Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze quickshifter?
Ik vraag mij af of dit een beetje goed werkt aangezien de sensor niet meer tussen de schakelstang zit maar op de bout van de schakelpook zelf.

HT-QSE-2.jpg


QSE_app_flyer_150dpi_rev.jpg


QSE_mount_001_ok.jpg
 
Yves, klote voor je. Ik blijf het een onvolledig product vinden.
Mijn conclussie is dat de QS product je bak KAN verneuken.Omdat het idd een onvolledig product is.Als je dit topic goed doorleest dan zitten er teveel haken en ogen aan.Het principe kill-times afstellen op RPM is bagger.Plus die load-sensor is KU-DT :Y
Niet zozeer in technische zin (alhoewel ik aan de sensoriek twijfel), maar wel in opzichte van support. De consument hoort niet aan de instellingen van een quickshifter te horen zitten in mijn optiek. De reden is dat veel mensen de wijsheid niet in pacht hebben om hem af te stellen, sommigen geen idee hebben hoe een versnellingsbak mechanisch in elkaar zit (no offence), niet kunnen beoordelen of gemaakte settings ook 100% goed zijn. Niemand kan van buitenaf in de versnellingsbak kijken.

Neem bijvoorbeeld de schakelvorken van Willem. Die dingen waren knetterblauw, dus heet gelopen. Wie weet is dat niet enkel het gevolg van de mishits, maar reed ie al langer met een slepende schakelvork rond.
Dat is juist na wat eerdere mis hits ook ciruit Assen gereden met daar weer een mis-hit en prive nog wat km's ;) Dan wordt hij wel blauw en blauwer :+
Al ik een quickshifter op bijv. een Honda Crosrunner koop, mag ik er vanuit gaan dat dat ding 100% goed werkt en geen noemenswaardige schade oplevert aan de versnellingsbak. Honda geeft immers fabrieksgarantie op de complete motor.

Ik begrijp dat het een leuk product is, je vliegt natuurlijk door de versnellingen heen. Hartstikke tof! In mijn optiek moet Healtech gewoon bij hun research de juiste instellingen zien te vinden per model. Dat kost tijd (dus geld), en dan zal de prijs van de QS hoger worden.

Verders: veel plezier ermeer! (en blijf posten)
 
Yves, klote voor je. Ik blijf het een onvolledig product vinden. Niet zozeer in technische zin (alhoewel ik aan de sensoriek twijfel), maar wel in opzichte van support. De consument hoort niet aan de instellingen van een quickshifter te horen zitten in mijn optiek. De reden is dat veel mensen de wijsheid niet in pacht hebben om hem af te stellen, sommigen geen idee hebben hoe een versnellingsbak mechanisch in elkaar zit (no offence), niet kunnen beoordelen of gemaakte settings ook 100% goed zijn. Niemand kan van buitenaf in de versnellingsbak kijken.

Neem bijvoorbeeld de schakelvorken van Willem. Die dingen waren knetterblauw, dus heet gelopen. Wie weet is dat niet enkel het gevolg van de mishits, maar reed ie al langer met een slepende schakelvork rond.

Al ik een quickshifter op bijv. een Honda Crosrunner koop, mag ik er vanuit gaan dat dat ding 100% goed werkt en geen noemenswaardige schade oplevert aan de versnellingsbak. Honda geeft immers fabrieksgarantie op de complete motor.

Ik begrijp dat het een leuk product is, je vliegt natuurlijk door de versnellingen heen. Hartstikke tof! In mijn optiek moet Healtech gewoon bij hun research de juiste instellingen zien te vinden per model. Dat kost tijd (dus geld), en dan zal de prijs van de QS hoger worden.

Verders: veel plezier ermeer! (en blijf posten)
Dan vind je nagenoeg elke aftermarket quickshifter in de markt een onvolledig product. Want die zijn bijna allemaal nog zelf af te stellen qua interval en vaak ook qua gevoeligheid van de sensor (al dan niet mechanisch). Daar kun je minstens net zoveel aan verklooien als met deze quickshifter.

Zoals ik al eerder zei: het enige wat je de quickshifter kwalijk kunt nemen is A. de prijs en B. dat er veel aan is af te stellen/moet worden afgesteld, al dan niet via een gemakkelijke app.
A + B zorgt ervoor dat ineens de gemiddelde consument ook zo'n ding kan kopen (zoals ikzelf) met eventueel alle gevolgen van dien.

Maar laten we nou eens heel eerlijk zijn tegen elkaar (en dan maakt het echt niet uit welke quickshifter je monteert): Als je ofwel de QS verkeerd monteert ofwel verkeerd afstelt, dan is het toch gewoon je eigen schuld dat de boel kapot gaat?
Dan kun je dat toch moeilijk in de schoenen van de QS schuiven?

Als je niet 100% zeker bent van de afstelling of je hebt een mis-shift, laat je dan gewoon eens bij een zaak die ook met QS'ers werkt informeren (of nog beter, laat die het ding gewoon installeren en configureren). Of leg het e.e.a. eens voor bij Healtech (+ je settings en evt logfile) en vraag ze om advies (over het algemeen krijg je snel antwoord is mijn ervaring).
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik de prijs van de Healtech niet echt een nadeel vind, vergeleken met de overige after-market shifters. Wel heb ik mijn twijfels bij de sensoriek (het principe). Een Dynojet bijv. werkt volgens mij met een trek/druk schakelaar. Ikzelf denk dat dat een betrouwbaarder principe is (je ziet het volgens mij ook op de af-fabriek motoren).

Maar met je eens, als je een andere after-market QS verkeerd monteert/afstelt heb je dezelfde kans op problemen.

Ik blijf erbij dat je als consument zo'n ding moet kunnen kopen, monteren en gaan. Geen software instelling moet hoeven maken (of enkel de juiste gegevens invullen welke de fabrikant door research heeft achterhaald). Dus waarvan zij de garantie geven 100% de juiste settings zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het commentaar op de sensor van Healtech niet zo.

De sensor doet het wel, of hij doet het niet. Als hij het niet doet, kun je NIET schakelen, want dan wordt de ontsteking niet onderbroken.
Als hij het wél doet (hij registreert de druk op het schakelpookje) dan wordt de ontsteking onderbroken voor een bepaalde tijd.

Dus als je gewoon kunt schakelen met de Healtech, is er dus niks mis met de schakelaar? Als je bak kapot loopt, kan dat niet door een schakelaar komen maar puur door de instellingen.
 
Als je dat wilt dan moet je gewoon een motor kopen waar het ding fabrieksaf op zit, bij (generieke) aftermarket quickshifters gaat dat niet op ben ik bang. Alhoewel die Translogic in de buurt komt, maar die is maar voor een beperkt aantal motoren beschikbaar en dus alweer minder generiek.

En volgens mij zit het met de sensor wel goed hoor. In alle maanden dat het ding erop heeft gezeten (vanaf maart, in warm/koud, regen etc) heeft dat ding -exact- (echt EXACT) dezelfde waardes aangegeven. Heb nu laatst het e.e.a. weer vervangen door de andere sensor, maar die is uiteraard ook nog steeds even stabiel (zit er net op).
edit: die heb vervangen 'omdat het kon', niet omdat die andere sensor iets verkeerds deed ofzo. Maar die andere was nieuwer, beter.. geen idee hoe of wat :P

Ik bekijk het regelmatig (want als de waardes gaan veranderen dan moet ik natuurlijk m'n instellingen ook mee aanpassen). De tijd zal het uitwijzen, maar tot nu toe niks vreemds aan kunnen ontdekken. Alleen de eerste sensor die ik had ontvangen was niet lekker, maar dat kan altijd gebeuren (en heb ik altijd, spullen komen altijd in eerste instantie kapot bij me aan, het is een vloek :P).
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik de prijs van de Healtech niet echt een nadeel vind, vergeleken met de overige after-market shifters. Wel heb ik mijn twijfels bij de sensoriek (het principe). Een Dynojet bijv. werkt volgens mij met een trek/druk schakelaar. Ikzelf denk dat dat een betrouwbaarder principe is (je ziet het volgens mij ook op de af-fabriek motoren).
Adviseren ze niet om de sensor ook als trek/druk sensor te gebruiken? Zo heb ik die van mij in ieder geval gemonteerd ('in' de schakelstang).
 
Adviseren ze niet om de sensor ook als trek/druk sensor te gebruiken? Zo heb ik die van mij in ieder geval gemonteerd ('in' de schakelstang).

Trek wordt nogal lastig met de uitvoering van de Healtech :P . Druk misschien wel maar omdat de normale constructie van een schakelstang al vormgesloten is (draadstang met moeren), snap ik het principe van de sensoriek niet helemaal. Zeker ook omdat ie ook op de klembout van de schakelhefboom kan worden gebruikt, een deel waar weinig tot geen kracht op komt. Die wordt namelijk via de spline-verbinding overgedragen.

Als je de eenheid van meten gaat bekijken, dan meten ze [Watts] met de sensor, namelijk NM/s = J/s = Watts. Kracht wordt normaal in Newtons gemeten, dus ik kom er niet uit... :?
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je hem in de stang monteert dan werkt ie alleen één kant op. Zet je hem op schakelhefboom zet dan registreert ie allebei de kanten op.

Zover ik weet is het een 'strain gauge load cell' is. Uitleg wel op wikipedia te vinden (het zijn eigenlijk verdacht simpele principes zo'n strain gauge):
Load cell - Wikipedia

Oftwel, de weerstand wordt gemeten vanuit de sensor. En op basis daar van vertalen ze dat in iets anders (de N/s). De berekening die ze daar op los laten is natuurlijk in het lab bedacht, want dat is helemaal afhankelijk van de sensor zelf. En alle sensoren zullen uiteraard binnen bepaalde specificaties worden geproduceerd.

Maar verder hadden ze het net zo goed x 'kokosnootjes per seconde' kunnen noemen, want het gaat om het praktisch nut van het getal.

En verder drukken ze het dus ook kennelijk uit in tijd: 'N/s', want het gaat om een bepaalde kracht die snel gezet moet worden. Heb het nog niet specifiek getest, maar ik denk dat als je heel langzaam de druk opvoert op het pedaal dan kun je vrij hard drukken zonder dat er iets gebeurd (tot je een hobbeltje tegen komt :P).
 
Als je dat wilt dan moet je gewoon een motor kopen waar het ding fabrieksaf op zit, bij (generieke) aftermarket quickshifters gaat dat niet op ben ik bang. Alhoewel die Translogic in de buurt komt, maar die is maar voor een beperkt aantal motoren beschikbaar en dus alweer minder generiek.

En volgens mij zit het met de sensor wel goed hoor. In alle maanden dat het ding erop heeft gezeten (vanaf maart, in warm/koud, regen etc) heeft dat ding -exact- (echt EXACT) dezelfde waardes aangegeven. Heb nu laatst het e.e.a. weer vervangen door de andere sensor, maar die is uiteraard ook nog steeds even stabiel (zit er net op).
edit: die heb vervangen 'omdat het kon', niet omdat die andere sensor iets verkeerds deed ofzo. Maar die andere was nieuwer, beter.. geen idee hoe of wat :P

Ik bekijk het regelmatig (want als de waardes gaan veranderen dan moet ik natuurlijk m'n instellingen ook mee aanpassen). De tijd zal het uitwijzen, maar tot nu toe niks vreemds aan kunnen ontdekken. Alleen de eerste sensor die ik had ontvangen was niet lekker, maar dat kan altijd gebeuren (en heb ik altijd, spullen komen altijd in eerste instantie kapot bij me aan, het is een vloek :P).

Wat bedoel je precies met waardes? N-M gevoeligheid?
 
Laatst bewerkt:
De waardes die uit de sensor komen (en welke je in het grafiekje kunt zien), waarop je de threshold afstelt.

Firmware updates kunnen er overigens wel voor zorgen dat die waarde anders wordt (heb ik destijds 'handig' opgelost door te updaten tijdens mijn sensor omruil).
 
Een QS sensor van een ander merk zet je echt tussenin de schakelstang dat gebeurd met de QS sensor van healthtech niet als je hem op de schakelstang monteert. Voor mij ook direct de reden dat ik hem op de bakhendel heb gezet. Op de bakhendel registreert hij het uit willen buigen van de hendel over de spline as.

Hij meet bij mij prima. Qua instellingen ben ik er nog niet helemaal over uit. In de toeren van 7000-10000 super soepel en daarboven iets minder. Het ligt er ook aan hoeveel gas ik geef. Als ik gewoon lekker vlot gas geef doet hij het soepeler dan wanneer ik echt volgas geef.

Heb al drie weken niet meer gereden, misschien aankomend weekend weer.
 
De waardes die uit de sensor komen (en welke je in het grafiekje kunt zien), waarop je de threshold afstelt.

Firmware updates kunnen er overigens wel voor zorgen dat die waarde anders wordt (heb ik destijds 'handig' opgelost door te updaten tijdens mijn sensor omruil).

Maar lijkt mij dat de waarde van de sensor niet mag veranderen tenzij er iets veranderd aan de setup.
Dus sensor losser of vaster, schakelset in een andere positie of iets in die richting.

Ik heb op de cut off delay wijziging nog niets anders zien veranderen "uit zich zelf" na een software update.


Ik heb zelf de sensor opnieuw gemonteerd en afgesteld en ditmaal registreert deze een veel hogere waarde (zal vermoedelijk wel losser zitten ofzo).

Een piek van 43nm (gemiddeld ergens in de 30) en staat nu ingesteld op 10nm. Dit was 5nm (vorige piek weet ik niet).
Werkt overigens nog steeds prima.

De reden was omdat ik zat te kloten met m'n schakelset en de sensor er tussenuit had gehaald hiervoor. Binnenkort weer want ik heb een korte schakelstang besteld voor omgekeerd schakelen.
 
Een QS sensor van een ander merk zet je echt tussenin de schakelstang dat gebeurd met de QS sensor van healthtech niet als je hem op de schakelstang monteert. Voor mij ook direct de reden dat ik hem op de bakhendel heb gezet. Op de bakhendel registreert hij het uit willen buigen van de hendel over de spline as.

Hij meet bij mij prima. Qua instellingen ben ik er nog niet helemaal over uit. In de toeren van 7000-10000 super soepel en daarboven iets minder. Het ligt er ook aan hoeveel gas ik geef. Als ik gewoon lekker vlot gas geef doet hij het soepeler dan wanneer ik echt volgas geef.

Heb al drie weken niet meer gereden, misschien aankomend weekend weer.

Probleem bij mij met op de hevel monteren is dat deze veel te los zit.

Dat heveltje en de as die mijn bak in gaan zijn van aluminium. Dat moet goed vastzitten want anders gaan die tandjes naar de klote. Bij mij moet het aardig strak vast gedraaid worden. Ik moet echt kracht zetten op het moertje met vastdraaien want anders zie ik dat het heveltje ook een beetje horizontale speling heeft als ik tegen de pook duw met mijn voet.

Ik heb een Valter Moto remschakelset (ook het heveltje) dus wellicht dat het hiermee te maken heeft. De OEM set heb ik niet dus heb ik nooit kunnen vergelijken.

Maar met de waardes van Healtech zat mijn heveltje te los (veel te veel horizontale speling) en zo strak vastdraaien als nodig is met sensor er tussen lijkt mij niet goed voor de sensor.

Hij registreert prima bij mij op de schakelstang.

Mits je van plan bent terug te gaan schakelen zonder koppeling lijkt het mij de beste positie ivm het vastdraaien.

Ook op de schakelstang moet het namelijk veel te los gemonteerd worden maar daar heb ik het probleem met het aluminium welke dol kan draaien niet en voldoet een klodder loctite en borgkit.
 
Laatst bewerkt:
Cruciaal en voor zover ik begrijp bij elke quickshifter.


Als je googled op quickshifter en mis shifts kom je veel berichten tegen van mensen met een Panigale. Daar zit het standaard op gebeurd het ook regelmatig schijnbaar.

Wat je dan leest is 9 van de 10 keer dat men aangeeft dat je goed (niet perse hard ofzo maar goed) moet schakelen en dus niet alsof je soepeltjes met de koppeling schakelt. De pook daadkrachtig de versnelling in duwen en helemaal de versnelling in duwen.

Bij het "fenomeen quickshifter" wordt dit vaak niet duidelijk genoeg vermeld (of helemaal niet alsof het vanzelfsprekend is voor een ieder).

Ik heb het inmiddels ook gehad door niet daadkrachtig te schakelen en ook twee mis shifts (eigenlijk ging die wel maar schoot die twee x een versnelling terug). Maar dat lag echt aan mezelf en mn "boot sneakers" waardoor ik niet goed tegen die pook aan kon duwen.
Met mijn motorschoenen of laarzen heb ik er geen last van. Ik heb het ook afgesteld met mijn motorschoenen en deze hebben een veel dikkere neus dan mijn sneakers dus ik vermoed dat het daar aan ligt aangezien het bijzonder gevoelig is wat betreft de afstelling.

Dit kreeg ik ook te horen van de importeur van HM. Ik heb overigens geen Healtech quickshifter. Sinds kort gebruik ik de HM plus QS. Wanneer je met een Quickshifter rijdt is het mijn ogen beter om te kiezen voor GP shift (omgekeerd schakelen). Als je de schakelpook naar beneden drukt is er minder kans op een mis shift. Vorig jaar heb ik een dag gereden met een 899 Panigale. De Panigale had ook een QS met een normaal schakelpatroon en het ging veel moeizamer, omdat het lastig is om te bepalen hoeveel druk je moet uitoefenen op het schakelpedaal.

Voor diegene die een HM plus overwegen: Ik ben erg tevreden. Ik heb wel gemerkt dat ook een HM QS gevoelig is voor de juiste afstelling. De onderbrekingstijd stond op 65 ms en de gevoeligheid op 70%, maar de QS werkte niet optimaal. Begin deze week heb ik de onderbrekingstijd verhoogd naar 73 ms. Daarnaast heb ik de gevoeligheid op 50% gezet. Nu werkt de shifter perfect. Over het algemeen voel je er niets van :).
 
Ik heb van het weekend noodgedwongen op iemand zijn motor moeten rijden met omgekeerd schakelen en dat heb ik ook gemerkt.

Naar beneden duwen (mits de pook natuurlijk goed staat afgesteld) gaat veel makkelijk dan omhoog (zelfs ondanks dat ik mijn eigen pook goed heb afgesteld). Ik heb voor mijn eigen schakelset nu een ander stangetje besteld welke helaas nodig is bij mij (heveltje 180 graden draaien kan niet :( )

Je hebt wel een erg hoge cut off tijd vergeleken met die van mij. Max 50 naar 35ms heb ik.

Maar blijft beetje appels met peren vergelijken daar je een ander persoon bent, op een andere motor, met een andere quickshifter :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van het weekend noodgedwongen op iemand zijn motor moeten rijden met omgekeerd schakelen en dat heb ik ook gemerkt.

Naar beneden duwen (mits de pook natuurlijk goed staat afgesteld) gaat veel makkelijk dan omhoog (zelfs ondanks dat ik mijn eigen pook goed heb afgesteld). Ik heb voor mijn eigen schakelset nu een ander stangetje besteld welke helaas nodig is bij mij (heveltje 180 graden draaien kan niet :( )

Je hebt wel een erg hoge cut off tijd vergeleken met die van mij. Max 50 naar 35ms heb ik.

Maar blijft beetje appels met peren vergelijken daar je een ander persoon bent, op een andere motor, met een andere quickshifter :+

Die onderbrekingstijden zijn wel erg laag (voor mijn gevoel). Heb je daar geen last van bij het opschakelen? Ik vond mijn QS al "rukkerig" bij 65ms. Heb je ook al hogere onderbrekingstijden uitgeprobeerd?

Onderstaand een quote uit de handleiding van HM:
"Een kill time van 65 wordt beschouwd als optimaal voor een typische superbike met sequentiële versnellingsbak".

Het zijn natuurlijk wel twee verschillende merken, maar....
 
Laatst bewerkt:
Ik ben begonnen met 70 of 65ms en vond het juist met een schok gaan. Uiteindelijk verlaagd tot waar ik nu ben.

Wat ik merkte is dat met zo'n hoge kill time de motor dusdanig lang onderbroken werd dat wanneer deze het weer oppakte dat ik dus een "rukje" kreeg. Alsof je met een te slappe ketting rijdt en opeens een dot gas geeft zeg maar. Dat heb ik nu niet.

Het "voelt en klinkt" goed maar ik ben natuurlijk ook geen expert. :)
Zolang ik geen mis shifts heb of dat die een versnelling terug valt uit zichzelf denk ik dat het goed is :o

Ik heb het er even bij gepakt en ik heb het volgende (vanaf de punten dat de ms veranderd):

4000 rpm - 50 ms
6700 rpm - 45 ms
10800 rpm - 40 ms

Cut off delay is 15 ms (snap deze setting niet helemaal :9 )
Ik heb dus 50 tot 40 ms en niet 35 :)

Misschien nog het vermelden waard dat ik deze nooit gebruik onder de 7000 rpm. Misschien eens een keer bij 6000 rpm ofzo maar meestal ver boven de 7000 rpm (9, 10, 11, 12, 13). Mijn motor doet weinig onder de 5000 rpm en wordt pas enigzins wakker bij 7000.
En ik gebruik het op straat bijzonder weinig.
 
Laatst bewerkt:
Turbo0 jij hebt ook een gixxer toch?

Ik heb een 1000 K5 en merk ook dat ik juist verder naar beneden moet voor mijn gevoel met mijn cut off tijden. heb in de hoge toeren nu 55 ms volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Cut off delay is 15 ms (snap deze setting niet helemaal :9 )
Ik heb dus 50 tot 40 ms en niet 35 :)
Ja, die delay moest ik eerst ook even over nadenken. Het is dus een kleine delay nadat de threshold is gehaald en normaal de cut-off in zou gaan. Ik denk dat het er in de praktijk voor zorgt dat je meer druk houdt/opbouwt op de pook bij het daadwerkelijke opschakelen (de cut-off). En dus schakelt de boel beter door, en is de kans op een mis-shift weer kleiner.

Maar het ligt natuurlijk uiteindelijk aan een combinatie van hoe hard je zelf opschakelt en of je threshold relatief hoog of laag staat (bij een hoge threshold moet je al harder drukken voordat er iets gebeurt).

50-40.. pfoe, moet ik niet aan denken bij mijn fiets :P Ik heb minimaal het dubbele (95ms bij hoogte toeren)! Maar het ligt allemaal heel erg aan wat voor type motor je hebt en wat voor bak eronder zit, dat zie je maar weer.
Die van mij kunnen wel omlaag, maar dan moet ik veel meer geforceerd hard lopen schakelen. Dus ik heb het nu zo maar :P
 
Turbo0 jij hebt ook een gixxer toch?

Ik heb een 1000 K5 en merk ook dat ik juist verder naar beneden moet voor mijn gevoel met mijn cut off tijden. heb in de hoge toeren nu 55 ms volgens mij.

Nee, ik had een 750 K6 maar momenteel een 600RR uit 2003. De quickshifter ook enkel op de 600RR gehad (ik heb wel de Suzuki kabelboom voor de qs :+ ).
 
Laatst bewerkt:
Ja, die delay moest ik eerst ook even over nadenken. Het is dus een kleine delay nadat de threshold is gehaald en normaal de cut-off in zou gaan. Ik denk dat het er in de praktijk voor zorgt dat je meer druk houdt/opbouwt op de pook bij het daadwerkelijke opschakelen (de cut-off). En dus schakelt de boel beter door, en is de kans op een mis-shift weer kleiner.

Maar het ligt natuurlijk uiteindelijk aan een combinatie van hoe hard je zelf opschakelt en of je threshold relatief hoog of laag staat (bij een hoge threshold moet je al harder drukken voordat er iets gebeurt).

50-40.. pfoe, moet ik niet aan denken bij mijn fiets :P Ik heb minimaal het dubbele (95ms bij hoogte toeren)! Maar het ligt allemaal heel erg aan wat voor type motor je hebt en wat voor bak eronder zit, dat zie je maar weer.
Die van mij kunnen wel omlaag, maar dan moet ik veel meer geforceerd hard lopen schakelen. Dus ik heb het nu zo maar :P

Daar zit wat in. Ik heb de instelling op 15 ms laten staan en ben de rest er om heen gaan afstellen. Aangezien ik het zo goed vond schakelen heb ik er verder niet echt meer naar gekeken of het onderzocht.


En ja, jij hebt een Yamaha Mt07. Dat is heel wat anders als zo'n 4 in lijn gillend wijf welke ik heb :Y
En dan nog, zelfde motor, zelfde qs maar ander persoon zorgt al voor eventueel andere instellingen.

Het is dus allemaal enkel ter indicatie (als het dat al is) wat een ander heeft.
 
Laatst bewerkt:
De quickshifter van Annitori racing kan beide kanten op dacht ik. Deze heeft een vergelijkbare prijsklasse. Volgens mij zelfs goedkoper als die van Healtech.
 
Terug
Bovenaan Onderaan