volgorde kleptuimelaars gpx 750 r

Dready

MF'er
17 jan 2006
93
0
Amstelveen
Ik ben bezig om de cylinderkop te reviseren van een Kawasaki GPX750R en heb na het loshalen van de inlaat-nokkenas de cylinderkop omgedraaid, en daarbij vielen de tuimelaartjes eruit.
de volgorde van deze tuimelaars weet ik dus écht niet meer.

er staan verschillende nummertjes op de zijkant van die tuimelaartjes, maar die kunnen nooit op volgorde van nummering hebben gelegen aangezien ik bijvoorbeeld 2 maal een nummertje 4 heb.
Wat zou ik het beste kunnen doen om die motor toch ooit goed lopend aan de praat te krijgen?
als ik de tuimelaars terugplaats zal ik de kleppen moeten stellen, maar is dat voldoende?

alvast bedankt,

Gilbert
 
de reden dat de tuimelaar op dezelfde plek moet blijven is dat de tuimelaar inloopt op de nok.
de motor zal echt wel goed lopen als je de tuimelaars in een andere volgorde monteert.
maar je hebt wel een kans dat er een verhoogde slijtage aan de tuimelaars en de nokkenas ontstaat.
 
Je zou de klepspeling ook kunnen gebruiken, om te kijken, of ze op de juiste plaats zitten. Als de klepspeling heel erg afwijkt zitten ze verkeerd.
 
Tja niet alles is makkelijk. En misschien kunnen specifieke slijtagesporen je ook nog een beetje helpen.

Dit is er trouwens wel een voor het sleutelblunder topic. Als mij zoiets overkomt krijgt waarschijnlijk een stuk gereedschap vliegles. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan