Honda VF 750SC doet helemaal niets

25 sep 2014
96
0
Nieuwegein
MIjn Honda VF750SC doet helemaal niets.
Als ik er stroom opzet dan gaat alleen het digitale klokje aan de linkerkant knipperen maar verder niets.
Claxon, starten, licht, totaal niets.
Ik hoor ook geen relais klikken of iets dergelijks.

Zekeringen gecontroleerd maar zijn allemaal ok.
Zit er misschien ergens nog een verborgen zekering waarvan ik het bestaan niet afweet ?

Heeft iemand een idee ?

full
 
Laatst bewerkt:
In ieder geval vast bedankt voor de link naar de Vf in de 500 euro challenge.
Veel van de werkzaamheden die daar gedaan zijn zal ik ook moeten doen.

Ik begin maar te kijken waar hij eindigde , de massa kabel onder de tank.

Aan de checklist heb ik niet veel want motor doet helemaal niets
 
In ieder geval vast bedankt voor de link naar de Vf in de 500 euro challenge.
Veel van de werkzaamheden die daar gedaan zijn zal ik ook moeten doen.

Ik begin maar te kijken waar hij eindigde , de massa kabel onder de tank.

Aan de checklist heb ik niet veel want motor doet helemaal niets
wel.
Maar je bent te lui.
Je wacht op een antwoord waarmee je met heel weinig moeite en gratis je motor weer lopend krijgt.
Alleen is die er niet, jammer genoeg.

Als je de checklist had nagelopen, was je nu aan het rijden.
 
Ik ben lui en jij zal wel slimmer zijn dan ik

Leg jij mij naar eens uit hoe ik al die dingen moet na meten als totaal geen stroom is.

Alleen het laatste punt is een optie en dat ga ik dan ook doen.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik wel gevonden heb is het volgende .
Onder de buddy aan de achterkant zitten de 2 IC ignitors , deze zitten middels stekkers aan de draadboom.
Op de plek waar dit gebeurt zit tussen deze stekkers in een bruine stekker.
Deze zit echter nergens aan vast.
Het kan zijn dat hier accessoires mee verbonden kunnen worden maar het zou ook kunnen dat er iets ontbreekt.
Helaas zou ik niet weten wat.

Iemand enig idee wat hier aangesloten hoort te zitten ?

Omdat ik waarschijnlijk niet de juiste bewoordingen gebruik even foto bijgevoegd.
full
 
Laatst bewerkt:
Wat ik wel gevonden heb is het volgende .
Onder de buddy aan de achterkant zitten de 2 IC ignitors , deze zitten middels stekkers aan de draadboom.
Op de plek waar dit gebeurt zit tussen deze stekkers in een bruine stekker.
Deze zit echter nergens aan vast.
Het kan zijn dat hier accessoires mee verbonden kunnen worden maar het zou ook kunnen dat er iets ontbreekt.
Helaas zou ik niet weten wat.

Iemand enig idee wat hier aangesloten hoort te zitten ?

Omdat ik waarschijnlijk niet de juiste bewoordingen gebruik even foto bijgevoegd.[afbeelding]
wat zijn de kleuren van de draden aan deze stekker?
 
RTFM!



Read
That
Fuckin
Manual


Oftewel zoek een werkplaatshandboek met het schematisch overzicht van de draadjes.
Zorg voor rust in je kop. Ga lezen. Houdt in gedachten dat je Japanse Motorfiets hebt.
Die worden volgens een bepaalde logica gebouwd. Die logica houdt dat je rust in je kop moet hebben. En dan ga je logisch te werk. Zodra je gefrustreerd raak, stop je gewoon even. Gefrustreerd gesleutel levert kapotte dingen op.
Houdt er rekening mee dat vorige eigenaren hebben kunnen prutsen, en dan dingen dus kunnen afwijken van het origineel. Omdat er ergens een lampje of zo extra moest.
En je kunt nog altijd sloperijen digitaal vragen of ze nog een originele draadboom voor je hebben.
Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat een forum was om elkaar een beetje te helpen
Voor hetzelfde geld is er nl iemand op het forum met een vf 750 die zo kan zeggen waar deze stekker aan vast moet omdat hij even gekeken heeft

De manual lezen is het antwoord op alle vragen net zoals breng de motor naar een dealer

Op zo'n manier kan je het forum opheffen.
 
Ik dacht dat een forum was om elkaar een beetje te helpen
Voor hetzelfde geld is er nl iemand op het forum met een vf 750 die zo kan zeggen waar deze stekker aan vast moet omdat hij even gekeken heeft

De manual lezen is het antwoord op alle vragen net zoals breng de motor naar een dealer

Op zo'n manier kan je het forum opheffen.
Zover ik zo aan de kleuren kan zien, Achterlicht + achterste knipperlichten, kan dus geen oorzaak zijn. Maar het zou ECHT prettig zijn als je ook vragen beantwoord in plaats van alleen verwachten dat wij jouw vragen beantwoord. Zo is al diverse keren gevraagd (ook door mij) hoe je zeker weet dat de accu goed is. Bij vrijwel niets werken, maar wel een klokje dat enige reactie geeft, blijft dit namelijk hoofdverdachte #1, naast de hoofdzekering op het startrelais.

Zelf vraag je al of er (naast het zekeringkastje) nog meer zekeringen zijn. Hier krijg je al eerder antwoord op, maar daar antwoord je weer niet op of deze ook gecontroleerd is.
Als dit btw nog zo'n platte strip-zekering is ipv een glaszekering of insteekzekering, haal hem dan ook los en niet alleen visueel inspecteren. Het komt vaak voor dat deze gebroken zijn, maar dat je dat niet ziet zolang ze gemonteerd zijn.
we willen best helpen, maar het komt zoooooooooo vaak voor dat een topicstarter geen reacties geeft of eigenwijs is/blijft, dat degenen die er fatsoenlijk kennis van hebben wegblijven of bot gaan reageren. Doe hier je voordeel mee en meet dingen na die gesuggereerd zijn en geef gewoon antwoord op vragen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan