Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze quickshifter?
Ik vraag mij af of dit een beetje goed werkt aangezien de sensor niet meer tussen de schakelstang zit maar op de bout van de schakelpook zelf.

HT-QSE-2.jpg


QSE_app_flyer_150dpi_rev.jpg


QSE_mount_001_ok.jpg
 
Van de GSX-R 600/750/1000 K4 hoor ik laatst veel problemen met de bak. Zwager, aantal bekende allemaal zelfde problemen als hierboven en zonder QS en ook straat gebruik.
1 keer flink mis schakelen en je bak is of gaat langzaam naar de haaien.Je ziet ook dat de meeneem nokken (tandwielen) allemaal geraakt zijn.
Die bakken van een (dat) bepaald model zullen ook wel niet helemaal goed zijn want je leest het momenteel overal dat die bakken kapot gaan ook veel in de 5 en 6e versnelling.

Er was verder in de bak geen rare overmatige slijtage te zien :N Dus jij bent bekent met dit soort/type slijtage ?

Dat die ene schakelvork krom en blauw geworden was wel logisch hij stond haaks ;) Er zat verder geen slijtage in die meeneem nokjes zeg maar.

Nadeel is ook vaak dat je nooit weet hoe ermee vooraf gereden is ? Is deze GSXR van een lompe boer geweest ? Is er altijd meegereden zonder koppeling? Normaals, ikzelf vond hem best goed schakelen.
 
Sodeknetters Willem, wat een plaatjes! Logisch dat ie dan niet meer schakelt. Die schakelvork heeft waarschijnlijk ook aangelopen op een van de tandwielen en is erg heet geworden. Benieuwd of de GSX-R weer als vanouds rijdt. Zonder QS uiteraard 😎


Mooi Suzuki blauw Kees misstaat hem niet _O-

Moet hem morgen verder opbouwen nog wat schoonmaken/poetsen maar hij schakelde zojuist subliem. Logisch wel want alles is bijna nieuw ;) De echte test km op de snelweg komen nog :]

Dit type QS komt er niet meer op te zitten.Heel misschien volgend jaar na de garantie een Translogic :9 Eerst wil ik ook wat gaan proefrijden op een BMW 1000rr met QS erop hoe dat rijdt en schakelt ;)

Nu kan ik deze motor ook weer met gerust hart inruilen of verkopen zonder gezeik :Y
 
Laatst bewerkt:
Willem, dat is een flinke schade geweest.
Zou je dit eens willen opsturen naar Healthtech met een begeleidend stuk verhaal over je constateringen? Ik ben erg nieuwsgierig wat hun er op te zeggen hebben.

Zelf heb ik vorige week donderdag nog gereden en het schakelen met de QS ging soepel, denk dat ik hem met wat fine tunen nog soepeler kan krijgen. Mis hits heb ik nog niet gehad en soms per ongeluk toch wat lomp geweest. Hoop van het weekend weer te rijden.
 
Willem, dat is een flinke schade geweest.
Zou je dit eens willen opsturen naar Healthtech met een begeleidend stuk verhaal over je constateringen? Ik ben erg nieuwsgierig wat hun er op te zeggen hebben.
Was ik zeker van plan dit te gaan :Y al was het maar dat zij er zelf eens goed beter doordacht naar het principe gaan kijken. :Y
Zelf heb ik vorige week donderdag nog gereden en het schakelen met de QS ging soepel, denk dat ik hem met wat fine tunen nog soepeler kan krijgen. Mis hits heb ik nog niet gehad en soms per ongeluk toch wat lomp geweest. Hoop van het weekend weer te rijden.

Zet hem zo laat mogelijk s.v.p ;) Ik reed default 65-85.De experts vertelden mij dat dit hoger moest zijn als je lang (er) plezier van een bak wilde hebben. :X

HealTech heeft er later ook 15ms aan toegevoegd begreep ik van sommige hier .Die tuner waar ik was vertelde mij dat 100ms het beste was.

Laten we ook eerlijk wezen, toen ik opschakelde 2-3 het gas iets terugdraaide naar de vierde versnelling dan kom je (denk ik) boven de 65-70ms uit en je dan een mis hit kunt krijgen?

En vele anderen hier in dit topic die deze QS ook gebruiken die hebben er geen last van?

Die Engelsman uit dat filmpje gaf het ook al aan.Ga niet met half gas liggen te schakel kutten :+
 
Ik blijf het een lastig verhaal vinden. Als je andere QS'en verkeerd afstelt dan kun je ook wachten op problemen. Dat is natuurlijk niet iets wat specifiek/uniek is wat betreft de Healtech.

Wat eventueel wel uniek/specifiek te benoemen is aan de Healtech is de lage prijs en het feit dat je daarbij wel alles moet instellen (middels de vrij gemakkelijke en simpel ogende software). Als je verder geen ervaring hebt met die systemen kun je dan wel het e.e.a. snel naar de kloten helpen (kennelijk, gezien Willem z'n ervaring).
Terwijl een ervaren tuner, de professional, gelijk zegt: 100ms aanhouden.

Maargoed, healtech zet wel die begin waardes erin. Ondanks dat er vrij duidelijk bij staat dat je niet te korte intervallen moet gebruiken en grotere intervallen veiliger zijn dan kortere. Maarja.. dat staat weer alleen bij het stukje dat je nooit lager mag gaan dan de standaard instellingen. En kennelijk zijn de standaard instellingen al genoeg om een bak kapot te laten gaan.

Denk wel dat je op z'n hoogst begrip krijgt bij Healtech, en verder niks :/
 
Lekker laat, maar ze hebben de default niet met 15ms verhoogd. Er zit nu standaard een cutoff delay van 15ms op. Dat is net even wat anders..

Maar weet je wat ze eens zouden moeten doen, een mooi filmpje maken waarin iemand elke instelling en het effect uitlegde. Wellicht zelfs met een mooie animatie erbij van een gemiddelde bak van een motor etc.
Zou er mooi bij passen :P
 
Ik ben de gelukkige die WillemGSX1400 zijn QS over heeft kunnen nemen.

Ik heb vorig weekend dit hele topic door zitten lezen vanaf pagina 1 :')
Ook de site van Healtech en alle PDF documenten doorgenomen dus de voorbereiding zit wel goed denk ik.
Ik ga deze vanavond monteren en maandag naar Zandvoort.

Ik wil het voornamelijk gaan gebruiken voor circuitdagen maar lees hier dat de meeste het gebruiken voor op straat en al bij een vrij laag toerental.
Ik was van plan het in te stellen vanaf 8000 of 10000 rpm (motor maakt 15000 max).

Iemand dit het ook zo heeft ingesteld of dit kan afraden? En indien ook zo ingesteld met welke kill time?
Als ik het goed begrijp, hoe hoger de rpm hoe korter de kill time.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij zelf op mijn 1000 K5 met 70 ms tot 9000 rpm en vanaf 9500 met 65 ms.
Heb een cut delay van 5 ms en sensor gevoeligheid op 45 n/ms staan.

Het rijdt soepel, maar kan nog beter denk ik. Ga de komende twee weken verder fine tunen.
 
Ben er nu twee dagen mee wezen spelen en kan niet anders zeggen dan, leuk speelgoed!

Het is mijn eerste quickshifter dus dat speelt ook vast mee maar misschien wel de leukste upgrade die ik tot nu toe ooit heb gekocht :)

Het instellen ging wat klote omdat de app bij mij net doet alsof het werkt maar dat is dus niet zo. Ik kan 1 keer wijzigingen uploaden en daarna moet de app afgesloten worden (en doe ik steeds maar ff het contact uit en weer aan maar weet niet of dit nodig is) want anders upload die niet nog een keer. Het zegt wel dat het de boel upload maar dat doet die dus niet. Duurde ff voordat ik dit door had. B|

De sensor zat in eerste instantie ook wat te strak maar dit had ik wel al gauw door.

Heb het ingesteld op 3000 -14500 rpm met 50ms naar 40 ms toe en met 5n-s. Vooral bovenin gaat het erg vlot en soepel. Onder de 8000 rpm mag nog wat soepeler.

Net de tip gekregen wat harder tegen het pookje te duwen dus dat ga ik straks nog ff proberen :)

Ik rijd trouwens op een 600RR uit 2003.
 
Laatst bewerkt:
Ben er nu twee dagen mee wezen spelen en kan niet anders zeggen dan, leuk speelgoed!

Het is mijn eerste quickshifter dus dat speelt ook vast mee maar misschien wel de leukste upgrade die ik tot nu toe ooit heb gekocht :)

Het instellen ging wat klote omdat de app bij mij net doet alsof het werkt maar dat is dus niet zo. Ik kan 1 keer wijzigingen uploaden en daarna moet de app afgesloten worden (en doe ik steeds maar ff het contact uit en weer aan maar weet niet of dit nodig is) want anders upload die niet nog een keer. Het zegt wel dat het de boel upload maar dat doet die dus niet. Duurde ff voordat ik dit door had. B|

De sensor zat in eerste instantie ook wat te strak maar dit had ik wel al gauw door.

Heb het ingesteld op 3000 -14500 rpm met 50ms naar 40 ms toe en met 5n-s. Vooral bovenin gaat het erg vlot en soepel. Onder de 8000 rpm mag nog wat soepeler.

Net de tip gekregen wat harder tegen het pookje te duwen dus dat ga ik straks nog ff proberen :)

Ik rijd trouwens op een 600RR uit 2003.

Treshold verhogen en harder schoppen idd, helpt wel.
 
Vanavond heb ik even een stuk of 10 runs gedaan. Van twee tot zijn zes in de hoge toeren boven de 10.500.

Het is duidelijk dat ik geen cut off delay moet hebben. Heb op 15 ms en op 5 ms getest en het is niet zo soepel als bij 0 ms.

Verder heb ik alleen de laatste/hoogste drie toeren momenten op 65 cut off time staan en de rest op 70 ms.

Sensor gevoeligheid op 35 n/ms gezet.

Het gaat heel smooth tussen de 7000 en 10.500, daarboven gaat het ook wel soepel maar je merkt dat hij even in zakt qua vermogen. Ik denk dat de cut off tijd nog korter moet staan dan de 65 ms, maar dat heb ik nog niet getest. Mijn test weg betrof vanavond een randweg zonder zijwegen, maar wel naast sportvelden en een woonwijk, dus kan niet een uur lang op en neer blijven blazen. :P
 
het is zeker wat gespeel idd.

Zou mooi zijn als ze per motor de ideale instellingen zouden gaan vrijgeven. Vraag me af hoe soepel zo'n translogic schakelt. Prijs zal er ook naar zijn denk?
 
Ik ben ook van het gek*t van het goed afstellen van de Healtech af. Want hij staat perfect ingesteld en ik zit er niet meer aan :+
Naast de andere uitlaat de beste aankoop die de beleving van de motor echt vele malen leuker heeft gemaakt.

@Willem, ik hoop echt voor je dat zo'n Translogic doet wat je er van verwacht. :Y Nu die niet verkeerd afstellen eh! (als dat mogelijk is)
 
het is zeker wat gespeel idd.

Zou mooi zijn als ze per motor de ideale instellingen zouden gaan vrijgeven. Vraag me af hoe soepel zo'n translogic schakelt. Prijs zal er ook naar zijn denk?


Die translogic zijn 2 x zo prijzig :Y En gaan per versnelling kill times.


Het probleem heren zit hem echt erin dat een Healtech werkt op rpms en dat er daarbij kill times in te stellen zijn.

Dat is best lastig........... beste is voor alles dezelfde kill times te gebruiken!! En niet te laag kiezen dan maar eventjes inhouden jammer dan.Dat gaat nog altijd sneller als met de koppeling ;)
 
Ik ben ook van het gek*t van het goed afstellen van de Healtech af. Want hij staat perfect ingesteld en ik zit er niet meer aan :+
:+
Naast de andere uitlaat de beste aankoop die de beleving van de motor echt vele malen leuker heeft gemaakt.

@Willem, ik hoop echt voor je dat zo'n Translogic doet wat je er van verwacht. :Y Nu die niet verkeerd afstellen eh! (als dat mogelijk is)

Ik hoop het ook maar da's voor het volgend jaar.Eerst eventjes een aantal maanden weer dubbel klutsen _O-

Die kan je instellen maar hij leert zich zelf in :P kan er dus nix aan verneuken O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan