Gashendel euvel cbr1000rr 05

SchuiverGalore

MF veteraan
Donateur
16 mei 2014
1.092
581
Utrecht
Ik reed vandaag de snelweg op en opeens zit er 'speling' op mijn gashendel, daarmee bedoel ik dat hij tot 4/5 geen gas gaf en daarna voor 1/5e wel, na het loslaten en koppeling intrekken hield hij het gas nog even vast (toeren bleven hetzelfde).

Lijkt me dat dit de gashendel is, met de R1 heb ik gehad dat zon gaskabelpuntje losgeschoten was uit de gashendel, maar iemand in het 1000rr topic zei dat het wellicht een klep oid. is... Zo'n balletje kan ik wel terug proppen lijkt me, maar een klep of technisch intensiever euvel moet ik voor naar de garage.

Iemand een idee, oplossing of reactie?
 
Nee nog niet, ik heb vanochtend snel t filmpje gemaakt. Net pas geüpload en ben pas vanavond laat weer bij de dame in kwestie.

Overigens, ik heb de vrees dat wanneer ik het openmaak dat ik helemaal geen gas meer zal kunnen gaan geven en nu kan ik met het kleine beetje gas nog naar de garage rollen. Is het lastig zo'n gaskabel te vervangen?
 
Nee nog niet, ik heb vanochtend snel t filmpje gemaakt. Net pas geüpload en ben pas vanavond laat weer bij de dame in kwestie.

Overigens, ik heb de vrees dat wanneer ik het openmaak dat ik helemaal geen gas meer zal kunnen gaan geven en nu kan ik met het kleine beetje gas nog naar de garage rollen. Is het lastig zo'n gaskabel te vervangen?
Stationair hoger zetten, en kruipend naar garage. In de zin van: enkel laag in de toeren kunnen rijden. Erg onhandig, maar soms net wat handiger dan duwen.
Tenzij het ver is, dan moet je afvragen of dat verkeerstechnisch wel veilig is.

Of laten ophalen.

Of zelf kabels controleren en thuis vervangen.

Zoek eens een werkplaatshandboek op, dan weet je iig iets meer.

Tis wel een werkje, in de zin dat je plek moet maken om overal bij te kunnen. Maar op zich is het geen raketwetenschap.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Overigens, ik heb de vrees dat wanneer ik het openmaak dat ik helemaal geen gas meer zal kunnen gaan geven en nu kan ik met het kleine beetje gas nog naar de garage rollen.

Ik vrees dat als je zo doorrijdt, je gas straks blijft hangen.
Eerst controleren of laten ophalen als je het niet vertrouwt. Je wil met deze motor echt niet hebben dat je gas vol open blijft staan (met geen enkele motor natuurlijk).
 
Ik vrees dat als je zo doorrijdt, je gas straks blijft hangen.
Eerst controleren of laten ophalen als je het niet vertrouwt. Je wil met deze motor echt niet hebben dat je gas vol open blijft staan (met geen enkele motor natuurlijk).


rode knop zit er niet voor niets aan de rechterkant ... of dacht je dat die alleen was om hem uit te zetten bij een terras?
 
Terug
Bovenaan Onderaan