How to lossen van vastzittende cylinder

gentenaar

Rookie
1 mei 2009
19
0
gent
Alle vijzen zijn los zoals workshop boek voorschrijft.
De piston geeft een behoorlijk deuk door een gebroken klep
Gaat dit normal gemakkelijk of is er soms veel kracht voor nodig?
Het betreft een Peugeot jetforce 125cc
Met houten voorwerp trachten los te kloppen geen beweging.
full
 
Die dingen kunnen echt knetter vast zitten ik heb dat ooit mogen ervaren met een 50cc zuiger! Die kreeg ik ook met een hamer en blok hout niet los, alle middelen gebruiken wd-40 en warm stoken
 
diesel waar opgooien?
ja misschien is deze vast gelopen, lekkage van joint
wat warm stoken, cylinderkop op de plaats van de ketting zit wel plastiek ketting spanner.
product voor roeste vijzen, helpt dat
kan ik dat ook in cylinder gebruiken?
 
Als de krukas niet vast zit kan je misschien (net als vroeger bij mijn Puch Maxi :P ) de hele cylinder omhoog draaien tov het carter door de krukas met een sleutel te verdraaien ?
Indien ja de ontstane ruimte opvullen met plankjes hardhout (tussen cilinder en carterdeel) en weer draaen, opnieuw bij/opvullen etc. ?
Tis wel een kwestie van wrikken maar ws is het beste sowieso van de draaiende delen tegen de tijd dat je dit los hebt ;(
 
Op z`n kop (ondersteboven) in een bak met diesel leggen zodat de hele cilinder zeikesnat wordt.
Of heel veel imal gebruiken.
Daarna met een houten hamer op de zuiger meppen en die bandenlichters van Kibbe geven ook de nodige kracht.
Dit vraagt om bruut geweld. :9

(goeie how-to)
 
Hoeklijn diagonaal over twee draadeinden zetten Blokje op de zuiger en dan het hoeklijn stap voor stap naar beneden persen. Als hij een stukje gekomen is hout onder de cilindervoet plaatsen en het proces herhalen.
 
Hoeklijn diagonaal over twee draadeinden zetten Blokje op de zuiger en dan het hoeklijn stap voor stap naar beneden persen. Als hij een stukje gekomen is hout onder de cilindervoet plaatsen en het proces herhalen.


dan hoop ik niet dat de boel zo vast zit dat de draadeinden eruit gerukt worden.

idee is wel goed, maar ik zou eerst de diesel of imal truc gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan