CBR1000F clan: Part (00)10, shaken, not stirred

Goor is voor mij denk ik wat te ver, 1, 5uur, maar ik hou het wel even in de gaten voor wat betreft datum.
Werk onregelmatig maar misschien dat ik er toch tijd voor kan maken. Wil best kilometers maken maar alleen al 260km voor op en neer hmmmm even kijken wat er de rest om de datum heen staat

I keep it in de holes


:W :W
 
Als de datum uitkomt ben ik graag van de partij voor een bakkie en wat slap ouwehoeren over onze DD.
Een gezamenlijk tochtje laat ik schieten. Behalve met de eigen club rijd ik niet graag in groepsverband.
 
Groepsverband is ook wel een beetje overdreven denk ik, kunnen gewoon achter elkaar aan rijden en eventueel mag je voorop haha. Of bij iemand achterop?
 
Ik kom vooral om wat andere CBR riders te meeten. Het rijden doe ik al op de heen en terugweg, dus hoeft van mij geen groot stuk te zijn.
 
Twente is niet om de hoek, maar de 1000F rijdt sinds vandaag weer.

Vier maanden aan de kant gestaan door troep in het carter en geen zin in de klus die uiteindelijk heel erg meeviel...

Dus ik kán aansluiten, als het uitkomt.
 
Een paar zandkorrels. Viel uiteindelijk erg mee. Achter het koppelingdeksel had ik al een stukje aluminium aangetroffen maar daar bleef het dus bij. Pan eraf gehad, in alle hoekjes en gaatjes gekeken met de endoscoop, maar dat was echt alles.

De oorzaak? M'n schuiver afgelopen december, die het dekseltje *naast* het koppelingdeksel versplinterd heeft. Dit is wat ik zag toen ik de restanten van dat dekseltje eraf schroefde:

20141218_114407s.jpg


Je kan je voorstellen dat ik 'm niet durfde te starten voordat ik zeker wist waar dit allemaal terechtgekomen was...

Fijn ontwerp ook, dat er op het MIDDEN van dat aluminium dekseltje een beugel geschroefd zit met daarop de grote ronde plastic sierdop. Ga je onderuit, dan landt de motor op dat plastic sierdeksel. En die drukt dat beugeltje dwars door het aluminium dekseltje heen, wat niet veel stevigheid heeft daar in het midden. Heb dat nu twee keer gezien; één keer van de vorige eigenaar (barst in het dekseltje) en nu heb ik het zelf iets grondiger gedaan :X

Het gruis bleef direct achter het dekseltje zitten, totdat de motor natuurlijk weer rechtop gezet werd en hobbeldehobbel op de bergingswagen vervoerd. Dan kon het dus het carter in vallen, was mijn redenering, maar dat viel dus mee.

Maargoed, wéér een nieuw dekseltje erop en rijden maar weer. Alleen die ronde plastic dop heb ik nog niet kunnen vinden. Ik durf 'm er ook nauwelijks meer op te zetten eigenlijk, alhoewel ie wel als een soort valdop fungeert. Nuja, beter zo dan een barst in je motorblok, dat dan weer wel.
 
Laatst bewerkt:
Maak van die twee keer maar drie keer. Bij mij is na een schuiver precies hetzelfde gebeurd. Eigenlijk hoort dat beugeltje waar die plastic deksel op geschroefd zit de klap op te vangen. Maar in de praktijk gaat dat stalen beugeltje gewoon dwars door het aluminium dekseltje heen.
 
Beter zo dan een scheur in je blok denk ik dan maar, maar ik heb wel sterk de neiging tóch een ander beugeltje te verzinnen...

Weet iemand nog een rode topkuip zonder grote scheuren en gaten? Met alleen het middendeel (rond de klokken) ben ik ook al blij. Dat het niet mooi is en dat beide knipperlichten er nu los in liggen (niets wat een dot Sikaflex niet op kan lossen...) is één ding, maar het kraakt en rammelt ook tijdens het rijden...
 
Weet iemand nog een rode topkuip zonder grote scheuren en gaten?
http://www.svolta.nl/shop/topkuip-roodzwart-cbr-1000-f-p-10337.html

edit: Deze staat er ook op http://www.svolta.nl/shop/binnendeel-topkuip-rood-64570ms20000-cbr-1000-f-p-10382.html

Weet iemand waar ik het zadel opnieuw mee kan bekleden?
Kan dat gewoon met skai uit de stoffenwinkel, of is dat niet flexibel genoeg voor de vormen van ons zadel?
Sinds februari ongeveer begonnen er een paar doffe plekken te ontstaan op mijn zadel. Op die doffe plekken werd de bekleding van het zadel voelbaar harder en op die plekken is hij nu aan het scheuren :(
Ik ga morgen wel ff een lappie halen en gewoon proberen denk ik.
Of weet iemand toevallig waar ik (voor weinig) van die speciale "zadelstof" kan vinden?
 
Laatst bewerkt:
Ik haal mijn skai altijd op de markt in Rotterdam. Er zit wel verschil in en kies altijd voor een betere. Ik moet die van mij ook nog doen en ik denk dat het wel zelf te doen is. Ben benieuwd hoe het jou af gaat
 
Beter zo dan een scheur in je blok denk ik dan maar, maar ik heb wel sterk de neiging tóch een ander beugeltje te verzinnen...

Weet iemand nog een rode topkuip zonder grote scheuren en gaten? Met alleen het middendeel (rond de klokken) ben ik ook al blij. Dat het niet mooi is en dat beide knipperlichten er nu los in liggen (niets wat een dot Sikaflex niet op kan lossen...) is één ding, maar het kraakt en rammelt ook tijdens het rijden...

Helaas :-(

Om met een uitspraak van een held verder te gaan,
"But with bikes, you have to customize. It's all between you and the bike you build, it's a bond, a commitment. ~ Tej Parker"

Ik wil mijn CBR een beetje customizen. Misschien andere lampjes, windschermpje, etc. Iemand tips, leuke ideeeën?
 
Laatst bewerkt:
superbike stuur schijnt een goede modificatie te zijn. Ik heb er nog geen ervaring mee maar zie het vaker voorbij komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan