CBR1000F clan: Part (00)10, shaken, not stirred

Vanmorgen voor t eerst in 5 jaar
Liet mn DD me in de steek
Hij starte maar liep wat onregelmatig
Ik reed de straat uit aan t eind van de straat
Sloeg de motor af en kreeg m niet meer aan de gang
Benzine kraan stond open
Dus datwas t probleem niet
Hij start wel maar slaat niet aan
Iemand een idee waar ik moet zoeken
Alvast bedankt grt Marco
 
Vanmorgen voor t eerst in 5 jaar
Liet mn DD me in de steek
Hij starte maar liep wat onregelmatig
Ik reed de straat uit aan t eind van de straat
Sloeg de motor af en kreeg m niet meer aan de gang
Benzine kraan stond open
Dus datwas t probleem niet
Hij start wel maar slaat niet aan
Iemand een idee waar ik moet zoeken
Alvast bedankt grt Marco


Komt er ook benzine uit je kraan..... er zit een vacuümslang aan je kraan, als die eraf ligt krijgt hij geen brandstof en zuigt valse lucht waardoor hij slechter loopt tot je carburateurs leeg zijn dan stopt hij er helemaal mee.

Dat is even mijn eerste ingeving anders kan het vanalles zijn.


Bij mijne ook al vaker gehad omdat deze door de vorige eigenaar wat ingekort en verkeerd gelegd was dus eigenlijk te strak stond en er twee keer afschoot vanaf het inlaatspruitstukje. toen toch maar even verder gekeken en goed gelegd en probleem opgelost.

Succes en groeten Stefan
 
Vacuüm gedeelte is afgesloten
Motor iut is benzine kraan dicht rij al ruim een jaar zo probleem loos
De hele week gewoon gereeden
Waar zit de benzine pomp
 
Even de slang volgen vanaf de tank? Bij mijn SC21 hangt hij achter een zijkapje.
De contactpunten op deze pompjes branden vaak weg. Is als het goed is een revisie setje voor te koop.
 
Gisteren ochtend gewoon geprobeerd te starten
En hijdeed t weer ben er gewoon op naar mn werk gereden
Vanmorgen ook weer zonder problemen
Ik snap er niks meer van wat t nou geweest kan zijn
Maar hij rijd weer daar gaat het om
 
Lang geleden hier 😁..

Zie dat er nog een hoop oude bekenden op de dikke duizend zitten 👍🏻👍🏻
Ga is proberen weer wat mee te lezen.. 👋🏻

Groeten..
 
Even een vraagje in de rapte ;)

kan een motor van '96 in één van '98 ?
kunnen er delen van de motor onderling gewisseld worden ?

ik vraag dat omdat ik een '98 kan kopen met veel km , ik ook een '96 blok kan kopen met schade maar geen km ( 30000 km ) de zijkanten hebben gaten

dank
 
met gaten bedoel ik " gaten in de zijkanten " van het blok , hoe het tegen de grond gegaan is , beide kanten ...
maar als alles identiek is op de kleur na zit ik goed , kan dingen overzetten van mijn blok dan
dank
 
Er kan verschil zitten in de aansluiting van koel slangen was bij mij ook ( iets anders dus )
Maar is opgelost
Verder heb ik me laten vertellen dat met enige aanpassen van de ophang punten een BB blok ook moet passen
T is net lego
 
Help! Ik heb wat stoms gedaan.... Ik heb het helm/buddy-slot los gehad om mn koffers eraf te halen en ben blijkbaar vergeten om iets aan te sluiten want hoe ik de sleutel ook draai, ik krijg nooit mn buddyeat er meer af...... Tips? Ideeen? Whaaaaaa !!
 
Heb ik ook gehad
Voorzichtig de achterkant van het zadel iets omhoog trekken en met n lange schroeven draaier t slot terug drukken springt hij open succes
 
Ik brei niet ;-) En heb verder f niks waar ik kracht mee kan zetten. Zie ook niet precies 'waar', hij lijkt m onder en boven te omklemmen....
 
Dat slotje had ik ook nog wel voor je gehad liggen er 2 hier in de schuur
Tevens nog een complete kont met zadel en zij kappen
Set spiegels
Uitlaat tussen pijp voor 4 in 1
En cockpit compleet
Iemand interesse ? stuur maar pb
 
Weet iemand van jullie of de (originele) uitlaatdempers van sc21 en sc24 uitwisselbaar zijn??
Je hebt hier waarschijnlijk nog geen reactie op gehad omdat er weinig mensen zijn die ervaring hebben met beide (eigenlijk 2 van de 3) types CBR1000F.
Ik durft het ook niet te zeggen aangezien ik nog nooit een onderdeel van een SC21 in mijn handen heb gehad. Kan zomaar zijn dat de diameter anders is of de hoek van aansluiten op de collector.

Misschien dat daddyphilipsen het weet?
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik het weet na het al zo lang mee lezen in de diverse DD topic afleveringen passen ze op zich wel maar zijn de ophangingen aan de steunen anders.
Iig van de voorpijpen/collector.

Wordt denkelijk een kwestie van de oude demonteren en mee nemen en dan vergelijken met degene die je eronder wilt maken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan