Ride videogame (Milestone)

Eerder deze week begonnen aan MXGP Motocross (http://store.steampowered.com/app/256370/), gekocht voor vijf euro. De huidige 20 euro is wat veel... RIDE heb ik nog niet gekocht, ik vond de demo maar matig.
 
Ik heb sinds begin deze week Ride op de PS3. Ik ben er erg te spreken over, maar vind alleen wel de moeilijkheid erg tegevallen. speel op Realistic met alle hulpjes uitgeschakeld en win de races allemaal vrij gemakkelijk
 
Het leuke aan de game Ride vind ik wel dat je met prima uitziende motoren rondjes kan rijden op bestaande banen die je niet veel in spelen tegenkomt. Beetje oefenen op een dikke Panigale op Almeria is toch wel handig (en lachen). :] misschien niet superrealistisch ofzo, maar wel leuk. Laadtijden zijn op de PS4 alleen wel onzinnig lang.

Het meest jammer vind ik echter dat er geen enkele recente motorracegame is die met 4 spelers op een gedeeld scherm gespeeld kan worden. Motoracer 2 was echt fantastisch met 4 man tegelijk deelnemen aan een race met 20 deelnemers, allemaal op hetzelfde scherm. :}


Nieuwere games als MotoGP4 voor de oude Playstations kon je ook nog wel met 4 spelers splitscreen spelen, maar het totale veld nam dan wel flink in omvang af, maar het bleef gaaf. :} :}

Tegenwoordig kun je MotoGP of deze (vermakelijke) Ride hoogstens met 2 man splitscreen spelen en dan nog heb je hooguit 6 andere tegenstanders -O-

met die grote televisies van tegenwoordig zou het echter juist top zijn en veel socialer dan iedereen thuis achter zijn eigen scherm over het internet. Misschien vraagt het teveel rekenkracht? Nou dan lever ik graag wat aan graphics en realisme in, in ruil voor een dolle boel. Anderzijds kon het met die oude MotoGP games ook en nu hebben de consoles toch veel meer rekenkracht in huis :?

Mocht ik een game gemist hebben waarbij dit wel kan dan hoor ik het graag. Anders blijf ik gewoon hopen dat Milestone nog eens de nieuwe SBK, MotoGP of deze Ride uitbrengt met de 4-playersplitscreen mogelijkheid. :Y

Heeft iederen DriveClub Bikes ook al geprobeerd? Ook best geinig weer voor de afwisseling, maar niet voor wie op zoek is naar simulatie. Het is meer een arcade racer. Overal tegenaan knallen en 9 van de 10 keer zonder vertraging door. Maar ik juich gewoon elke initiatief voor een game met bikes toe ;)
 
Best wel leuk in de wintermaanden :+

2rvy9mw.jpg


2gugn7q.jpg


dlm2z8.jpg
 
Ik wil RIDE ook wel eens aanschaffen, maar niet tegen de huidige prijs van €40... Ik zit meer aan minder dan 20 euro te denken... Anders speel ik net zo lief Counter-Strike, MXGP of MotoGP 15... :X
 
Ik wil RIDE ook wel eens aanschaffen, maar niet tegen de huidige prijs van €40... Ik zit meer aan minder dan 20 euro te denken... Anders speel ik net zo lief Counter-Strike, MXGP of MotoGP 15... :X


Zo denk ik er dus ook over.. heb de demo gespeeld en vond het niet echt super denderend en daarom dus geen 40 waard !
 
Nou, tijdens de Steam Winter Sales (tot 4 januari) gekocht voor 16 euro. En na anderhalf uur twijfel ik zelfs nog of ik niet een refund aanvraag, want dit is kwalitatief gezien misschien wel het slechtste Milestone product dat ik gespeeld heb.

Technisch:
Grafisch is het spel niet denderend, op bepaalde vlakken zelfs zwak. Levels zijn soms kort en karig, soms lang en mooier. De steden voelen niet levend en echt, maar als de kartonnen dozen waartussen we tien jaar geleden ook reden in oude racegames: dit vind ik echt slecht. De stratencircuits buiten de steden lijken met meer oog voor detail ontworpen te zijn en staan soms zelfs mooie plaatjes toe. Ook de bestaande circuits komen, onder andere doordat circuits van nature lelijke lappen grond met stroken heerlijk asfalt zijn, iets beter uit de verf.

De laadtijden zijn gruwelijk lang en, net als in de demo, worden ze opgebroken door "kijk naar je motor en druk op OK", gevolgd door nog een laadscherm. Een onnodige feature waarmee de lange laadtijden niet verhuld worden, maar juist versterkt. Ook het geluid is zwak: alles klinkt meer als een stel supersnelle naaimachines, en niet als bonkende motoren met een brullend hart.

Verder is het spel in anderhalf uur twee keer vastgelopen met een crash to desktop: een zeldzame ervaring in de vele games die ik speel.

Screen-Milano-03.jpg

Groot verschil in grafische kwaliteit tussen steden en buitengebied
Screen-Kanto-01.jpg


Content:
Veel motoren zijn in het begin volgens mij nog locked, je moet ze vrijspelen, ook voor de quick races. Positief is dan wel weer dat er in totaal veel motoren voorkomen, van verschillende types. Let wel: alles is race-gericht, dus geen choppers, all-roads of woon/werkpaarden. PK-knallers is wat de klok slaat.

Er zijn weinig locaties: 15 in totaal waarvan zes gewone bestaande circuits en één dragstrip. De acht overige locaties zijn eerlijk verdeeld tussen steden (hoekig, lelijk, statisch) en buitengebied (mooiere natuur, vloeiendere banen). Alle locaties zijn in feite closed circuits: rondjes om de kerk, al dan niet met een ijzeren muur om je op het pad te houden. Met name voor de verzonnen locaties is dat jammer, want je komt gewoon een snoeiharde muur tegen als je ook maar vijf centimeter van de baan af zou willen wijken en iedere drie minuten rijd je weer hetzelfde rondje. Point-to-point racing over langere banen ontbreekt, wat juist heel erg zou passen bij Ride. Vrij rijden in een open world, zoals Test Drive Unlimited 2 liet doen, is er al helemaal niet bij. En dat terwijl het spel voor die twee opties juist gemaakt lijkt te zijn.

Het gekke is ook: Milestone mag de MotoGP circuits gebruiken voor hun MotoGP-games, maar is niet in staat geweest om die circuits in dit spel te implementeren. Het zou geweldig geweest zijn om met 'gewone' motoren op Assen, Mugello en Catalunya te kunnen racen, maar helaas. Een kleine selectie van bestaande circuits (Imola, Donington, Almeria...) is aanwezig maar dat is toch beduidend minder indrukwekkend.

LOAD_013_654_666.jpg


LOAD_009_455_456.jpg


Beleving:
De physics zijn net als de graphics: redelijk. De motoren voelen over het algemeen vrij tam en saai aan, met uitzondering van de grote racekanonnen. De camera en het geluid doen wat ze moeten doen, maar niks extra's: extra grafische effecten en geluidseffecten hadden de snelheidsbeleving en de motorrijdbeleving kunnen versterken. Het spel is realistisch in de zin dat een lowsider en een highsider mogelijk zijn, maar verder komt er geen zware simulatie aan te pas. Een behoorlijk arcade game eigenlijk, wat jammer is.

Als het op echt racen aankomt, mis ik bij time trials een fatsoenlijk overzicht van welke lap times ik heb gereden op welke baan. Ook na de sessie ontbreekt zo'n een overzicht, wat niet motiveert om je eigen lap times te verbeteren. Sommige events in de World Tour zijn nog korter dan de laadschermen (letterlijk: één van de openingsevents duurt ongeveer 45 seconden).

Ride had een spel van liefde, passie en visie moeten zijn. Real world motorcycles in real world environments. Weg van de MotoGP en World Superbikes, weg van het circuit en juist de openbare weg op met motoren die je ook in je eigen garage of bij de dealer hebt staan. Verruil de klinische prototypes voor de bokkende bikkels. Rijden, liefst in een open world of in ieder geval één met veel vrijheid. De technische mankementen, zielloze rij-ervaring en gebrekkige content draaien de passie en liefde vakkundig de duimschroeven aan, terwijl de visie van een spel als dit compleet lamgeslagen wordt.

Voor de prijs van €16 wil ik best door de gebreken heenzien en genieten van motorrijden, al is het in een stevige dwangbuis. Voor iedere hogere prijs moet je je afvragen: is motorrijden dan nog wel leuk?
 
full


Omdat het buiten nog veel te koud is en deze videogame inmiddels is opgevolgd door het aanzienlijk betere Ride 2 (bevat Nordschleife, Ulster, NW200), vond ik een schop onder dit topic wel verantwoord, lieve oma :)

Nog even iets:

Voor de PC gamers onder ons die ook de Rossi Game "bezitten": met een simpel modje kun je nu alle circuits uit VR46 The Game (de complete MotoGP'16 kalender, Assen met oude Noordlus, Donington, Laguna Seca, Rossi's Ranch) importeren in Ride 2! Werkt perfect.



ride-2-review.jpg
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Omdat het buiten nog veel te koud is en deze videogame inmiddels is opgevolgd door het aanzienlijk betere Ride 2 (bevat Nordschleife, Ulster, NW200), vond ik een schop onder dit topic wel verantwoord, lieve oma :)

Nog even iets:

Voor de PC gamers onder ons die ook de Rossi Game bezitten: met een simpel modje kun je nu alle circuits uit VR46 The Game (de complete MotoGP'16 kalender, Assen met oude Noordlus, Donington, Laguna Seca, Rossi's Ranch) importeren in Ride 2! Werkt perfect.

[~[url="https://abload.de/img/20170106142421_1hlkpm.jpg"]afbeelding~][/url]

[afbeelding]
Nice! Dat wil ik op de PS4 ook wel :P
Moet trouwens zeggen dat ik Ride2 echt wel heel erg vermakelijk vind hoor. Zelfs na 23 seizoenen, nog steeds leuk :)
 
Ik heb Ride 2 in de PS Januari sale gekocht voor 19,- of 29,- :?

Anyway, een leuk bedrag voor een game die ik 'tussendoor' kan spelen.
Ik vond Ride 1 echt niks.. maar Ride 2 lijkt al een stuk beter :) Moet zeggen dat ik nog het meeste lol heb op de RS125 en RS250.. Lekker twee-takt en je kan bijna overal vol gas (instellingen op pro (geen assists)).
 
Ik heb Ride 2 in de PS Januari sale gekocht voor 19,- of 29,- :?

Anyway, een leuk bedrag voor een game die ik 'tussendoor' kan spelen.
Ik vond Ride 1 echt niks.. maar Ride 2 lijkt al een stuk beter :) Moet zeggen dat ik nog het meeste lol heb op de RS125 en RS250.. Lekker twee-takt en je kan bijna overal vol gas (instellingen op pro (geen assists)).
Ik had al voor de release een gratis review-exemplaar. ik had 'm niet gekocht, maar hij verraste me in positieve zin en ben toch wel hooked inmiddels. Alles op pro, no aids, TC low of uit en diff op sim., kan inmiddels op bijna elke bike wel lekker uit de voeten. Lekkerst rijden toch de R3 600-bikes en de R2 bikes. Maar m'n 2016 zx10-r doet het ook super :) Net als de Beemers.
Alleen de H2R en de Panigale zijn echt belachelijk wheely happy, maar maakt het ook wel weer uitdagend :Y
 
Ik heb Ride 2 in de PS Januari sale gekocht voor 19,- of 29,- :?

Anyway, een leuk bedrag voor een game die ik 'tussendoor' kan spelen.
Ik vond Ride 1 echt niks.. maar Ride 2 lijkt al een stuk beter :) Moet zeggen dat ik nog het meeste lol heb op de RS125 en RS250.. Lekker twee-takt en je kan bijna overal vol gas (instellingen op pro (geen assists)).

Dat knapt inderdaad een stuk makkelijker rond de Nordschleife of NW200 :o Zelfs het geluid is nog wel oké.

Afgelopen weekend goed vermaakt op Assen, dat miste ik tot op heden wel in de game. En split-screen met vrienden op R6'jes over Rossi's ranch :')

Ik had al voor de release een gratis review-exemplaar. ik had 'm niet gekocht, maar hij verraste me in positieve zin en ben toch wel hooked inmiddels. Alles op pro, no aids, TC low of uit en diff op sim., kan inmiddels op bijna elke bike wel lekker uit de voeten. Lekkerst rijden toch de R3 600-bikes en de R2 bikes. Maar m'n 2016 zx10-r doet het ook super :) Net als de Beemers.
Alleen de H2R en de Panigale zijn echt belachelijk wheely happy, maar maakt het ook wel weer uitdagend :Y

Sowieso alles op pro! Ik kreeg het spel van m'n vriendin; zij en vrienden doen meestal standard physics automaatje rijden. Ik ben wel een enorme cheatert met iets van 9 miljoen credits... Fijn om direct alles te kunnen proberen in zo'n spelletje :)
 
Laatst bewerkt:
Dat knapt inderdaad een stuk makkelijker rond de Nordschleife of NW200 :o Zelfs het geluid is nog wel oké.

Afgelopen weekend goed vermaakt op Assen, dat miste ik tot op heden wel in de game. En split-screen met vrienden op R6'jes over Rossi's ranch :')Sowieso alles op pro! Ik kreeg het spel van m'n vriendin; zij en vrienden doen meestal standard physics automaatje rijden. Ik ben wel een enorme cheatert met iets van 9 miljoen credits... Fijn om direct alles te kunnen proberen in zo'n spelletje :)
Cheaten kan op de PS4 niet :)
Maar buiten dat geeft het juist voldoening om jezelf op te werken en steeds betere fietsen te krijgen. Iets wat sowieso best wel rap gaat hoor vind ik.
 
Cheaten kan op de PS4 niet :)
Maar buiten dat geeft het juist voldoening om jezelf op te werken en steeds betere fietsen te krijgen. Iets wat sowieso best wel rap gaat hoor vind ik.

Nee klopt :) eigenlijk moet je zo'n spel gewoon spelen als bedoeld, zonder cheats. Modjes zijn daarentegen wel interessant. Jammer dat Milestone daar zelf niet wat meer mee doet: stiekem hoop ik op een DLC met de volledige IOM TT... Er komt een Isle of Man game zie ik :)
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee hoe je op de pc een screenshot op kan slaan in de free camera mode? Of van de replay, kan alles wel in stellen maar dan houd het op.
 
Print screen? Lol..

Volgens mij is er niet echte en screenshot functie... op de PS4 moet je volgens mij ook gewoon de ingebouwde PS4 screenshot functie gebruiken. Bij Gran Turismo had je echt een 'render modus' waarin je ook hoge resolutie renders kon maken... Dat was echt gaaf.. heb daar plaatjes mee kunnen maken die zo door konden voor 'echt'.
 
Print screen geeft alleen een zwart vlak helaas... wel jammer. Zou denken als er zo een camera modus met filters ect. is dat je ze ook opslaan kan.
 
Print screen geeft alleen een zwart vlak helaas... wel jammer. Zou denken als er zo een camera modus met filters ect. is dat je ze ook opslaan kan.
Zou je inderdaad verwachten.. helaas op de PS4 dus ook geen 'afdrukknop' kunnen vinden
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan