Yamaha Diversion 600 1992

Niiele

Rookie
24 dec 2014
8
0
Goedenavond allemaal,

Ik heb even een vraagje. Enige tijd geleden heb ik een bericht geplaatst hier op het motor forum dat iederskeer mijn blok vol loopt met benzine en dit via de overdruk slang mijn luchtfilter ingooit. Ik heb mijn carbs laten reinigen en toen leek het probleem te zijn opgelost. Echter 2/3 ritten later beginnen de verschijnselen zich weer voor te doen. Gister heb ik nog op de motor gereden en reed die perfect, nu kwam ik zojuist de garage in en stonk de hele garage alweer naar benzine. Toen ik de motor probeerde te starten leek het alsof die vast sloeg, je hoorde dan ook de benzine door spuiten. Iedere keer als ik aan de startknop kom maakt hij dit geluid. Na 10/15 keer proberen starten de motor ineens wel (dit probleem had ik de vorige keren ook). Maar nu gooide die er maar 2/3 druppels benzine uit inplaats van een halve liter :p. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn. Ik was zelf aan het denken om voor de benzine kraan een apparte kraan te maken die gesloten kan worden want volgens mij blijft op 1 of ander manier de benzine gewoon langzaam aan doorlopen als de motor uit staat. Graag hoor ik van jullie. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Niels Palmen
 
Bedankt voor de reacties, ik was zelf ook inderdaad aan de vlotters aan het denken. Ik zal eens een revisieset van de vlotternaalden met rubbers gaan halen. De tank heb ik schoongemaakt. Zit niks van roest in. Ik zal nog laten weten of het opgelost is.
 
Dat van de vlotters inderdaad checken.

En nog een idee:
In welke stand staat de benzinekraan? ON neem ik aan? Iig niet op PRI?
Want dan zou het gebrek aan vacuüm hem dicht moeten houden. Als dat nu niet gebeurd is er misschien iets in de benzinekraan defect (scheurtje in een membraan?, slijtage).
Voor het herstellen van de benzinekraan zijn ook kitjes me verse rubbertjes e.d. beschikbaar.

Je zou die ook even kunnen testen om te zien of die benzine doorlaat terwijl dat niet zou moeten. Als je de benzineslang er af haalt mag er eigenlijk niets uit de tank stromen als de kraan op ON of RES staat. Denk aan doeken e.d. en haal hem er voorzichtig af. Stel hij is lek dan heb je kans dat hij flink wat benzine over je blok gaat pissen ;).
 
Laatst bewerkt:
De benzinekraan heb ik laatst getest, als hij op ON staat en ik koppel hem los loopt er geen benzine uit, dit is het probleem dus niet. Ik heb een revisieset besteld en komt morgen binnen. Misschien een stomme vraag maar hoe moet ik de vlotterstand afstellen?
 
Geen idee of je hier iets aan hebt, van Amerikaanse site dus meerdere types carb.

Carburetor Jet, O-ring and Screw Specs, (US Model) - XJRider.com

xj600_carb_specs.png
 
In het wphb kan ik niets terug vinden over de vlotterstand afstelling. Bedankt Mar1tin maar (het zal wel aan mij liggen :p) ik kom hier geen wijs uit :p.
 
Float height en fuel level zijn de interessante.
Controleer welke carbs je precies hebt. Die voor Californië moet je iig niet hebben, die hanteren daar strengere emissie-eisen en die modellen hebben ook zelfs andere carburateurs. Jij kunt waarschijnlijk dat tweede rijtje aanhouden.

In het Haynes WPHB voor de Yamaha XJ600S staat het "hoe" op pagina 3-10. Dat is bij mij pagina 84 in de PDF versie. Die vind je in het Diversion topic.

[update]
In het boek staat ook de afstelling op pagina 3-2, dat is 76 in de PDF bij mij.
Voor modellen uit 1992 staat dat je dezelfde afstelling als hierboven kunt aanhouden.
Float level: 11 to 13 mm
Fuel level: 3 to 5 mm
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan