Motorrijles: Kletsen over lessen #11, 'Zomer komt er aan'

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo voor mij is nu ook alles ingepland de 26e starten en dan ongeveer 3 weken later klaar als ik alles in 1x haal dus we gaan er voor.

Rijbewijs categorie: A2
Eerste rijles: 26-03-2015
Theorie: 17-02-2015 gehaald
AVB: 08-04-2015
AVD: 16-04-2015
Rijschool: P&M schipper, wognum NH
Lesmotor: Yamaha MT-07

Je lest bij Pe en Marieke! :) Bij hen heb ik mijn autorijbewijs gehaald.
Ik heb nu voor van Vugt gekozen ivm eigen oefenterrein en meer ervaring/mogelijkheden met handicaps. Wat achteraf niet nodig was gelukkig. Hoe bevalt het?

Edit: ik zie nu pas dat je nog moet beginnen. ;) Lees dit over een paar weken dan nog maar een keer.
 
Laatst bewerkt:
zo voor mij is nu ook alles ingepland de 26e starten en dan ongeveer 3 weken later klaar als ik alles in 1x haal dus we gaan er voor.

Rijbewijs categorie: A2
Eerste rijles: 26-03-2015
Theorie: 17-02-2015 gehaald
AVB: 08-04-2015
AVD: 16-04-2015
Rijschool: P&M schipper, wognum NH
Lesmotor: Yamaha MT-07

Geboren in 1988 en lessen voor A2?
 
Klopt het dat AVD pas aan te vragen is na het behalen van AVB?
Dit is mij verteld maar ik zie dat mensen hier AVD ook al gepland hebben staan terwijl zij AVB nog moeten doen.
 
Avd moet je halen binnen een jaar na behalen van Avb.

Avb stelt in principe niet zoveel voor. je bent in max 20 minuten klaar. en als je verrichtingen tijdens de lessen goed gaan kan je in theorie beide examens tegelijk reserveren. Avd stelt namelijk ook niet zo bar veel voor: het is 'gewoon een fijn stukje rijden'. en als het je goed geleerd is, laat je vanzelf wel zien aan de examinator dat je motorrijder bent.
 
Laatst bewerkt:
Avd moet je halen binnen een jaar na behalen van Avb.

Avb stelt in principe niet zoveel voor. je bent in max 20 minuten klaar. en als je verrichtingen tijdens de lessen goed gaan kan je in theorie beide examens tegelijk reserveren. Avd stelt namelijk ook niet zo bar veel voor: het is 'gewoon een fijn stukje rijden'. en als het je goed geleerd is, laat je vanzelf wel zien aan de examinator dat je motorrijder bent.
Helemaal waar als je het maar goed geleerd heb |( dan is het super makkelijk *O* Zorg dat je er echt klaar voor ben dus tijdens de lessen geen enkele fout en dan tijdens het examen kan je een foutje maken zonder te zakken en dan is het eitje en tevens is het super goed voor je om AVB goed te kunnen omdat je enorm help met rijden zelf. Ik ben heel blij dat ik ik het nu eindelijk goed gehad heb durf ik tenminste meer met mijn motor en als het eens minder ideaal is dan is het ook geen probleem omdat je het goed geleerd heb kan je meer compenseren. Dus ik was in retrospect heel blij dat mijn eerste 2 AVB niet lukte omdat ik het gewoon toen ook echt niet goed genoeg kon. Met de hakken over de sloot doesn't cut it met motor rijden.

Maar gelukkig allemaal history nu mijn eerste 2k op de teller :] En weer lekker met mijn leren pak gereden ipv textiele jas. Kon mijn leen jas niet aanritsen en dan is het toch aardig koud dus conclusie warmer met leren pak en een paar laagjes en dat was ook prima te doen precies goed. Kan niet wachten tot mijn eigen jas terug is voor de regen dagen. Maar kans is erg groot dat hij in de opslag kan voor het volgende winter. *O* *O* De lente lijkt begonnen te zijn!!!!!! *O* Vrouw lief gaat vandaag lekker rijden ga er vanuit omdat ze de juiste rijschool heeft dat ze over een paar maandjes klaar is. Kan zij ook lekker rijden!
 
AVB leer je inderdaad tijdens die oefeningen, maar ik vind dat je het nog meer leert op de weg. De vertragingsoefening heb ik nooit gekund tijdens AVB, nu op de weg kom wel situaties tegen waarbij ik snel moet handelen, remmen, schakelen etc. En dat gaat goed. Ik vond mezelf echt niet goed met AVB, meer geluk dan wijsheid telens, maar toch de eerste keer gehaald. Maar op de weg ben ik zeker van mezelf en heb de motor onder controle.
Ik ben beter in onverwachte situaties dan in vooropgezette pionnetjes denk ik. ;)

Ik ben nog steeds blij! Jammer genoeg kan ik pas morgen mijn rijbewijs aanvragen, op dinsdag doen ze dat soort dingen niet.
 
Pfff, mag ook nog eens een afspraak maken, nu het weer goed meevalt.
De snelle oefeningen zoals uitwijken, vertragingsoefening en noodstop is allemaal goed gelukt, maar de tragere dingen zoals 8jes en traag rijden is een ramp.
Ik heb nu ook de motor onder controle na 2000km te rijden op m'n XF, met de rijschool was het altijd weer wennen, want ik krijg altijd een andere motor, AVD zou ik dus met m'n eigen motor doen :)
 
Hallo mede lesser!

Na een tijdje mee gelezen te hebben heb ik mezelf ook aangemeld.

Ik was al heel lang van plan om te beginnen met lessen en altijd uitgesteld, dit jaar besloten om toch maar echt een keer te beginnen.

Het motor rijden bevalt me prima, ik kijk elke keer weer uit naar de volgende les! 8-)


Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 14-03-2015
Theorie: nb
AVB: nb
AVD: nb
Rijschool: Kawarob Almere
Lesmotor: Kawasaki ER-6F
 
Hallo mede lesser!

Na een tijdje mee gelezen te hebben heb ik mezelf ook aangemeld.

Ik was al heel lang van plan om te beginnen met lessen en altijd uitgesteld, dit jaar besloten om toch maar echt een keer te beginnen.

Het motor rijden bevalt me prima, ik kijk elke keer weer uit naar de volgende les! 8-)


Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 14-03-2015
Theorie: nb
AVB: nb
AVD: nb
Rijschool: Kawarob Almere
Lesmotor: Kawasaki ER-6F

Lachen zeg! Ik heb bij dezelfde school gelest, bij kawarob. Top leraar! Hartstikke leuk, in voor een lolletje, niet lopen miepen met klote weer en persoonlijk 1 op 1 les. Vraag maar aan hem, ''die 3 broers''. Alle 3 in 1x avb & in 1x avd ;)
 
Ik moet morgen examen doen. Manouvres en openbare weg.
Nu al zoooo gestressed :(
 
Ik moet morgen examen doen. Manouvres en openbare weg.
Nu al zoooo gestressed :(

je avd ? Enige ''manoeuvre'' die je krijgt is stop & go. Op een bepaald moment hoor je de examinator zeggen, doe maar een stop & go. Je zoekt een goede plek om verantwoord even stil te staan, weer goed te kijken en door te gaan.

Op de weg is makkie ! Je hoeft je niets van de examen auto aan te trekken en moet dus overal ietsje harder rijden en voor je het weet ben je de examen auto kwijt. Dan heelhuids aankomen bij het CBR en, voila !
 
Lachen zeg! Ik heb bij dezelfde school gelest, bij kawarob. Top leraar! Hartstikke leuk, in voor een lolletje, niet lopen miepen met klote weer en persoonlijk 1 op 1 les. Vraag maar aan hem, ''die 3 broers''. Alle 3 in 1x avb & in 1x avd ;)


Hey leuk!

Zeker een leuke kerel en precies hoe jij hem beschrijft. geen spijt van mijn keuze om bij hem te lessen!
 
je avd ? Enige ''manoeuvre'' die je krijgt is stop & go. Op een bepaald moment hoor je de examinator zeggen, doe maar een stop & go. Je zoekt een goede plek om verantwoord even stil te staan, weer goed te kijken en door te gaan.

Op de weg is makkie ! Je hoeft je niets van de examen auto aan te trekken en moet dus overal ietsje harder rijden en voor je het weet ben je de examen auto kwijt. Dan heelhuids aankomen bij het CBR en, voila !
hert anders in belgie :)

Eerst 14manouvres op prive terrein.
Als ik daarop slaag 45min. openbare weg met examinator op volgmotor die mij zegt waar ik heen moet... :)
 
Nu ik eens terugdenk, ik heb geen stop & go gehad. Mijn instructeur kennende zaten ze vast te veel te teuten om op mij te letten. :+ Wel twee keer knipperlicht vergeten.

Tijdens het uurtje les voor het examen continu problemen met de 1, zelfs laten afslaan. Gelukkig zag niemand dat, ik was mijn instructeur en medelesser kwijt en stond te wachten. ;)
Later nog over gehad en wat tips gekregen, toen ging het beter. (Klaar met schakelen voor je stil staat en tussen het intrappen in goed m'n voet van het pedaaltje af)
 
Ik moet morgen examen doen. Manouvres en openbare weg.
Nu al zoooo gestressed :(
Voor je begint even rust proberen te vinden. Jezelf vertellen dat je het kan en een paar keer diep inademen. Even in je hoofd de oefening doornemen kan ook handig zijn. Het helpt om rustig te blijven en niet gelijk met stress en opgefokt weg te rijden. Slechte start is nooit fijn, word je alleen maar nerveuzer van.

En dan lekker laten zien wat je kan, want je kan het.
 
geslaagd :W

manouvres van de eerste keer
openbare weg van de eerste keer
volledig foutloos parcours afgelegd, examinator had geen enkele opmerking :9~

heb op alles A *O*

mijn medekandidaat had helaas minder geluk. hij was al eens geflest in december en ook nu weer op de manouvres. hij had een kegel geraakt bij uitwijkmanouvre, en voet gezet bij de 8-en.

nu nog 2 weken wachten op mijn kentekenplaat en dan... :] :] *D
 
Laatst bewerkt:
Jeeej, gefeliciteerd Jarre! Hoe was het uiteindelijk met de zenuwen?

Pasje is vanmorgen aangevraagd, ik heb wel eerst goed gekeken of alles klopte, maar mijn AM, A en B stonden er netjes op, zonder beperkingen. *O*
Nu een week wachten en dat met zulk skitterend weer!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan