Honda VF 750SC doet helemaal niets

25 sep 2014
96
0
Nieuwegein
MIjn Honda VF750SC doet helemaal niets.
Als ik er stroom opzet dan gaat alleen het digitale klokje aan de linkerkant knipperen maar verder niets.
Claxon, starten, licht, totaal niets.
Ik hoor ook geen relais klikken of iets dergelijks.

Zekeringen gecontroleerd maar zijn allemaal ok.
Zit er misschien ergens nog een verborgen zekering waarvan ik het bestaan niet afweet ?

Heeft iemand een idee ?

full
 
Laatst bewerkt:
Toen de accu van mijn koekblik overleden was had ik hetzelfde, knipperende klokjes en verder geen licht en knippers enz. ook geen klik. Hoe weet je dat er stroom op de accu staat? heb je dat gemeten met een multimeter? Kan zijn dat er wel een beetje spanning is nog maar dat hij verder leeg is.
Of de accu is gewoon oud en levert geen vermogen meer?
(was in iedergeval bij mijn koekblik wel zo, verder weet ik er ook niet veel van.)
eventueel aanduwen als dat mogelijk is,maar even afwachten wat de mede MF'ers er van vinden, weet niet of het kwaad kan namelijk.
Ook wat daddyphilipsen vroeg deed hij het voor je hem weg zette?
 
Laatst bewerkt:
Voor hetzelfde geld is er nl iemand op het forum met een vf 750 die zo kan zeggen waar deze stekker aan vast moet omdat hij even gekeken heeft

als jij geen info geeft, kan de rest ook niks doen.
heb je hem als niet-rijdend gekocht of heeft hij al gedraaid in jouw bezit. indien het het laatste is, kan je toch al zelf bedenken dat die bruine stekker niet de oorzaak is, tenzij je hem zelf hebt los getrokken .

werk nu maar gewoon het lijstje niet-startende-motor af van bij het begin en als je dan ergens vast zit laat je het maar weten.
 
Ton,

Tip van degene die de VF750 bezit waar Dutch naar verwees: zonder dat de personen bij mijn motor zijn geweest hebben zij mij op het spoor gezet van mijn elektrische problemen.

Dus als personen, zoals Dutch je een verwijzing naar iets geven, ga er dan maar vanuit dat zij de VF beter kennen qua technische opbouw dan jezelf (heb ik dus proefondervindelijk mogen vaststellen :Y en dat in het positieve ! ).

En voor elektra geldt (en daar ben ik ook proefondervindelijk achter gekomen) je moet de tijd nemen en zorgvuldig alles langslopen.
Liefst controleren met een multimeter of indien niet voorhanden dan kan je ook een heel simpele versie nemen (een lampje met twee draden eraan gesoldeerd zodat je kan zien er stroom loopt). En als een beetje een flink lampje neemt zie je gelijk of je stroombron nog wel wat power levert.

Succes met je zoektocht naar de storing.

De hoofdzekering kan je trouwens vinden in de draad die aansluit op de pulspool van de accu (is bij mijn VF een trouwens een metalen zekering).

En als je eventueel een foto wenst van de situatie onder de buddy rond de "elektrazooi" moet je dat even laten weten.
 
Als je de accu aansluit en de trip en klok unit lcd licht op, is de hoofdzekering in orde..

Als er geen lampje gaat branden bij het inschakelen van het contact is meestal het probleem in het contactslot of in de stekker daarvan.. Vanaf het startrelais loopt de rode draad naar het contactslot en de klok unit. Na het contactslot wordt zwarte draad de hoofdvoeding bij ingeschakeld contact. Deze zwarte draad voedt o.a alle zekeringen in de zekeringkast. Dus ergens tussen rood en zwart gaat het mis. Blijft alleen het contactslot, de kabel tussen slot en stekker of de stekker over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan