Welke headset? Cardo, Sena, Interphone

Ja ik heb dat pas 1 keer even geprobeerd, want we rijden meestal binnendoor en dan rijden we meestal zo'n 100 en op wat langere stukjes soms inderdaad 140 maar meestal maar even.
Ik wil komende zondag na formule 1 rit maken met snelweg erin, dan kan ik Dat langer testen.
Ik heb wel gemerkt dat ik hem als we harder rijden harder moet zetten ivm het geruis (normaal) wat dan altijd erger wordt..
Ik heb hem nu standaard wat harder staan, alles us gewoon super duidelijk en eerlijk gezegd navigatie zet ik niet erop, bevalt ons goed gewoon kijken....
Liever zacht een muziekje...

Groetjes karin
 
Ik twijfel ook over welke set ik moet kopen, wil goedkoop beginnen en aan communiceren heb ik niet zon behoefte dus dacht aan de freecom 1 van cardo. iemand daar ervaringen mee ?
 
@Scheurneusje
Als het goed is zou op de Interphone Sport toch ook de optie moeten zitten dat hij automatisch het volume omhoog zet bij meer omgeving geluid? Ik ben zeer benieuwd naar jou ervaring na dit weekend.

Inmiddels heb ik ook veel gelezen over de SMH-5 van Sena. Als ik het goed gelezen heb wordt deze inmiddels geleverd met betere luidsprekers waarbij het geluid nu een stuk beter zou moeten zijn dan de luidsprekers waarbij hij helemaal in het begin mee is geleverd. Heeft iemand hier ervaring mee of dit kan bevestigen?
 
Laatst bewerkt:
Hoi ik lees je bericht nu pas, zondag niet gereden, gisteren wel alleen en eerst fm radio, maar gestopt want iedere keer even zender kwijt vind ik irritant...
Dus via Bluetooth aan op gsm, Scorpions door luidsprekers 🔊...
Even 140 aangetikt en geluid blijft goed, ik denk alleen dat ik het geluid vast heb staan, maar ik kan knop goed vinden tijdens rijden, alles bovenaan is namelijk plus of omhoog zoeken zender en knoppen beneden geluid minder etc.... Alleen muziek knop kon ik zo vlug niet vinden moest ik in spiegel kijken.
Ruis valt mij niet op, maar eerlijk gezegd rij ik ook met jethelm... Dus zowieso meer ruis, ben toch half doof dus.... Hihi... Kortom ik moet nog veel uitzoeken, ook verschil tussen intercom alleen verbinding bij spreken of conference (constant verbinding) en geluid automatisch mee omhoog en ik muziek terwijl als mijn man zou praten, ik hem zou moeten horen, maar hij moet helaas werken overdag en komend weekend weet ik nog niet of we gaan rijden.....
 
Ik heb inmiddels de Sena 10R gekocht. Het budget iets verhoogd en daarbij het zekere voor het onzekere genomen. Deze headset is maar 1 centimeter dik en steekt dus nauwelijks uit. 1e ervaringen zijn uiterst positief.

  • Geluid blijft bij hoge snelheden goed, enkel het media geluid via mijn telefoon is bij 140 niet goed meer te horen, telefoneren gaat wel prima. Met 100 km/h dacht de andere kant van het gesprek dat ik thuis in de woonkamer stond. De windruis wordt volledig weg gefilterd, enkel bij hard optrekken en boven de 140 dan komt het er lichtjes doorheen.
  • Totaal geen extra windruis te merken door het apparaat aan de helm.
  • Ik heb het ergens gelezen, weet niet of het kan, maar het apparaat lijkt zelfs het standaard aanwezige windruis weg te filteren. Ik ervaar namelijk een heel stuk minder windruis dan voorheen
 
Ik heb de speakers geupgrade van mijn Sena 20S naar Koss TX1 Titanium. Wow... wat een verschil.
 
Ik twijfel ook over welke set ik moet kopen, wil goedkoop beginnen en aan communiceren heb ik niet zon behoefte dus dacht aan de freecom 1 van cardo. iemand daar ervaringen mee ?

Als je goedkoop wilt beginnen: bestel een setje Freeconn uit china via aliexpress, werkt echt prima voor het geld (75€)
 
Ik heb de Sena 3s nu ingebouwd en bevalt me prima ,duidelijk hoorbaar en paired snel.Weinig van te zien aan de buitenkant helm dat was mijn wens, en super eenvoudig in te bouwen.
full
 
Zojuist zelf de Sena 10S besteld. Verwacht hem vrijdag binnen en zal dit weekend even mijn ervaring hierover posten :).
Bevalt mij dikke prima. Communicatie komt duidelijk en helder over zonder gekraak.
En het werkt ook erg goed met de rider 410.
De radio functie gebruik ik niet, ik wil de motor horen brullen *O*
 
Afgelopen weekend de 10S uitgeprobeerd voor zover ik kon. Had geen mede-headset rijder dus moest het even alleen testen. Geluid gaat goed hard, maar tijdens het afspelen van muziek klinken de lage tonen heel erg flubberig, dat vind ik persoonlijk jammer. De radio-functie werkt overigens prima, zenders zijn goed vindbaar en klinken helder. Verder is telefoneren hartstikke prima te doen. Ook op hogere snelheid. Ik was goed verstaanbaar volgens de andere kant van de lijn :). De bijgeleverde app is ook handig, zo kun je vanalles instellen met een overzichtelijk menu. Nu is het nog wachten tot ik ga rijden met andere die een headset hebben. Tot die tijd blijft ie fijn de navigatieinstructies doorgeven.
 
Laatst bewerkt:
We hebben vandaag de crdo freecom 2 gekocht, beetje zitten spelen thuis met de app maar als ik de muziek aanzet met app of op de freecom zelf krijg ik hem niet meer uit?
En het geluid van de medepassagier kan ik harder zetten maar die drukt de muziek niet echt weg, is dat normaal?
 
Hoeveel meerwaarde heeft DMC bij gebruik van slechts 2 motoren? Mijn vriendin en ik willen ook een comm set aanschaffen. Ik heb mijn ogen nu op de Packtalk van Cardo. Zal ik in de praktijk via DMC communiceren of toch terugpakken op een bluetooth verbinding?
 
Hoeveel meerwaarde heeft DMC bij gebruik van slechts 2 motoren? Mijn vriendin en ik willen ook een comm set aanschaffen. Ik heb mijn ogen nu op de Packtalk van Cardo. Zal ik in de praktijk via DMC communiceren of toch terugpakken op een bluetooth verbinding?

Topic kick! Ik heb deze week ook een Packtalk gekocht van iemand die stopt met motorrijden. Er zijn op YouTube een aantal kanalen met veel info en demonstratie filmpjes. Het komt er volgens mij op neer dat als je de DMC functie kunt gebruiken, dat de beste optie is. Ze zijn n.a.v. praktijkervaring erg lovend over de DMC techniek.

In de groep waar ik regelmatig mee rijd zijn er (nog) geen andere gebruikers met DMC ondersteuning, maar ik hoop er voor m'n vriendin ook binnenkort nog een te kunnen scoren.

EDIT belangrijke aanvulling is dat ze dmv een software update de "DMC bridge" functie toegevoegd hebben. Daarmee kun je in een DMC groep per Packtalk / Smartpack 1 merkvreemde unit via een Bluetooth verbinding mee laten praten in de groep. Het mooie is dat deze users op die manier ook volledig in de "conference" modus mee kunnen praten in de groep.
 
Laatst bewerkt:
@scheurneusje, kan je nog eens even terugkoppelen hoe de INterphone nog steeds bevalt ?
Ik zit tussen de Interphone sport en de Cardo freecom4 te twijfelen...
 
Prima geen commentaar ,alleen als we elkaar echt kwijt zijn dan koppelt hij soms niet meteen automatisch aan elkaar weer...maar ik raak mijn hubbie niet vlug kwijt,ik weet het gas ook te vinden...

Verder echt geluid goed,had op mijn gsm app,maar heb eerlijk gezegd niks gebruikt,alleen radio die moet ik zeggen in de bergen zoekt hij steeds dan andere zender,dus das niks...

maar echt heel erg fijn en nergens tijdens onze vakantie in de bergen of zo problemen gehad,op de snelweg ook niet...
ik wil hem niet meer missen in ieder geval...veel veiliger voor ons.

succes met de keuze
toedeloe karin
 
Dankjewel Scheurneusje :t
Radio boeit me niet. Ik zal 'm voornamelijk rider2pillion en rider2rider gebruiken.
Ik zag ook dat de Interphone al aardig wat software updates heeft gehad. De freecom4 van Cardo pas 1. Ik weet niet of dat positief of negatief is...
Maar op de snelweg is ie ook nog redelijk goed te verstaan dus ?
 
Ik heb een vraag.

Ik heb nu een cardo scala q2. Prima ding. Heb net een nieuwe helm gekocht en wil eigenlijk die vervelende bochel niet meer buiten op mijn helm maken... nu zou ik eigenlijk het volgende willen. Speakers en microfoon in mijn helm. Kabeltje naar beneden naar een unit die gewoon in de zak van mijn jas zit. Ik hoef toch nooit iets tr bedienen als ik aan het rijden ben. Enige functionaliteit die ik nodig heb; bike to bike communicatie, en Bluetooth voor mijn Garmin gps.

Vraag: bestaat dit?
 
Dankjewel Scheurneusje :t
Radio boeit me niet. Ik zal 'm voornamelijk rider2pillion en rider2rider gebruiken.
Ik zag ook dat de Interphone al aardig wat software updates heeft gehad. De freecom4 van Cardo pas 1. Ik weet niet of dat positief of negatief is...
Maar op de snelweg is ie ook nog redelijk goed te verstaan dus ?

Yep prima ligt ook aan je helm soms ik heb jethelm dus veel lawaai..
 
Ik heb een vraag.

Ik heb nu een cardo scala q2. Prima ding. Heb net een nieuwe helm gekocht en wil eigenlijk die vervelende bochel niet meer buiten op mijn helm maken... nu zou ik eigenlijk het volgende willen. Speakers en microfoon in mijn helm. Kabeltje naar beneden naar een unit die gewoon in de zak van mijn jas zit. Ik hoef toch nooit iets tr bedienen als ik aan het rijden ben. Enige functionaliteit die ik nodig heb; bike to bike communicatie, en Bluetooth voor mijn Garmin gps.

Vraag: bestaat dit?

Kan je beter mischien portofoons gebruiken.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan