motor slaat niet aan cbr600rr 2003

16 jul 2014
108
0
Amsterdam
hallo medemotorrijders,
Mijn cbr600rr start niet meer. Zal even alles op een rijtje zetten hoop dat iemand een idee heeft om het probleem te achterhalen.

Uhm 3 4 dagen geleden is mijn motorblok vervangen omdat mijn eigenblok problemen had. Tot heden weten we niet de reden wat het probleem is, hij verbruikte te veel olie en benzine. Dus heb ik een nieuweblok gekocht. Die heeft een maat/monteur vervangen. Hij zei dat hij de motor ongv 20 tot 30 min stationair heeft laten lopen zonder problemen.
Ik was de motor in de avond gaan ophalen en heb ik blijkbaar met die haast de kabels en benzineslang niet goed gemonteerd Waardoor hij stotterde. (dat dacht ik)
vandaag heb ik de kappen en tank losgehaald om alles goed te monteren. Heb alle stekkers bij de spanningsregelaar losgekoppeld en de benzineslang goed gezet. Vervolgens alle kabels weer ingeklikt onder het frame door( zoals het hoort ). En heb ik hem weer dichtgebouwd. Ik probeerde daarna de motor te starten maar dat lukte niet.

Motor herkent gewoon de sleutel hiss lampje gaat uit.

Heb de bougies niet gecontrolleerd maar maat van me zei dat hij dat wel heeft gedaan en dat ze goed waren.(vertrouw wel in zij woord)
benzine komt ook gewoon naar de injectiebuis maar stsrt dus niet.
mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat het zou kunnen zijn.

waar ik wel aandenk en niet heb getest is de ecu ff loskoppelen endan weer aansluiten en proberen. Het zou me niet verbazen dat ik even ecu opnieuw moet aansluiten wegens een beveiliging of iets.

En is het mogelijk dat als ik 1 van de stekker niet aansluit dat hij probeert te starten maar dat net niet doet.?

Voor duidelijkheid hiss lamp gaat uit en krijg geen storing op dashboard te zien.

tnx
 
Die maat heeft ook geen optie meer en ja was helaas ook met de oude blok ook zo. Met de nieuwe blok heb ik niet heeel veeeel gereden maaaar heb wel opgemerkt dat het niet over is. deze spuit geen olie gelukkig maar verbruikt alsnog veel. er is niet iets van een regelaar die gereset moet worden toch? Of kan dar, bestaat zo iets in cbr600rr?
 
misschien blijft het koudstartsysteem [of hoe je dat ook noemt] aanstaan.
vaak wordt er aan de hand van een sensor meer brandstof ingespoten tijdens de koudloop.
misschien verzuipt ie hierdoor wel na enige tijd.
 
weet ik niet,
maar het lijkt mij dat als je wegrijd en de boel is nog niet genoeg op temperatuur hij nog steeds meer brandstof krijgt.
vroeger moest je aan een choke trekken en deed je op gevoel de choke weer terug, nu word het elektronisch geregeld en heb je er zelf geen invloed meer op.
kan best zo zijn dat er in de boordcomputer toch een storing in dat systeem uit te lezen is.
 
Ik laat hem morgen even uitlezen! Geeft geen storing zal uitlezen toch werken?


geen idee,
maar op basis van jou nogal verwarrende informatie was het bovenstaande wat bij me opkwam.
ik begrijp dat de bougies nogal moeilijk te bereiken zijn, anders zou ik er toch een paar uithalen.
alleen al om te zien of ze niet zeiknat zijn en mogelijk daardoor doorslaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan