Welke headset? Cardo, Sena, Interphone

hohonline

Rookie
29 jun 2014
13
0
Twente
Hallo MFers,

Aankomend zomer willen wij mooie tochten gaan maken met de motor.
Daarbij ontbreekt echter een headset.
Door bepaalde aanbiedingen op dit moment i.v.m. de motorbeurs,
is onze keuze gevallen op 3 types. Van deze types kan ik nergens vergelijkingen vinden.
Voor welke van de 3 sets zouden jullie gaan en waarom?

Prijzen zijn voor een duoset.
1. Cardo Scala Rider G9x €396,95
2. Interphone F5MC €322,95
3. Sena SMH10 €339

Alvast bedankt.
 
Uclear HBC200 is ook een mooie oplossing....

Ben zelf ook aan het oriënteren dus ik volg dit draadje even.
Mocht er iemand met een Roof Boxer rijden en een bluetoothsetje hierin hebben, dan zou ik graag de ervaringen willen weten. (mag via pm om dit topic niet te vervuilen)
 
Ik heb zelf ook de Uclear HBC200 en bevalt mij prima in een Schuberth C3. Hier nog een review en comments op MF.
 
Mijn vrouw en ik hebben de Rider. Na een jaar was zij haar deel verloren en ging die van mij niet meer van de helm af. Honderden euro's betaald en uiteindelijk weggegooid.

Wij hebben wel ervaren dat het voor ons zeer veel toevoegt aan het motorrijden om samen te kunnen kletsen. Dit willen we nooit meer missen.

Om die reden geïnvesteerd in een setje dat te repareren/overplaatsen is naar een nieuwe helm. Uiteindelijk bij Bluebike uitgekomen, maar wel €1000,- verder.

Nu een jaar verder nog super tevreden. Geluid is overal en altijd goed en alles is instelbaar. Op vakantie was er vocht in mijn setje gekomen, dit is kosteloos en vakkundig gerepareerd.
Ik probeer bij dit soort dingen naar de afschrijving te kijken en niet naar de initiële aanschafprijs. Hopelijk gaat deze set minimaal 10 jaar mee, hier ga ik wel van uit.
 
Je zou ook de Midland BT Next Conference kunnen overwegen. Ik gebruik de voorganger (BT Next) al geruime tijd en ben behoorlijk te spreken over de kwaliteit van het apparaat en het geluid. Zelfs op hoge snelheid is het geluid nog goed. Daarnaast gemakkelijk te koppelen met allerlei andere apparaten als GSM en navigatie en tevens een ingebouwde radio (die redelijk werkt). Ten sltte twee jaar garantie en dat is ook altijd mooi meegenomen.
 
Bedankt zover voor de antwoorden.
Ik ga geen €1000 uitgeven aan een setje.
Gezien de nieuwe technieken/ontwikkelingen om makkelijker en met meerdere rijders te communiceren gekozen voor deze 3. En niet alleen om de prijs.
Anders had ik wel een eBay setje kunnen aanschaffen.
Deze hebben mijn aandacht getrokken vanwege de functies en ze nagenoeg gelijk zijn.
Vandaar de lastige keuze.
 
snap ik wel, duidelijk.

Dan zou ik goed kijken naar de garantie en ervaringen van andere gebruikers.

Zie mijn vorige post voor mijn ervaring met de Rider. Het verliezen van de set (doordat deze niet goed in de houder klemt) viel buiten de garantie, ondanks dat ze waren ingebouwd door een motorzaak. Dag centjes...
 
Ik ga geen €1000 uitgeven aan een setje.
Gezien de nieuwe technieken/ontwikkelingen om makkelijker en met meerdere rijders te communiceren gekozen voor deze 3. En niet alleen om de prijs.
Dan zou ik zeker de Midland BTNext Conference ook in je overweging meenemen. Die is prijstechnisch ook redelijk interessant (al was de voorganger goedkoper), maar vooral vanwege de conference functie. Dat apparaat is met andere apparaten te koppelen en heeft dus een conference functie.
 
Ik heb het idee dat je met geen van deze drie een verkeerde keuze maakt. Zelf heb ik op de beurs 3 x de Interphone F5MC gekocht. Een robuust ding, goed in te bouwen (plakken zit muurvast en met klemplaatje eveneens) en het koppelen, geluid en gebruikersvriendelijkheid zijn allemaal dik in orde. Maar dat zal met die andere 2 merken ook zo zijn. De één zal een betere handleiding hebben, of een andere bediening.. veel maakt het allemaal niet uit denk ik. Succes!
 
Wij hebben sinds kort de Rider Q3 multiset, erg over te spreken. Prima geluidskwaliteit en grote reikwijdte. Ik had eerst mijn twijfels over een headset maar ben nu overtuigd en wil echt niet meer zonder. Heb ook gekeken naar de Sena S20, maar de rider was qua prijs toch wat gunstiger.
 
Sena 20s vind ik echt super.... misschien iets aan de prijzige kant maar ver onder je 1000 euro :P

windruis onderdrukking is uitmuntend en audiomultitasking werkt echt top!

luister samen met mn vriendin (zij op Eigen motor) naar de muziek op me telefoon, maar op t moment dat we iets willen zeggen dan vloeit t geluid heel mooi over op intercom.

geen harde overgangen dus...

enige paupere aan de headset is toch wel de radio.. maar goed das dan ook t enige
 
Hier zeer goede ervaringen met Sena. Heb de SMH-5 en die is al top. Vrienden van me de SMH-10 en die is nog wat veelzijdiger.

Degelijk spul, gemakkelijk in gebruik, goede batterij. Ideaal.
 
Binnenkort komt er een Schuberth C3
Ben er nog niet uit wat betreft de communicatie.
*mijn huidige G9x overzetten
*een SRC kraag
*een Sena 20S

Waarschijnlijk koop ik de helm bij Louis.
In-/ombouw kost €20,- Daar kan ik zelf niet voor gaan klooien.
(Heb ik overigens wel gedaan bij m'n Schuberth R1 helm maar die was al 6 jaar oud) :+
 
Als ik 2 Scala rider solo headsets heb, kan ik die dan gebruiken als pilot-passenger intercom en GPS instructies ontvangen?

MAW hebben 2 Scala rider solo's dezelfde functies als de teamset?
 
Ik ben dan weer erg tevreden over mijn SMH10R, al is de montage op een schuberth helm vrij eenvoudig aangezien de batterij unit binnen tussen de achterste laag en het piepschuim past, dus heb alleen een minimale unit aan de zijkant zitten. De afstand tussen de motoren schijnt een minpuntje te zijn (in de praktijk vaak 3-600 meter afhankelijk van het aantal gepairde mensen)

Maar om hoeveel mensen gaat het? en is dat allen op de eigen motor?
 
Wij hebben met 3 broers in 3 maanden tijd alle 3 het RBW gehaald. Nou gaan we i1n mei met zn 3en voor het eerst NL uit op de motor op bezoek bij mijn vader die dan op vakantie is 200 km onder berlijn. Nu is de vraag; welke set moeten we gaan aanschaffen? We willen sowieso conference call. Eigenlijk rekenen we ergens tussen de 150 en 200 euro per persoon. Die midland ziet er goed, reviews? Bvd.
 
Kijk eens op webbikeworld. Behoorlijk uitgebreide reviews.

De Interphone F5MC die ik heb voldoet goed. Met 3 man door elkaar heen praten. Tot boven 160 km/u nog verstaanbaar, met oordoppen in. Earpads moeten wel precies goed geplaatst zijn. Geen last van windruis door automatische ruisonderdrukking en automatische volumeaanpassing als je harder gaat rijden. Werkingstijd op 1 acculading is een dag rijden.
Ongetwijfeld scoren andere merken ook zo goed. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb echt net net, een sena smh10R dual set besteld. Dus kan niet zeggen hoe deze bevalt maar schijnt doorgaans goed te bevallen. Wat ik wel ff kwijt wil is dat of iets verstaanbaar is en goed klinkt maar voor een klein deel van de bluetooth intercom afhangt. Gebruikte helm, plaatsing speakers in de helm, windbescherming(en dus lichaamslengte, zithouding) wel of geen gehoorbescherming, type bescherming, subjectieve audiobeleving, heb ik ze nu allemaal gehad? misschien nog wel veel belangrijker zijn. ik heb nu 320 betaald, ik had er ook 1000 kunnen betalen voor een dual set van bluebike xl. Ik weet zeker dat de audio ruimschoots met kop en schouders uitsteekt boven de rest, maar 3x zoveel betalen is wat veul. Zou ik het professioneel moeten gebruiken!
 
Ik ben naar de Converterman gegaan.
Hij heeft mij aan de hand van gebruikers ervaring de Interphone F5MC aangewezen.
Duoset €320.
Tevens de andere soorten laten zien en uitgelicht wat ze kunnen. Prima service dus.
De Cardo G9X schijnt niet helemaal goed te werken met meerder gebruikers en re-connecten duurt ook een 10-10sec.
De Sena SMH10 was niet mijn persoonlijke voorkeur ivm de grote omvang.
Ik heb de headset ingebouwd maar nog niet getest op de motor.
Zo klinkt het geluid enorm hard en ook een makkelijke bedoening.
Foto's en ervaringen volgen.
 
Vorig weekend met z'n 3-en een stukje gestuurd. Ik heb een Sena SMH5, de andere 2 een SMH10 en eeen 20S. Na het pairen (wat overigens niet de eerste x lukt) prima communicatie kunnen hebben, met z'n 3-en tegelijk! Geluid was prima. Wel belangrijk om zo'n kapje over de microfoon te hebben tegen de windruis.
't Geeft een hele andere dimensie aan motorrijden met z'n 3-en (of 2-en)!
 
Na 2 Cardo Q2 (pro) setjes nu de Sena 20S.
Vorige week eerste ritje en alleen intercom met partner gebruikt.
Eerste indruk : fenomenaal!
Glashelder geluid zelfs met aangemeten oordopjes in.
Mijn vrouw heeft nog het vizier open gedaan om de wind op te pakken.
Totaal niets van windgeruis te horen, terwijl als je bij de Cardo je hoofd een beetje scheef deed het windgeruis al compleet het intercomgeluid overstemde.
Volgende maand heeft Ten Kate de pitstopdag en dan zit overal weer extra korting op, als je de centen hebt is de keuze denk ik snel gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de Sena SMH5-FM, duoset met mijn vader gekocht.
Het enige dat wij missen is tegelijk met meerdere mensen pairen. Nu is er altijd eentje doorgeefluik waar de rest mee gepaired moet zijn.
Ik zou daarom voor de SMH10 gaan.

Ik weet trouwens niet of jouw prijzen voor een solo of duoset zijn, maar hier hebben wij het vandaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan