Motorrijles: Kletsen over lessen #11, 'Zomer komt er aan'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgende week wordt het super weer :)

Vandaag weer even met koek blik het ijs stond op de ruiten het moet wel leuk blijven heb niet zo moeite met de temp maar wel als het glad is. Morgen ook weer zo iets dag en dan wordt het weer warmer.
 
Gefeliciteerd Jarre!

Ik heb vanmorgen m'n bewijsje eindelijk mogen ophalen, zaterdag proefrijden :9~
 
Volgende week wordt het super weer :)

Vandaag weer even met koek blik het ijs stond op de ruiten het moet wel leuk blijven heb niet zo moeite met de temp maar wel als het glad is. Morgen ook weer zo iets dag en dan wordt het weer warmer.

Was vanmorgen niet glad vond ik, ijs stond wel op de ruiten maar niet op de weg :P
 
Thx :)

Wel, ik was op van de stress toen ik aan de proef begonnen.
Dan ging ineens de schakelaar om en was ik enkel bezig met de test :)
Blijkbaar heb ik 15seconden over het traag rijden gedaan, ruim over de min. tijd dus. Feest!
 
Laatst bewerkt:
Mijn rijles begon heel goed. Stapvoets rijden ging de tweede keer bijna perfect, de langzame slalom ging 2/3 keer voldoende, één keer echt goed. Wegrijden op een parkeervak worstelde ik vandaag opeens mee, terwijl dat vorige week echt geen probleem was. Lopen met de motor moet ik ook vaker oefenen, ik krijg 'm nog niet recht achteruit dat vak in. Toen de halve draai! Begon wat onwennig en even uitproberen hoe die nieuwe besturing (zonder koppeling) nu werkte. Net op het moment dat ik dacht "ja, nu heb ik 'm!" en nog maar een heel klein stukje buiten de pylon uitkwam, zag ik opeens een lantaarnpaal voor me opdoemen. Kut. :')

Lang verhaal kort, ik probeerde er nog langs te sturen maar dat werkte maar half. De linkerkant van het stuur klapte er vol tegenaan en ik lag opeens vijf meter verderop. Motor heeft fikse schade. Stuur slaat te ver door naar links, lakschade, hij schakelde moeilijk in één keer door naar z'n twee, valbeugel voorop helemaal verbogen... En hij had net een grote beurt gehad. Ik heb overigens niks en ben dolblij dat ik in mijn eigen pak op m'n snufferd ging. De heupprotector heeft een hoop gered en ik ben niet op m'n helm geland. Pak heeft helemaal geen schade, ik voel m'n pols, m'n heup en m'n schouder war, maar verder zal het alleen spierpijn zijn morgen. Volle schuiver op m'n linkerzij.

Gelukkig reed de motor nog wel, dus direct weer opgestapt (na flink wat gescheld van ons beiden) en naar een ander terrein gereden. Daar nog de begonnen met de precisiestop en dat ging eigenlijk ook wel goed.

Al met al een goede les, als we die paal even vergeten... :P
 
Net op het moment dat ik dacht "ja, nu heb ik 'm!" en nog maar een heel klein stukje buiten de pylon uitkwam, zag ik opeens een lantaarnpaal voor me opdoemen. Kut.

Zoals je het beschrijft lijkt het alsof de lantaarnpaal een meter of 2 naast het vak, waarin je de oefening moest volbrengen, stond. Wanneer dit daadwerkelijk zo is vind ik het slecht van de instructeur dat hij je hier de oefening laat doen.

Natuurlijk wel goed om te lezen dat jij zelf buiten wat spierpijn en eventuele blauwe plekken niets hebt opgelopen. Ook goed dat je direct weer opgestapt bent en weer bent gaan rijden.
 
Zeg gerust één meter. Achteraf gezien ook niet verstandig nee, dat gaf hij direct aan. Ik heb er zelf ook niet over nagedacht tijdens het opzetten van de oefening. Het was gewoon dom, stom, en het resultaat is daar ook naar. Gebeurt niet nog een keer. De motor had net een grote beurt gehad, dus de instructeur baalde ook als een stekker. Verder wel gewoon netjes de les afgemaakt. De spierpijn voel ik al een beetje opkomen helaas, maar verder ben ik helemaal ongedeerd en m'n pak is ook nog heel. En ik ben er niet bang van geworden.
 
Precies gewoon door gaan het is minder maar beter iets mee maken tijdens je lessen dan buiten de lessen ben zelf ook 2 keer om gevallen prima les en nu pas ik wel op en weet wat wel en dus niet werkt.

Blij dat je niets heb verder. Maar het lijkt me wel schrikken maar gewoon weer opstappen en verder gaan!
 
Zoals je het beschrijft lijkt het alsof de lantaarnpaal een meter of 2 naast het vak, waarin je de oefening moest volbrengen, stond. Wanneer dit daadwerkelijk zo is vind ik het slecht van de instructeur dat hij je hier de oefening laat doen.

Dat is wat ik ook meteen dacht, welk helder licht zet zo'n oefening naast een lantaarnpaal op.
Niet alleen dat je lelijk valt en schade hebt, maar zo krijg je leerlingen met angst. Gelukkig kon jij wel weer gelijk opstappen maar ik kan me voorstellen dat je die draai niet zo relaxt meer inzet.

Ik hoop dat de spierpijn mee gaat vallen. Volgende les hakt ie eerst die palen maar om. |(
 
Er stond een scheepscontainer in de weg, daarom schoof de oefening op. Gewoon niet stilgestaan bij die paal. En als iets, zet ik 'm scherper in denk ik, haha. Dan zou ik de paal gemist hebben. ;)

Mijn knokkelbeschermers zijn wat geschaafd, de binnenkant van m'n laars is wat geschaafd en er zit een grasvlek op de rechterschouder van mijn jas. Valt me alles mee. *O*
 
Ik kreeg de oefeningen op een openbare weg op een industrieterrein aan beide kanten afwatergeulen en dan een flinke stoeprand.
Bij de halve draai zag ik vanuit mijn ooghoek die geul met die rand aankomen en voor ik het weet lag ik met de motor op me op de grond.
Daarna nog 2 lessen daar gehad maar de oefeningen wilden me niet meer lukken, omdat ik zo gefocust was op die stomme gootjes.
Daarna naar een oefenterrein geweest met open ruimte en geen gootjes en eventueel verkeer ( buiten medelessers) en toen ging alles goed. Zelfs de bochtjes achtjes etc.
Ik was niet bang op de motor, maar blijkbaar bleef er toch een allarm afgaan in mijn hoofd op die weg met die gootjes.
 
Zeecontainer of niet, er is geen excuus om een oefening zo vlakbij een paal of ander obstakel uit te laten voeren. Gelukkig heb jij geen letsel maar ik ben stiekem blij dat de motor wel schade heeft. Hopelijk heeft je instructeur er iets van geleerd.
 
Ik kreeg de oefeningen op een openbare weg op een industrieterrein aan beide kanten afwatergeulen en dan een flinke stoeprand.
Bij de halve draai zag ik vanuit mijn ooghoek die geul met die rand aankomen en voor ik het weet lag ik met de motor op me op de grond.
Daarna nog 2 lessen daar gehad maar de oefeningen wilden me niet meer lukken, omdat ik zo gefocust was op die stomme gootjes.
Daarna naar een oefenterrein geweest met open ruimte en geen gootjes en eventueel verkeer ( buiten medelessers) en toen ging alles goed. Zelfs de bochtjes achtjes etc.
Ik was niet bang op de motor, maar blijkbaar bleef er toch een allarm afgaan in mijn hoofd op die weg met die gootjes.
Gootjes/stoepranden kunnen ontprettig zijn zelf ook 2 keer onzacht er tegen aan en om te vallen. Leer je een hoop van maar ruk is het wel dus nu bij hele krappe bochten even voetje dicht bij de grond en dan altijd even links om en niet rechts om omdat je de voetrem nodig heb :) Maar het is beter om een ruimer terrein te hebben komt wel goed dat je meer kan en dus makkelijker wordt nu draai ik er mijn hand niet voor om hoe bagger het ook is maar dat is ook na genoeg lessen dus rustig aan en niet te snel willen elke stap is er weer een. Je moet gewoon weten straks kom je het wel een keer tegen maar handig in de eerste paar lessen is niet zo handig.

Zeecontainer of niet, er is geen excuus om een oefening zo vlakbij een paal of ander obstakel uit te laten voeren. Gelukkig heb jij geen letsel maar ik ben stiekem blij dat de motor wel schade heeft. Hopelijk heeft je instructeur er iets van geleerd.
:^ Je moet gewoon oefeningen doen met alle ruimte om je heen simpel dus prima dat hij nu geleerd heeft betere plek uit te zoeken.
 
Vallen en opstaan, dat was het toch;)?

Iedereen leert het zo! Heeft ook wel charmes vind ik. Lekker door lessen zou ik zeggen, het mooie weer komt er aan!

Wordt er nog gestrooid trouwens?
 
Ik heb alleen een beetje een stijve nek vandaag, verder nergens last meer van. Vanochtend zaten m'n schouders ook nog vast, maar dat is inmiddels alweer los. Vrijdag over een week is de volgende rijles en dan ga ik die halve draai gewoon in één keer goed doen. *O*
 
Plus als je op de motor gaat zitten dan ontspan je dus de rest is dan ook weer weg :)

Precies gewoon in een keer goed doen goed ver kijken voet vol op de rem een beetje gas er bij en klaar easy :)
 
@craving cookie, is dat toevalling in Hilversum waar je lest?
Heb nl. al vaker gehoord dat ze daar oefeningen doen bij lantaarnpalen (slalom, 8-jes)?
 
Net het nieuws gehad over mijn jas niet meer te repareren :( maar ze heb dezelfde jas maar dan in het zwart..... zucht was net zo blij met mijn jas. Dus nu nog wachten wat het alternatief is ik ga niet met een zwarte jas rijden dan val je helemaal niet meer op. Ga niet met fluor kleur rijden maar een beetje wit is toch wel gewenst :) Nog even wachten wat voor alternatieven ze gaan aan bieden want de meeste alternatieven zijn namelijk minimaal 100 euro duurder zucht heb weinig zin om voor een textiel jas veel meer uit te geven dan ik al gedaan heb. Voor nu ga ik nog even mee dat de importeer een oplossing aandraagt maar het probleem ligt eigenlijk bij de winkel die moet het gewoon oplossen dus kan ik of mijn geld terug krijgen of een gelijkwaardige jas (ongeacht het merk) maar wat balen dit..... Meh maar morgen waarschijnlijk weer rijden vorst is weer over en morgen thuis werken dus een rondje op de motor dan maar wat een straf.
 
@craving cookie, is dat toevalling in Hilversum waar je lest?
Heb nl. al vaker gehoord dat ze daar oefeningen doen bij lantaarnpalen (slalom, 8-jes)?
Nee, Groningen. Goede rijschool verder hoor, ben echt heel tevreden met mijn instructeur. :) Maar die vent is ook maar een mens en maakt weleens een foutje.
 
@craving cookie, is dat toevalling in Hilversum waar je lest?
Heb nl. al vaker gehoord dat ze daar oefeningen doen bij lantaarnpalen (slalom, 8-jes)?

Als je Motojon bedoelt: doet z'n oefeningen op een parkeerterrein bij een sportpark, waar idd lantaarnpalen staan. Maar de oefeningen staan ruim van die dingen vandaan, en alleen om te wennen aan het langzaam bochten maken/afschuinen maakt hij even gebruik van een lantaarnpaal, zo'n 5 minuten in je hele AVB opleiding ongeveer ;)
 
Ach in het echte leven staan ze er ook dus tja net zo onhandig maar handig is anders van hem. Maar goed oefenen die AVB zooi is super nuttig!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan