Motorrijles: Kletsen over lessen #11, 'Zomer komt er aan'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 6 augustus 2015
Theorie: 8 september 2015
AVB: 27 augustus 2015
AVD: 17 september 2015
Rijschool: Hers, Rotterdam
Lesmotor: Honda CBF600

Nu gelukkig een paar mooie dagen kunnen pakken om nog wat kilometers te maken! En nog een paar in het verschiet *O*
 
Laatst bewerkt:
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 24-08
Theorie: 31-08
AVB: 01-09
AVD:28-09
Rijschool: Cosma Nijmegen
Lesmotor: Honda CBF500

Voor alles gelukkig de eerste keer geslaagd, nu opzoek naar een leuke motor.
 
Inmiddels theorie gehaald. En moet zeggen dat ik de nieuwe theorieexamens een stuk beter vind werken. Je kan nu zelf doorklikken naar de volgende vraag zonder dus te moeten wachten. Dit resulteerde in een examentijd van 10 minuten met 2 fouten.

2e AVB les ging iets minder. Dit maal het 8'tje en halve draai... Man, man, man wat ging dit slecht zeg. Hopelijk de volgende keer beter....

Zit je op je motor, ben je bezig met de oefening denk je ineens; benen klemmen! klem je benen nou eens!!!!! KIJKEN, GOED KIJKEN. Meer gas!!! Komop. Sneller.... '(

*zucht*
 
Laatst bewerkt:
Ja bedoelde AVB, haal alle letters van het alfabet erbij. Was goed te doen vandaag, alles ging in 1x goed. Alleen nog een extra noodstopje gedaan. En nu wachten tot 12 nov waar we hopelijk het papiertje behalen.
 
FariiD: vraag eens een keer aan je instructeur om te laten zien hoe schuin je kunt afschuinen met de motor, waarbij jij dan achterop zit. dat heeft mij erg geholpen. want als je weet hoe ver je kunt afschuinen met een motor, hoe kleiner de halve draai en het achtje worden. want die moet je wel binnen de pilonnen weten te maken, he. wat ook helpt: rondjes draaien rond een lantaarnpaal en dan de rondjes steeds kleiner maken. en blijven kijken waar je naartoe wil/moet!! doe je dat niet, dan gaat het fout.

en bedenk: het zijn lessen, he. je moet het dus (nog) leren. en dan mag het wel een keertje fout gaan, maar er moet op gegeven moment wel een kwartje vallen..

:]
 
Laatst bewerkt:
Ahh straks avd. Niet echt een reden om nerveus te zijn maar de spanning zit er aardig in. 8.55 afrijden. Zin in. Nu nog even slapen (als het lukt)
 
Ik denk/vind dat slaap best belangrijk is voor welke examen ook en voor op een motor te stappen.

Na 04:00 proberen te slapen en dan voor 09:00 examen hebben lijkt mij dan ook niet heel erg wijs
 
@vinn ik had er al een aantal uurtjes opzitten. No worries maar heb een uurtje wakker gelegen.

Om 4 uur wakker worden was geen bewuste keuze :)
 
Bedankt.. Het was een lastige rit. Op de rotonde moest ik uitwijken voor een auto die er gewoon op kwam. Oude man die me niet zag. Gelukkig ging dat goed.
Vervolgens beetje rommelig maar wel gehaald yeah!!!
 
Inmiddels theorie gehaald. En moet zeggen dat ik de nieuwe theorieexamens een stuk beter vind werken. Je kan nu zelf doorklikken naar de volgende vraag zonder dus te moeten wachten. Dit resulteerde in een examentijd van 10 minuten met 2 fouten.

2e AVB les ging iets minder. Dit maal het 8'tje en halve draai... Man, man, man wat ging dit slecht zeg. Hopelijk de volgende keer beter....

Zit je op je motor, ben je bezig met de oefening denk je ineens; benen klemmen! klem je benen nou eens!!!!! KIJKEN, GOED KIJKEN. Meer gas!!! Komop. Sneller.... '(

*zucht*

maak je geen zorgen. Dat is je eerste keer pas en 2de les pas.. Dat komt vanzelf wel.. Bij de een sneller dan bij de ander. Niet teveel over nadenken tijdens de lessen hoe en wat. Dat leidt af.

Ik ken het gevoel hoor. Het duurde bij mij ook een paar lessen, maar toen ik het eenmaal door had, was het gewoon genieten. Zelfs de rij-instructeur zei op een gegeven moment van zo, en ik quote, "Ik geniet ervan hoe jij die halve draai en die achtjes maak".

Heb nu 9 maanden mijn rijbewijs en soms rij ik nog weleens even naar een lege parkeerplaats en doe ik ze even lekker voor mijzelf :o .. gewoon omdat het kan :P
 
Is het niet tijd voor een nieuw deel?
zitten al over de 2.500 berichten!

Anders maak ik hem wel aan ;)
mensen op tegen of iemand anders die het wil doen :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan