knipperlichten 23w->10w (geen LED)

smeck

Professional idiot
6 jan 2015
8.107
10.772
Rdam
Mn oude knipperlichten achter waren alle 2 aan gort dus ik heb via iemand van t forum een nieuw universeel setje gekocht.
Nu merkte ik bij het installeren dat de nieuwe lampen zijn 10w (t20), waar de oude 23w gloeilampjes waren.
Uiteraard blijven nu de knippers gewoon branden ipv knipperen.

Aangezien het geen LED installatie is is het aan te raden om er een weerstand oid tussen te zetten of t20 lampjes te halen van 23w?

Gaat overigens om een gsx750es uit '86
 
ff lampje goed bekeken en t is een m7 waar k nog nooit van heb gehoord, maar zo te zien zijn ze er alleen in 10w. Weet iemand of hier toevallig ook een t15 in past?
 
Beide opties kan, belastingsonafhankelijk relais of weerstandjes.

De situatie is identiek aan LED raw's: ze trekken te weinig stroom om je originele relais gelukkig te houden (het snelle knipperen / continue branden is een teken dat er 1 of meerdere peertjes doorgebrand zijn).


Heb je trouwens voor ook andere raw's? Ik had bij voor origineel 23W en achter 10W (trekt 'maar' 25% minder stroom) geen probleem met het relais. Knipperde misschien iets sneller dan normaal maar niet extreem. Toen er voor ook andere pinkers op gingen moest er wel een weerstandje langs.

Ik had me trouwens ook nog rot gezocht naar 23W peertjes voor de vervangende raw's. Niet te krijgen dus :o
 
Laatst bewerkt:
Voor is nog standaard 23w, maar denk dat combinatie van verschil in weerstand en leeftijd van de motor/relais ook meespelen.

K ga maandag ff langs motorzaak om de boel ff na te lopen en gewoon andere knippers of een relais te halen.
Tot die tijd handmatig knipperen met de schkelaar :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan