijft de DD een zware jongen om te verplaatsen... maar hij is tot m'n stomme verbazing wél zuiniger...

Dus tot de VFR nieuwe banden heeft, is de DD even m'n filemijdend vervoer.
 
Laatst bewerkt:
Pfff, net weer een even gekeken wat een DD nog opbrengt. Maar dat is ook nog maar gruwelijk weinig. Ik begin me af te vragen of verkopen nog wel zin heeft. Zeker de mijne die door zijn uiterlijk toch wel onderaan de prijslijst bungelt.
 
Van de week de 1000 weer ff op zijn kloten gegeven :+

Alleen bij stop nummer 2 had ik een koelvloeistof lekkage en weer terug een lekke vorkpoot.

onder de serre op de operatietafel :')
 
Vandaag een supergave Moto Guzzi Quota gezien. Die wil ik hebben!!
Mijn DD te koop gezet voor € 900,-

Kijken of er belangstelling voor is.
Mijn Goldwing komt nu ook te koop.
 
Voor de DD-liefhebber heb ik nog een setje Laser Pro Stocks liggen. Zijn in goede gebruikte staat. Een schaafplekje, geen noemenswaardige krassen en deukvrij. Goed voor een mooie diepe sound. Komen van een SC21 af maar passen volgens mij ook op de SC24.
Fotootjes staan in de verkoopsectie van dit forum.
Bij interesse graag een PB-tje.

Wubbes
 
Laatst bewerkt:
Toch nog wat oude bekenden op het forum zie ik, en nog steeds dd rijders ook👍 de mijne is verkocht en ik rij heel wat anders nu, greetzzz
 
Nooit op gerookt... haha
Zelfs geen banden?

Ik weet eventjes niet meer zo goed wat ik van de DD moet vinden.
De eerste dag, na maanden VTEC rijden, vond ik 'm moeilijk door de bocht te krijgen, verder weer een lekker snelle kilometervreter.
De tweede dag was ik alweer gewend, en reed het heerlijk, ook manoeuvrerend door een woonerf. Dan merk ik toch wel dat het de motor is waar ik tot nu toe de meeste kilometers op gemaakt heb.
De derde en vierde dag... reed ik blijkbaar wat harder en was het wat natter, waardoor de remmen echt wat tekort schoten. Tikje sponzig, vrij makkelijk aan het blokkeren te krijgen, motor voelt loodzwaar aan bij het remmen. Ik kon al met al de rempunten niet meer zo goed vinden - weinig vertrouwen. Hmmm.

Het lijkt wel of de VFR ondanks z'n veel langere remleidingen (ABS + DBCS) veel directer en doseerbaarder remt, en misschien ook wel iets meer grip heeft ondanks het oude brandhout wat er als banden onder zit (beide een jaar of 6-7 oud). De remmen van de VTEC zijn dan ook even groot volgens mij, en de motor zelf is een stuk lichter.

Misschien de remmen eens na laten kijken? Alhoewel de boel echt niet vast zit ofzo... de blokken slijten mooi gelijkmatig af en lopen niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan