Led knipperlichten

bkoppejan

MF'er
16 apr 2010
132
0
Klaaswaal
Goedenavond forumleden,

Vandaag even lekker geknutseld en gereden met motor, prachtig weer gehad.

Nu heb ik bij motorport in barendrecht een nieuw setje led knipperlichten gehaald en gemonteerd op de motor. Na wat prutselwerk van de vorige eigenaar qua elektra even alles opnieuw aangesloten. De vorige led knipperlichten met weerstanden erin vond ik niet echt vel branden dus heb daarvoor dus nieuwe gekocht. Probleem blijft helaas hetzelfde!

Nu heb ik de voltage even gemeten en bleek dat er maar rond de 4v op staat, dit terwijl het volgens mij 12v moet zijn, toch?

Achter zitten ook twee knipperlichten met de voorgeschreven led weerstanden en dit even losgehaald en daar gemeten en daar is ook maar 3 a 4 v.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Zekering is niet kapot en naar mijn idee zitten er verder geen weerstanden.


Alvast bedankt.

Gr
 
Knipperen ze wel met de juiste frequentie?
Misschien zijn ze te kort aan en kan je meter het daardoor niet goed meten.
Beter is het geen weerstanden te gebruiken en je knipperrelais te verwisselen voor een relais dat belastingsonafhankelijk werkt
 
Hoi,

Bedankt voor je reactie. Als ik ze voor en achter met de weerstanden heb aangesloten dan knipperen ze achter met de juiste frequentie alleen blijven ze het voor niet doen. Ook als ik de weerstanden eruit haal en direct aansluit dan gebeurd er voor niks. Heb met de multimeter op de blanke aders gemeten en dat was rond de 4v, vandaar wellicht dat ze achter ook niet echt vel branden. De spanning is dus sowieso al te laag........

Nou volgens mij ging dat toch juist niet bij een cbr 600rr uit 2004? Relais zou in km scherm zitten? Een garagehouders zegt alleen dat dat niet kan? Moet een 5,5,7 polig zijn wat je los kan halen?

Weet iemand dat?
 
Bij een CBR 600 RR zit het relais inderdaad geïntegreerd. Zitten de weerstanden in serie of parallel met de led raw's? Ze moeten parallel staan, maar er zijn ook kant en klare weerstanden die je tussen de originele stekkers en de led zet. Lijkt in serie maar onder het plastic lopen de draden zo dat het toch parallel staat.
 
Ik had ze inderdaad parralel staan alleen toen gingen de voorste knipperlichten ook niet aan helaas. Heb ze toen allemaal weggehaald en zo aangesloten maar gingen ook niet aan en toen bleek dat er maar 4v op staat. Zou het relais kapot kunnen zijn? Moet wel zeggen dat de accu bijna leeg was de motor wilde niet meer starten, dat zou het ook nog kunnen zijn.......
 
Nou ben er op zich uit, krijg rond de 10v dc nu en knipperlicht direct aangesloten. Alleen nu is het zo dat als ik het weerstandje heb aangesloten dat de knipperlicht een stuk minder vel brand. Moet het echt per knipperlicht een weerstand of kan ik ook ergens op een hoofdkabel een weerstandje aansluiten?

Bedankt weer
 
Nou ben er op zich uit, krijg rond de 10v dc nu en knipperlicht direct aangesloten. Alleen nu is het zo dat als ik het weerstandje heb aangesloten dat de knipperlicht een stuk minder vel brand. Moet het echt per knipperlicht een weerstand of kan ik ook ergens op een hoofdkabel een weerstandje aansluiten?

Bedankt weer
je moet altijd uitkijken dat je je vel niet brand.
Wat is de weerstandswaarde van die weerstanden?
Knippert hij met de weerstanden wel met de juiste frequentie?
 
Nou ben er op zich uit, krijg rond de 10v dc nu en knipperlicht direct aangesloten. Alleen nu is het zo dat als ik het weerstandje heb aangesloten dat de knipperlicht een stuk minder vel brand. Moet het echt per knipperlicht een weerstand of kan ik ook ergens op een hoofdkabel een weerstandje aansluiten?

Bedankt weer

Weerstand is alleen tegen te snel knipperen. Als hij goed knippert zonder weerstand hoef je helemaal niks aan te sluiten.
 
Probleem is opgelost.

Heb alle weerstanden eruit geknikkerd vond het namelijk niks, werd nog aardig warm ook :N
Even een relais gekocht en deze tussen het signaaldraadje van de knipperlichten en een vaste voeding gezet (is een grijs draadje tussen stuur en teller en naar teller dan isoleren) en het werkt perfect! Knipperen zoals het en branden zeer vel!

Raad het iedereen aan!

Bedankt voor de reacties
 
Iets verkeerds gezegd?

Was goed bedoeld advies hoor om een relais te plaatsen ipv weerstanden...

Jij schrijft "vel" in plaats van "fel".... en denkt dat je knipperlichten op wisselstroom werken...

Beetje vreemd voor iemand die HBO MBO Mavo heeft en werkvoorbereider elektrotechniek is ;)
 
Laatst bewerkt:
Jij schrijft "vel" in plaats van "fel".... en denkt dat je knipperlichten op wisselstroom werken...

Beetje vreemd voor iemand die HBO MBO Mavo heeft en werkvoorbereider elektrotechniek is ;)

Op het internet kun je zijn wie je wilt, en wat je wilt
dat is het vijne van internet
bekijk zijn postings maar eens
 
Laatst bewerkt:
Vanwaar dat continu afzeiken? Is het allemaal zo erg?


Jij vraagt me of je wellicht iets verkeerd hebt gezegd.

Daar geef ik netjes antwoord op door je uit te leggen dat je het woord fel (toch niet een erg moeilijk woord qua spelling) met een v hebt geschreven (2x dus dan lijkt dat me geen tikfoutje) terwijl je een HBO MBO MAVO opleiding hebt (staat in je profiel te lezen) en dat ik het vreemd vind dat je als werkvoorbereider in de elektrotechniek niet weet dat knipperlichten op een motorfiets op gelijkstroom werken en niet op wisselstroom.

Vervolgens reageer jij daarop met: "Denk dat je in de war bent".

Dat is toch een hele vreemde reactie van je, of niet dan?

Waarom dacht jij dat ík in de war zou zijn?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan