Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

N!els

Die hard MF'er
19 jan 2006
348
0
Jisp N-H
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met deze quickshifter?
Ik vraag mij af of dit een beetje goed werkt aangezien de sensor niet meer tussen de schakelstang zit maar op de bout van de schakelpook zelf.

HT-QSE-2.jpg


QSE_app_flyer_150dpi_rev.jpg


QSE_mount_001_ok.jpg
 
dit is ook precies de issue die ik heb. Hij zit gewoon los waardoor je speling hebt op de vertanding. Maar ga vandaag langs een maatje als het meezit. Die heeft een torque sleutel met de juiste waarden. Volgens mijn suzuki service manual zitten de m6 boutjes vast met 5,5 Nm. We gaan het zien. :D Healthtech schrijft op deze positie 3 a 4 Nm voor.

oh, ja, dacht dat t 7 nm was. my bad.
 
Waarom heb je gekozen voor deze sensor positie?

Als ik hem naar mijn mening niet goed vast krijg op de shift lever dan monteer ik hem ook op de schakelstang.

Waarom via de schakelstang gedaan,dan maakt de load cel een mooie grote lineaire move/beweging.Plus ik kan hem dan ook niet zo vast te zetten wat ik bij de schakel as wel zou kunnen doen.Wil liever ook geen ronde schakel as krijgen zoals hier al geopperd is als de load cel te los staat.


Heb ook een mail gehad van Healtech.Er komt geen app voor de windows 06 wel eentje voor windows 10.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben terug van een fris ritje.

Eerst bij een maatje goed op torque gezet, het zit nu allemaal goed vast en met loctite. Zit goed naar mijn mening. De schakelstang is voor mijn geen optie, ik heb een trekstang vanwege reverse shifting en dat werkt minder goed geeft healthtech aan in de manual.
Wel is de gevoeligheid van de sensor flink afgenomen doordat de voorspanning nu hoger ligt. Zit nu nog rond de 25 a 35 met schakelen (was 60 ongeveer). Volgens hun test methode (in zijn zes zetten en dan terugschakelen).

Wel wat getest met alles op 80 ms, maar was beetje druk op de weg. Maar duidelijk is dat het nog niet echt soepel gaat. Heb nu alle originele tijden terug gezet van Healthtech zelf. Misschien morgen de tijd om het te testen. Nadeel is dat je continu boven de 200 rijdt als je de hogere toeren wilt testen.

Ik schakel hem pas vanaf 5500 rpm in, daaronder is voor mij toch alleen maar rustig toeren.
 
Laatst bewerkt:
Bij die maat van mij heb ik zijn R6 ECU geflashed en de QS enabled en zat nu even de tabel te onderbrekingstabel vergelijken. Het aparte is dat Flashtune de tijden verlengd naar mate de toeren hoger worden terwijl healthtech de tijden verkort bij hogere toeren.

Verder was het bij de R6 nog per gear in te stellen.

Tabel van R6.
ngevrn.png
 
Laatst bewerkt:
Bij die maat van mij heb ik zijn R6 ECU geflashed en de QS enabled en zat nu even de tabel te onderbrekingstabel vergelijken. Het aparte is dat Flashtune de tijden verlengd naar mate de toeren hoger worden terwijl healthtech de tijden verkort bij hogere toeren.

Verder was het bij de R6 nog per gear in te stellen.

Tabel van R6.
[afbeelding]


Per gear instellen in wel het meest gebruikelijk was eigenlijk in de veronderstelling dat dit bij de HealTech ook kon helaas dus niet.

Maakt het wat uit volgens mij niet echt want zover ik weet geeft men elke QS van 1 naar 2 de meeste onderbrekingstijd?

Dat strookt dan weer niet met hetgeen wat jij hierboven schreef dat Flashtune de tijden verlengd? Ik zou namelijk ook denken dat wat de healthtech doet de tijden verkorten bij hogere toeren dat dit logischer is ?

full



Verder snap ik niet goed wat ik met deze Cut off delay functie kan hij doen ? En met de Cut off test? Is het de b.v bedoeling dat ik de Cut off delay instel op 80 en dan de Cut off test dan ook zo instel ?En dan op dat knopje druk ?

full
 
Laatst bewerkt:
Per gear instellen in wel het meest gebruikelijk was eigenlijk in de veronderstelling dat dit bij de HealTech ook kon helaas dus niet.

Maakt het wat uit volgens mij niet echt want zover ik weet geeft men elke QS van 1 naar 2 de meeste onderbrekingstijd?

Dat strookt dan weer niet met hetgeen wat jij hierboven schreef dat Flashtune de tijden verlengd? Ik zou namelijk ook denken dat wat de healthtech doet de tijden verkorten bij hogere toeren dat dit logischer is ?

[afbeelding]


Verder snap ik niet goed wat ik met deze Cut off delay functie kan hij doen ? En met de Cut off test? Is het de b.v bedoeling dat ik de Cut off delay instel op 80 en dan de Cut off test dan ook zo instel ?En dan op dat knopje druk ?

[afbeelding]
cut off delay is de tijd tussen het schakelen,mijn qs van dynojet heeft dit ook,staat standaard op 250 ms ofwel 2,5 seconden,wat inhoud dat je binnen 2,5 seconden na het schakelen je qs niet actief is,je hebt 2 mogelijkheden tijd op bijv 100ms zetten of langer doortrekken tot je tijd om is _O-
 
cut off delay is de tijd tussen het schakelen,mijn qs van dynojet heeft dit ook,staat standaard op 250 ms ofwel 2,5 seconden,wat inhoud dat je binnen 2,5 seconden na het schakelen je qs niet actief is,je hebt 2 mogelijkheden tijd op bijv 100ms zetten of langer doortrekken tot je tijd om is _O-


Okay thnx voor je Cut off delay uitleg toppie.

Dan lijkt mij 250 ms ofwel 2,5 seconden best lang wel kan je dan de politie het fatsoenlijk uitleggen waarom je 200km + reed :+ _O-

Dan lijkt mij 100 ms zinvoller ;)

ALLEEN; De Cut off delay instellen kan ik max gaan tot 20 ms en dan de Cut off test tot max 120 ms ?

Ik begrijp de relatie tot beide (Cut off delay en de Cut off test) nog niet helemaal ?
 
Laatst bewerkt:
Cut-off delay:
"Increase this value only if the cuf-off happens too quickly AND you can't adjust the Sensor threshold further. Normally leave it at zero."

Cut-off test:
"When the engine is running, you can test whether the engine cut-off function works normally or not."
 
cut off delay is de tijd tussen het schakelen,mijn qs van dynojet heeft dit ook,staat standaard op 250 ms ofwel 2,5 seconden,wat inhoud dat je binnen 2,5 seconden na het schakelen je qs niet actief is,je hebt 2 mogelijkheden tijd op bijv 100ms zetten of langer doortrekken tot je tijd om is _O-
Ho ho, dat is hier dus niet zo. Zoals ook te lezen in de eerdere quote, dat is uit de handleiding.
En 250ms is ook geen 2.5 seconden, maar een kwart seconde :+

Willem, je kunt ook bij settings weer de menu knop (of combinatie bij jou) indrukken en dan krijg je meer help/uitleg te zien. Misschien heb je daar wat aan.

Die test is echt zoals het is: een test. Dus starten en druk op dat knopje als je verbonden bent en dan hoor je de motor even inhouden. Wat je normaal zou doen voordat je hem direct door de versnellingen heen knalt :o
 
Laatst bewerkt:
De test deed ik ook bij stationair, toen viel die uit. Haha.

Je kan de cut off vertragen ten opzichte van het punt dat de sensor je schakelinput waarneemt.
Misschien voor als je een trage bak hebt of eentje die niet direct is.
 
Cut-off delay:
"Increase this value only if the cuf-off happens too quickly AND you can't adjust the Sensor threshold further. Normally leave it at zero."
Dan laat ik hem netjes zo op zero staan :Y
Cut-off test:
"When the engine is running, you can test whether the engine cut-off function works normally or not."


Ok heel duidelijk nu daarom werkte deze test dus niet toen de motor slechts op het contact stond ;)

Ik had mezelf ook beter moeten voorbereiden normaliter werk ik zo wel.Nu met die feestdagen en de QS even snel tussen neus en lippen inbouwen dan gaat mis zo blijkt nu.

Dan ga je allerlei vragen stellen :P

Dank je wel :} :W
 
De test deed ik ook bij stationair, toen viel die uit. Haha.
Stond veel te snel/kort in ms zeker ?
Je kan de cut off vertragen ten opzichte van het punt dat de sensor je schakelinput waarneemt.
Misschien voor als je een trage bak hebt of eentje die niet direct is.

Okay dus als thresholt sensor 35 Nm/s zou moeten bedragen dan kan je de cut off een paar ms extra cut off tijd meegeven.Wel slim :Y

Misschien juist nuttig voor een 2 cilinder of bij geen racer ?

Met die cut off test bepaal je eigenlijk de laagste ms tot laag 40 .Stel je motor trekt 55 ms al niet dan moet je daarboven blijven zeker?
 
Willem, je kunt ook bij settings weer de menu knop (of combinatie bij jou) indrukken en dan krijg je meer help/uitleg te zien. Misschien heb je daar wat aan.

yep nu ook gezien dank je :Y
Die test is echt zoals het is: een test. Dus starten en druk op dat knopje als je verbonden bent en dan hoor je de motor even inhouden. Wat je normaal zou doen voordat je hem direct door de versnellingen heen knalt :o

Ja ik had de motor eigenlijk ook gewoon moeten starten :+ _O- Ben een beetje dom en was vroeger blond en nu grijs })
 
Stond veel te snel/kort in ms zeker?

Mijn motor draait 980 toeren ongeveer volgens de app, als hij dan 0,1 (100 ms) onderbreekt valt hij uit. Mogelijk als ik hem op toeren houd dat hij het wel weer oppakt.

Okay dus als thresholt sensor 35 Nm/s zou moeten bedragen dan kan je de cut off een paar ms extra cut off tijd meegeven.Wel slim :Y

Misschien juist nuttig voor een 2 cilinder of bij geen racer ?

Met die cut off test bepaal je eigenlijk de laagste ms tot laag 40 .Stel je motor trekt 55 ms al niet dan moet je daarboven blijven zeker?

Niet helemaal. De treshold is puur de gevoeligheid die je insteld waar hij op moet reageren. Stel je 35 Nm/s in dan reageert hij pas wanneer hij 35 Nm/s of meer registreert. Daaronder doet hij gewoon niets. Zo voorkom je dus dat hij bij hobbels in de weg ongewenst de ontsteking onderbreek.t

Stel dat je hem al heel ongevoelig hebt ingesteld, maar hij onderbreekt de onsteking toch al voordat je bak echt mechanisch schakelt, dan is de onderbreking te vroeg en kan je met de cut-off delay de onderbreking vertragen. Op deze manier synchroniseer (oplijnen) je de onstekings onderbreking (het moment van onderbreken) met de mechanische bewegingen in de bak.

Zo lees ik het.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor draait 980 toeren ongeveer volgens de app, als hij dan 0,1 (100 ms) onderbreekt valt hij uit. Mogelijk als ik hem op toeren houd dat hij het wel weer oppakt.
Is 980 rmp niet te weinig voor GSXR de mijne draait 1100-1200 is wel een 750 .
Niet helemaal. De treshold is puur de gevoeligheid die je insteld waar hij op moet reageren. Stel je 35 Nm/s in dan reageert hij pas wanneer hij 35 Nm/s of meer registreert. Daaronder doet hij gewoon niets. Zo voorkom je dus dat hij bij hobbels in de weg ongewenst de ontsteking onderbreek.t
Och ja natuurlijk de treshold is de gevoeligheidsinstelling :$ :+
Stel dat je hem al heel ongevoelig hebt ingesteld, maar hij onderbreekt de onsteking toch al voordat je bak echt mechanisch schakelt, dan is de onderbreking te vroeg en kan je met de cut-off delay de onderbreking vertragen. Op deze manier synchroniseer (oplijnen) je de onstekings onderbreking (het moment van onderbreken) met de mechanische bewegingen in de bak.

Zo lees ik het.

Ik ga alvast mijn treshold zo hoog mogelijk zetten :Y
 
Ik heb hem nu op 15 nm/s staan want ik merkte met de sensor logging dat ik ergens tussen de 20 a 30 zat met het testen.

Als je hem (te) hoog/maximaal gemeten waarde zet dan oefen je al krijgt uit op je schakelsysteem terwijl hij nog belast is en nog helemaal niet kan doorschakelen. Daarmee zet je meer kracht op het systeem dan nodig is. In mijn redenatie is dat niet goed/ minder goed voor je bak. Allemaal milliseconden werk natuurlijk wat de bak ondervindt.

Zou hem dus niet hoger zetten dan echt nodig is.

Gisteren heb ik geen ongewenste onderbrekingen gehad en toch flink hard gereden, maar niet over klinker weggetjes.
 
Laatst bewerkt:
Excuses verkeerd gelezen |( en inderdaad 1 ms is een duizendste van een sec.bij dynojet kun je wel de tijd tussen het schakelen instellen maar niet de gevoeligheid :?
 
Excuses verkeerd gelezen |( en inderdaad 1 ms is een duizendste van een sec.bij dynojet kun je wel de tijd tussen het schakelen instellen maar niet de gevoeligheid :?

De reden dat dynojet dat niet kan is vanwege het feit dat zij een normally closed of een normally open schakelaar gebruiken en geen pressure load sensor zoals healthtech.
 
Ik heb vanavond mijn QS 2 uur uitgetest echt uber-geil is zo'n ding .Heb hem nu op de fabriek settings laten staan .Ook heb ik eventjes vanaf 8000 rpm alles eens op 65 ms uitgetest.

Hij doet het al goed en soepel in het dorp na 4000 rpm. :9 :]

Ik moet nog wel eventjes wat gaan spelen met de Treshold die staat nu op 10Nm/s wat weer afhangt hoe vast je de sensor zet.Geen idee op hoeveel NM ik hem staan heb? Ik ga er gewoon eens wat mee klooien wat het allerbeste is.

Het viel mij ook op dat je best wel wat kracht moet zetten op je schakelpookje eer hij reageert wat goed is.Dan hoef je niet bang te zijn dat hij afkapt als je het pookje even aan zou tikken.

Ook ga ik wat mappen maken op verschillende ms wat mijn motor het fijnste vind.Telkens rijden stoppen instellen dat schiet ook niet op.

Al met al een tevreden HealTech gebruiker voor mij voldoet hij prima. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan