Welke headset? Cardo, Sena, Interphone

Zelf heb ik een Interphone F5XT (eerder model van MC). En met dit model heb ik wel problemen met het verbinden van navi+intercom:
Zodra de Garmin wat wil zeggen (zoals volgende straat rechts) blokt het de intercom. Na het uitpraten van de garmin komt de intercom wel weer terug.

Ik zou het dus wel ff uitzoeken of het MC model (of andere intercoms) dit ook heeft als ik jou was. Want het is best vervelend als je midden in een gesprek afgekapt wordt door een navigatiesysteem.
 
Volgens mij gaat navi altijd voor (bij alle merken), op muziek en met gesprek. Ik heb dit nooit als storend ervaren, maar ik ben ook niet zo'n ouwehoer :+
Ook zet ik de navi vaak op mute als er een lang stuk route is dat redelijk voor zich spreekt (dus niet in een stad of naar een specifiek adres). Zoals ik zei, ik heb dit nooit als storend ervaren.
 
Laatst bewerkt:
@somebadi
Ik vond dat ook vervelend dat de navi de intercom wegdrukte en daarom had ik de navi ontkoppeld.
Heb nu een sena 20s gekocht en die heeft 2 bluetooth chips en kan daardoor én de navi én de intercom te gelijk ontvangen en praat de navi [zachter gezet] door de intercom en is daardoor niet meer zo storend.
 
Iemand ervaring met Uclear ?

Volgens mij opkomend merk.

Niet opkomend, maar bekender aan het worden. Redelijke prijs voor goede kwaliteit (militaire techniek wat men gebruikt maar nu voor de civiele markt).
Bij Waypoint zou het eruit gaan, en kon je het met korting aanschaffen.
 
Gisteren de Interphone F5MC binnen gekregen en geïnstalleerd, het pairen was even zoeken maar uiteindelijk gelukt. Nu maar hopen dat wij de volgende keer zo gepaird zijn en niet weer handmatig in hoeven te stellen.

Gelijk even het bereik getest, weliswaar in stedelijk gebied maar wij kwamen niet verder dan 2-300 meter, PJP hoe ervaar jij dat als je met een clubje rijdt, ben je de connectie snel kwijt?
 
Gisteren de Interphone F5MC binnen gekregen en geïnstalleerd, het pairen was even zoeken maar uiteindelijk gelukt. Nu maar hopen dat wij de volgende keer zo gepaird zijn en niet weer handmatig in hoeven te stellen.

Gelijk even het bereik getest, weliswaar in stedelijk gebied maar wij kwamen niet verder dan 2-300 meter, PJP hoe ervaar jij dat als je met een clubje rijdt, ben je de connectie snel kwijt?

Nee dat valt erg mee. Het is wel zo dat het het beste werkt met line of sight. Maar zelfs als je de connectie kwijt bent , dan maakt hij die automatisch weer als je weer binnen bereik bent.
Ik hoef ook niet opnieuw te pairen met gepairde headset (of telefoon, navi) de volgende dag op een rit.


Wat was er zoeken met het pairen? duurde het gewoon lang of had je moeite met het menu? Ik vond het namelijk erg makkelijk gaan de eerste keer dat ik de F5 gebruikte.

Veel plezier met je headset!
 
Laatst bewerkt:
Ik vond de handleiding (quick guide) wat onduidelijk met pairen in de conference mode voor 4 personen, na op Google de uitgebreide handleiding in NL versie te hebben gevonden ging het wat makkelijker ;)

Vrijdag met zn 4en naar Sauerland en eens flink testen, ben benieuwd! (ook hoe het met de waterdichtheid zit :X )
 
waterdicht geen probleem, Ik rijd van het weekend in de Eifel, dus zwem met je mee......

er zijn volgens mij ook instructie filmpjes op youtube
 
Laatst bewerkt:
En hoe was de sena?

Iemand ook ervaring met het pairen tussen cardo g4/9 en een sena qua geluidskwaliteit en niveau?
 
En hoe was de sena?

Iemand ook ervaring met het pairen tussen cardo g4/9 en een sena qua geluidskwaliteit en niveau?

Ja, afgelopen week gereden met met mijn vriendin Mutzz.
Zij heeft een Sena en ik heb een G4.
Eenvoudig te koppelen al is het wel wat wonderlijk.
Zij ziet mij als mobiele telefoon en ik zie haar als GPS. :+

Verbinding werd elke dag automatisch weer tot stand gebracht en bij beiden was het geluid prima. Al moest zij de Sena aan het begin van de dag wat harder zetten om mij goed te horen. Verbinding bleef ook de hele dag prima openstaan.

De accu van de sena ging op na ongeveer 11 uur rijden.
Dag erna hebbben we de sets tussen de middag even uitgezet.
De Gardo laadt sneller op dan de Sena.
 
Ik ga dit weekend ook mijn Sena 10u testen met remote. Hopelijk is die waterdicht en valt het weer nog mee :)
 
Ja, afgelopen week gereden met met mijn vriendin Mutzz.
Zij heeft een Sena en ik heb een G4.
Eenvoudig te koppelen al is het wel wat wonderlijk.
Zij ziet mij als mobiele telefoon en ik zie haar als GPS. :+

Verbinding werd elke dag automatisch weer tot stand gebracht en bij beiden was het geluid prima. Al moest zij de Sena aan het begin van de dag wat harder zetten om mij goed te horen. Verbinding bleef ook de hele dag prima openstaan.

De accu van de sena ging op na ongeveer 11 uur rijden.
Dag erna hebbben we de sets tussen de middag even uitgezet.
De Gardo laadt sneller op dan de Sena.

Thx,dat klinkt goed ;)
 
Ik heb momenteel een Schuberth s2 src systeem, afgezien van de kwaliteits problemen met dat ding, is het geluidsniveau van een gekoppelde Cardo g9 ook erg laag tijdens een gesprek .

Heel irritant is dat, als je dan telkens moet vragen of iemand wil herhalen wat hij gezegd heeft. Tussen twee Schuberth systemen gaat het wel goed.

Dus langzamerhand begint het te irriteren en moet er maar iets nieuws komen ;)
 
Sena 10U is waterdicht, dat is één ding wat zeker is.

Aantal vragen die ik nog wel heb open staan:
1. Ik heb hem nu verbonden als mobiel, dan gaat de intercom weg. Hoe kan ik deze anders verbinden dat de prioriteit van de intercom hoger is?
2. De Sena's liepen bij het communiceren vast in combinatie met de Garmin 390LM, iemand ervaring mee hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt.
 
Kan er iemand duidelijkheid scheppen?
Indien je een 10s of 10u met je GPS en intercom aansluit. Blijft de verbinding dan actief als er instructies worden voorgelezen? Zodat je beiden hoort?

Wat in het geval dat er een niet Sena toestel gepaired is? Blijft deze mogelijkheid dan ook bestaan?
 
Zo... even een klein schupke

Na een tijd gebruik gemaakt te hebben van alleen een Jabra Tag zodat ik mijn in-ears kan gebruiken voor de navi/muziek vanaf de Garmi 590, ga ik toch op zoek naar een intercom systeem. Of iig een BT systeem waarbij ik niet een draadje van mijn helm/oor naar jaszak heb

Nu is er heel veel over te lezen , maar ik kom er toch niet helemaal uit.

Kan ik bv met een Interphone F5MC : Connecten naar de navi én naar 2 andere F4/F5-en ? of....

Als iemand het antwoord heeft (of moet ik naar een ander merk hiervoor?)


Na de koffie opgedronken te hebben nog eens terug gelezen tot ik
pjp in "Welke headset? Cardo, Sena, Interphone"
tegenkwam.

met de F5MC kom ik dus prima uit de voeten. Volgend mij zelfs met de F4MC ?
 
Laatst bewerkt:
Hey mede tracer rijder. Waarom specifiek de interphone en dan de F5MC? Volgens mij zijn er ondertussen nieuwe interphone modellen: Interphone Zie de vergelijktabel, heb begrepen dat je bij de goedkope maar met 2 personen tegelijk kan praten en bij de duurdere met een groep (4 personen).

Ik ben me ook aan het orienteren voor een headset. Zoek met name platte speakers (HJCIS-17 helm heeft geen speaker voorbereiding), plak microfoon, FM radio lijkt me ook wel handig. Zit zelf nu in de Sena hoek te kijken....
 
Ik heb de Interphone Sport aangeschaft.
Het is misschien een wat groter apparaat, maar de bediening is wel heel goed!
De knoppen zijn met (winter)handschoenen goed te voelen.
Het geluid is prima, maar ik heb dan ook geen zware eisen mbt muziek.
Wat ik zelf nog wel het handigste vind is dat je met een gratis app op je telefoon de boel zo kan instellen, dat het voor de gebruiker het beste is!
Ook kan je dus de fm-radio met de app instellen.
 
Ik heb vorig jaar de interphone V6 gekocht, die tot 1200 meter kan.

Ik begin meteen met n nadeel:
Je kunt maar 1 kanaal tegelijk luisteren!
Dus niet praten en navigatie tegelijk.
Voor ons geen probleem.

Voordelen:
-- geluid voor spraak perfect. M'n vriendin en ik kunnen elkaar duidelijk verstaan en kunnen normaal praten, dus niks extra duidelijk je best doen.

- bereik ook erg goed. Zelfs al zijn we elkaar ff kwijt door bijvoorbeeld n stoplicht, dan nog horen we elkaar terwijl we elkaar niet eens meer zien.

- accu gaat 8 uur mee. We gaan voor lange trips n powerbank meenemen, zodat we tijdens cappuccino en eetpauzes gewoon ff kunnen bijladen.

- bevestiging heel goed, maat dat komt omdat we allebei een Nolan N-com helm hebben. Daar zit name n afneembaar klepje op, waar ik de bevestiging klem door hebt geboord.
Zit muurvast.
- een N-com...nou zal je denken waarom geen N-com bluetooth?
Nou die zijn duur!
Dan betaal je zo 189 euro per stuk!

- dus komen we aan t grootste pluspunt, de prijs.
Bij Wish uit China 57 euro.....per 2!! Inclusief verzendkosten hahaha! _O-

Hartstikke leuk om elkaar te verstaan. Veel leuker rijden zo.

 
Laatst bewerkt:
Hey mede tracer rijder. Waarom specifiek de interphone en dan de F5MC? Volgens mij zijn er ondertussen nieuwe interphone modellen: Interphone Zie de vergelijktabel, heb begrepen dat je bij de goedkope maar met 2 personen tegelijk kan praten en bij de duurdere met een groep (4 personen).
Hey ,

Ik heb 3x zo'n ding 'nodig' (ik , vriendin , zoontje) en voor een F5mc + twinset f4mc kom ik rond de €350 uit. Andere merken (buiten "klonen") ben ik een stuk meer voor kwijt (of ik kan niet goed zoeken)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan