Motorrijles: Kletsen over lessen #11, 'Zomer komt er aan'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag mensen,
Een kameraad van mij wil gaan beginnen met zijn motorrijbewijs, nu is het geval dat hij 19 is. Kan hij nu beginnen met a2 lessen als die tijdens deze lessen 20 wordt, omdat dit de eis is voor het A2 rijbewijs?

Zelf ben ik 19 jaar en les al sinds december voor A2, ook heb ik de theorie gewoon gedaan.
23 maart wordt ik 20 en heb dan 31 maart mijn AVB examen. Je kameraad kan dus gewoon beginnen met lessen en de theorie, zolang hij op de datum van het eerste examen maar 20 is.
 
Uhm ja, theorie is voor elk rijbewijs anders. De verkeersregels zijn voor allen gelijk, doch zijn er verschillen die voor elk type voertuig specifiek zijn; positie op de weg bijvoorbeeld, of het ontwijken van gaten in de weg en zo kan ik desnoods nog wel doorgaan.
 
is verplicht ja. ik heb 10jaar mijn rijbewijs B, maar bij de theorie van de auto moet je niet weten wat de min/max afstand van je kinband is, hoe je je motor mag parkeren op de openbare weg, hoeveel speling de ketting mag hebben etc etc.
lijkt me vrij logisch :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb rijbewijzen B en D (en inmiddels ook A) maar moest toch theorie van rijbewijs A halen om examen A te kunnen doen. zoals gezegd: theorie van elke categorie is weer anders.
 
Laatst bewerkt:
:^

Nou is het wel zo dat je voor je AVB nog niet je theorie hoeft te hebben wanneer je je rijbewijs B hebt. Voordat je AVD gaat doen zul je m toch echt moeten halen!
 
Het gaat alleen om de specifieke regels weer idd. Zoals de positie op de weg met een motor in bijvoorbeeld bochten. Reuze handig tijdens je AVD :)!
 
Omdat ze denken dat ze niet hoeven te leren want ze hebben hun B al...
Wel leren dus, zakken kost meer geld.

Morgen op pad! Vandaag even nog de knipperlichten proberen te fixen, maar nog geen positief resultaat. Het nieuwe steuntje achter bleek te kort. Alles eindelijk los en alles uiteindelijk voor niks.... Ook moet ik nieuw eindjes hebben voor bedrading van achter, die zijn gesneuveld tijdens het losdraaien (alles zit ook zo lekker vast...) Geen idee hoe zoiets heet (van die stiftjes aan het eind van de draad geklemd, net als bij veters ;)), maar alufolie moet het maar even doen/verbinden tot de motorboer. Of alleen maar rechtsaf gaan.
Voor krijg ik het niet los, geen goed gereedschap. Voorlopig ducttape tot ik bij een vriend kan klussen. Die heeft meer rotzooi in zijn schuur waar ik wat aan heb.
 
Kolere moet ik toch wel dat verdomde examen doen.

heel simpel en snel je theorie halen is het te doen bij de grootste gestoorde gek van amsterdam als je het CBR moet geloven maar ja als je zakt dan ben jij nog erger dan hij

waar "altijdgeslaagd.nl" die vent is knettergek gestoord, volgens velen een nog groter racist dan geert wilders en hij komt uit tunesie
 
Ik heb al jaren mijn B maar moest wel aardig veel doornemen en oefenen om die theorie weer goed te krijgen niet vergeten het is ook een nog een oefening in goed Nederlands omdat veel vragen instinkers zijn moet je heel exact lezen en het is maar 6 fout op 50 vragen dat is niet heel veel dat je fout mag maken reken op dat je 2-3 fouten maken door verkeerd drukken of iets anders dan blijf er nog 3-4 vragen over die je fout mag maken dus weinig marge. Het examen is getimed dus heb je niet veel tijd om te kiezen. Dus veel oefenen en goed lezen van het boek. En dan gewoon proef examens maken Theorie examen oefenen | Theorie-leren.nl deze is vrij goed de meeste vragen komen zo uit het CBR examen. Ik had nog 2 avonden uit leg theorie dat was ook heel prettig alleen voor mij niet echt nodig. Wat het beste werkte was gewoon voor het examen 10x een proef examen te doen en lezen van het boek.
 
heel simpel en snel je theorie halen is het te doen bij de grootste gestoorde gek van amsterdam als je het CBR moet geloven maar ja als je zakt dan ben jij nog erger dan hij

waar "altijdgeslaagd.nl" die vent is knettergek gestoord, volgens velen een nog groter racist dan geert wilders en hij komt uit tunesie

Het is een haagse Turk, maar geen haar op mijn hoofd dat ik bij hem lessen ga volgen. Ik heb een gezond stel hersenen, ik heb geen hulp van een of andere mafkees daarvoor nodig.

Ik heb het theorie examen voor mijn B gehaald door een cd te kopiëren van iemand met allemaal examenvragen. Dus ga vanavond kijken of ik dat ergens kan downloaden voor het A rijbewijs.
 
je kan een hoop van het internet halen, ook oefen-examens. maar dat wil nog niet zeggen dat als je zo'n oefen-examen met b.v. 2 fout haalt, je ook op het CBR-examen met 2 fout haalt. ik had met de internet-examens altijd rond de 2 à 3 fout, maar tijdens het CBR-examen 'ineens' 6 fout, terwijl je er max. 7 mag hebben...
 
In België zijn ze dan wel losser met theoretische examens.
Hier mag je maximaal 9 fouten hebben op de 50 vragen.
Bij rijbewijs B had ik precies 41, en A2 had ik 42.
Sowieso zijn vele vragen die ze stellen echte instinkers.
 
Mensen die beweren zonder te hebben geleerd geslaagd te zijn voor het theorie examen met slechts 2 of 3 fouten kun je niet geloven. Sommige situaties die in het examen geschetst worden zijn simpelweg te complex, de instinkers nog buiten beschouwing gelaten.

Lees gewoon het boek 2 keer goed door zodat je de techniek achter de theorie weet. Maak daarna enkele examens en ga met je zwakke punten opnieuw het boek in duiken.

Ik heb destijds (3 jaar geleden) hetzelfde gedaan en ben in 1x geslaagd met 2 fout :+
En geloof me, ik was nog het meest verbaasd van allemaal :')

Good luck all ;)
 
Laatst bewerkt:
:^ precies het grote probleem is niet de theorie kennis maar hoe ga je om met de instinkers dat kan je alleen leren door examens te maken. Ik had voor mijn B toen 4 fout en voor mijn A ook 4 fout. was blij dat ik het gehaald had het is zo een draak om te doen.

Ben heel blij dat ik van alles af ben maar ga toch weer op cursus bij de KNMV VRO Expert doen in juni omdat ik gewoon meer wil leren maar wel na 6k-10k gereden kilometers en dan in het najaar wil ik nog een VRO cursus doen. Maar gelukkig geen examen er na ;) moet even helemaal niet meer hebben van examens en toetsen meh |(
 
Mensen die beweren geslaagd te zijn voor het theorie examen met slechts 2 of 3 fouten kun je niet geloven............
Ik heb destijds (3 jaar geleden) hetzelfde gedaan en ben in 1x geslaagd met 2 fout :+
En geloof me, ik was nog het meest verbaasd van allemaal :')

Good luck all ;)

Beetje verwarrend bericht. Eerst zeg je dat je mensen niet kunt geloven aangezien ze maar 2 of 3 fouten hebben gemaakt, al geen idee waarom je dit zegt. Daarna zeg je dat jezelf geslaagd bent met maar 2 fouten.... dus wij moeten jou niet geloven.....???

Verwarrend of gewoon een goede troll?


Moet zeggen dat ik het wel eens ben met dit stuk van je

Lees gewoon het boek 2 keer goed door zodat je de techniek achter de theorie weet. Maak daarna enkele examens en ga met je zwakke punten opnieuw het boek in duiken.





Zo heb ik het ook gedaan bij mijn A-Theorie, wist nog een heleboel natuurlijk van mijn B aangezien ik dit (pas) 5 jaar geleden gehaald heb. Voor mij was het alleen nog maar de specifieke motor onderdelen leren, plaats op de weg, remmen met voor- achterrem of allebei e.d.
Moet zeggen dat ik zelf geen zorgen maakte voor de theorie en deze ook gemakkelijk gehaald heb, 2 foutjes.


Aan de pas geslaagde alsnog gefeliciteerd *O* *O* . Aan de personen die nog moeten alvast succes gewenst *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan