Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze quickshifter?
Ik vraag mij af of dit een beetje goed werkt aangezien de sensor niet meer tussen de schakelstang zit maar op de bout van de schakelpook zelf.

HT-QSE-2.jpg


QSE_app_flyer_150dpi_rev.jpg


QSE_mount_001_ok.jpg
 
Ze adviseren (in de app) ook om jouw gemiddelde kracht door 2 te delen. Dus is je gemiddelde 15 Nm/s dan moet je inderdaad 8 Nm pakken.


Mijn gemiddelde kracht kwam uit op 30 Nm/s dus zou ik 15nm/s moeten gebruiken als instelling.Heb de instelling Treshold toen na 1 ritje op 8 a ( nm/s seconden gezet wat mij minder kracht koste om te kunnen schakelen. ;)
 
Wow wat rijdt dat goed!

Heb de treshold op 5Nm gezet en de cut off time standaard gelaten.
Werkt super goed bij alle toeren, versnellingen (ja ook van 1 naar 2), gasstanden en snelheden
:9

Zo zit die van mij gemonteerd:

[afbeelding]


Mooi artifex dit is smullen toch :9

Bij mij werkt die lage Treshold en defaults ook prima :Y

Jij hebt hem ook in de lengte slag van je pook zitten zag ik wat mij de best geschikte plaats ervoor lijkt. :Y

Zeg nu beter maar niets tegen Phyllis anders ben je nogmaals 300 euro kwijt :+
 
Mooi artifex dit is smullen toch :9

Bij mij werkt die lage Treshold en defaults ook prima :Y

Jij hebt hem ook in de lengte slag van je pook zitten zag ik wat mij de best geschikte plaats ervoor lijkt. :Y

Zeg nu beter maar niets tegen Phyllis anders ben je nogmaals 300 euro kwijt :+
Zij geeft er gelukkig veel minder om _O-

Ze is nog altijd blij met de motor zoals die is *O*
 
Mijn vriendin wil nu ook direct een quickshifter op haar motor :o Direct na het eerste ritje: die wil ik ook!
Dus binnenkort mag ik waarschijnlijk bij nog een motor aan de gang :).

Zag zojuist de update van de Android software, inclusief een nieuwe firmware voor de QS. Ik kon gelijk de threshold aanpassen (die kwam nu sowieso lager uit).. gelijk ook maar de sensor iets vaster gezet (na firmware update en vaster zetten gaat het tot 15 á 20 Nm/s, dus heb hem maar even op 10 gezet).

Dus ik ben benieuwd. Groot verschil lijkt te zijn dat wanneer ik nu langzaam het pedaal opduw dat de sensor waarde omhoog gaat. Eerder bleef deze bij langzaam omhoog duwen op 0 staan of gaf een lage waarde.
 
Ik heb na mijn eerste ritje niet meer gereden :( Hoop van het weekend te testen.
Ook meteen de nieuwe app software testen.

Zelf heb ik ook de treshold op de helft van de gemeten waarde. De killtimes heb ik op 75 m/s aflopend naar 65 m/s. Maar de gixxer rijders uit mijn topic rijden allemaal met 65 m/s dus groot kans dat ik na wat testen alles op 65 zet.
 
Laatst bewerkt:
Healtech QSE-1 standalone quickshifter met kabelkit QSH-P4B (voor oa suzuki,honda...) in perfecte technische staat,enkele maanden jong,incl fabrieksgarantie tot 2017.
Volledig instelbaar met android en bluetooth.
Verdere uitleg ivm installatie en compabiliteit op de healtech-electronic.com site
Nieuwprijs ca 290 euro.
Weg voor 175euro zonder verzend.
regio Gent (BE)
Past niet op nieuwe motorfiets(reeds uitgerustmet QS).

VERKOCHT
 
Laatst bewerkt:
Healtech QSE-1 standalone quickshifter met kabelkit QSH-P4B (voor oa suzuki,honda...) in perfecte technische staat,enkele maanden jong,incl fabrieksgarantie tot 2017.
Volledig instelbaar met android en bluetooth.
Verdere uitleg ivm installatie en compabiliteit op de healtech-electronic.com site
Nieuwprijs ca 290 euro.
Weg voor 175euro zonder verzend.
regio Gent (BE)
Past niet op nieuwe motorfiets.

pb!

Maar kan je niet gewoon de kabel ruilen?
 
Laatst bewerkt:
haha ja gek he hoe dat werkt. Omdat je nu het gas er constant op houdt omdat dat zo verslavend werkt, vergeet je soms dat je ook het gas even terug moet draaien om fatsoenlijk een bocht in te kunnen zetten :P

Ja idd gas op tijd eraf halen anders ga je door de berm :P :+ Jij had echt mazzel maat ;)

Erger nog ik ging op de A50 bijna met 240km door een auto heen :X Was zo lekker aan het optrekken :+
 
Laatst bewerkt:
Update : Na wat mail verkeer met healtech ,vroegen ze me het bedradingsschema door te mailen en wat foto,s van connectors ectr...

Ze gaan een draadboom maken voor me ,ik ben het proefkonijn voor de R modellen van ktm

Tot nu toe prima service en meteen reactie van healtech ga zo door heren :}
 
De mijne zit er ook onder, maar de sensor komt niet boven de 2Nm/s uit, threshold aangepast, locaties gewijzigd, maar niks helpt. Heb maar een mail de deur uit gedaan..


EDIT: Binnen 3 kwartier antwoord, zal waarschijnlijk een nieuwe worden.
 
Laatst bewerkt:
De mijne zit er ook onder, maar de sensor komt niet boven de 2Nm/s uit, threshold aangepast, locaties gewijzigd, maar niks helpt. Heb maar een mail de deur uit gedaan..


EDIT: Binnen 3 kwartier antwoord, zal waarschijnlijk een nieuwe worden.


Niet al te muurvast zetten die loadsensor da je motor in de zesde versn zetten en vervolgens met de voet 6 x schakelen.Daarvan dan de helft of iets minder nemen dit naar wens als Threshold waarde invoeren.Als je de load sensor te vast draaid dan zakt de Threshold enorm.

Kijk dan eens wat de Threshold is ?
 
Niet al te muurvast zetten die loadsensor da je motor in de zesde versn zetten en vervolgens met de voet 6 x schakelen.Daarvan dan de helft of iets minder nemen dit naar wens als Threshold waarde invoeren.Als je de load sensor te vast draaid dan zakt de Threshold enorm.

Kijk dan eens wat de Threshold is ?

Bedankt voor je reactie, nadat ik een foto had opgestuurd konden ze mij vertellen dat de ringetjes niet goed zaten. Stond niet beschreven in de handleiding die ik erbij had. Hij doet het nu goed, zit tussen de 25 en 30 Nm/s, heb de treshold op 15 gezet, helaas nog niet kunnen testen.
 
Bedankt voor je reactie, nadat ik een foto had opgestuurd konden ze mij vertellen dat de ringetjes niet goed zaten. Stond niet beschreven in de handleiding die ik erbij had. Hij doet het nu goed, zit tussen de 25 en 30 Nm/s, heb de treshold op 15 gezet, helaas nog niet kunnen testen.



Geen dank graag gedaan, die ringen moeten bol zitten naar buiten toe ;) Mijne zit ook op 25 en 30 Nm/s en de treshold heb ik lager op 9 gezet.

Hangt ook een beetje af van je persoonlijke voorkeur wat je fijn vind :Y
 
Laatst bewerkt:
nieuwe kabelboom is eindelijk binnen, de QSH-P2E wat me opvalt dat er hier geen massa oogje aanzit bij een van jullie ook zo ?
vermoed dat de massa dus via bobine loopt .

ben benieuwd.....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren eindelijk kunnen testen. Heb nu alles op 65 ms staan en na de update moest ik de treshold halveren. De gemeten waarde ligt ineens een stuk lager. Meet nu nog rond de 20-25 en mijn treshold op 7 gezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan