Afgevoerde motor

Justino

Rookie
13 nov 2014
27
0
Lelystad
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Honda CBR 600F2 met 25KW (A2 rijbewijs)
Aangezien deze origineel veel meer KW heeft vraag ik mij af waar deze allemaal geknepen word.

Niet omdat ik het er uit wil halen, dat is het voor mij niet waard, maar omdat ik die plekken schoon wil houden mocht er eventueel troep o.i.d ophopen.

Gr Justin
 
Waarschijnlijk in de carburateurs (plaatjes met kleinere doorlaat). Met A2 mag jij niet op zo'n F2 rijden, omdat deze meer dan 70kW origineel vermogen heeft.

Ik snap wat je bedoelt, maar deze is vanuit het buitenland geimporteerd als 25KW.
Meerdere instanties gebelt, en was schijnbaar geen probleem aangezien het bovenstaande.

Ik ga eens kijken, bedankt.
 
Ik heb sinds kort een Honda CBR 600F2 met 25KW

Als dit dan ook op het kenteken staat is dit helemaal geen probleem! Als je alleen een uitdraai hebt en de verzekering gaat hiermee akkoord kan alleen oom agent nog moeilijk gaan doen.

@monomuis; Is dat een nieuwe regel dan? In mijn tijd (3 jaar terug :D), was het toch echt zo dat je op elke motor mocht rijden mits die aan het aantal kW's voldeed (Let hierbij ook op het kW / kg. Pap heeft een Suzuki X7 250cc, maar omdat dit twee takt is, valt dit ook onder de categorie 'zware motorfiets').
Zo moest ik de KTM 640 ook afstellen op 32,nogwat kW i.p.v. de toen veranderde 25 in 35 kW.

Wat een bullshit allemaal. Als je het mij vraagt is het rijden met 25 / 35kW levensgevaarlijk.

***

Kan ook nog geknepen zijn op de inlaat poorten en op het gas!
 
Laatst bewerkt:
Als dit dan ook op het kenteken staat is dit helemaal geen probleem! Als je alleen een uitdraai hebt en de verzekering gaat hiermee akkoord kan alleen oom agent nog moeilijk gaan doen.

@monomuis; Is dat een nieuwe regel dan? In mijn tijd (3 jaar terug :D), was het toch echt zo dat je op elke motor mocht rijden mits die aan het aantal kW's voldeed (Let hierbij ook op het kW / kg. Pap heeft een Suzuki X7 250cc, maar omdat dit twee takt is, valt dit ook onder de categorie 'zware motorfiets').
Zo moest ik de KTM 640 ook afstellen op 32,nogwat kW i.p.v. de toen veranderde 25 in 35 kW.

Wat een bullshit allemaal. Als je het mij vraagt is het rijden met 25 / 35kW levensgevaarlijk.

***

Kan ook nog geknepen zijn op de inlaat poorten en op het gas!

Hij is niet geknepen op de gashendel, dat is zeker.
Ik heb meerdere verzekerings diensten gebelt en zelfs het RWD gemailt. Zodra de motor als 25KW op kenteken staat, no problemo.
Het klopt wel dat een A2'er tot max 70 KW mag terug voeren.

Maar in nederland is er van mijn motor alleen 25KW bekend, en verder niet het originele KW aangezien deze toen der tijd uit het buitenland is geimporteerd als 25KW. (Bron: RDW)

EDIT: 35KW is opzich nog redelijk, maar 11kw (A1) dat is levensgevaarlijk als je het mij vraagt. Net een scooter op de snelweg naar mijn mening

Gr Justin
 
Laatst bewerkt:
Ik had mijn KTM 640 Prestige moeten laten afstellen volgens de 35kW regeling. Was gewoon niet meer mee te rijden! Invoegen op snelweg ging niet veilig.. En inhalen ging ook niet.
Toen ik thuis kwam van het ophalen van de brommer, meteen de garage in en al die zooi er van afgehaald en er weer een motor van gemaakt..

Maar dan zit het goed, sowieso, als er op het kenteken 25kW staat kan het RDW niet moeilijk gaan doen. En verzekeren is al helemaal geen probleem!

Veel rijplezier dit seizoen! En ehh, houdt jezelf en de motor heel!
 
Ik had mijn KTM 640 Prestige moeten laten afstellen volgens de 35kW regeling. Was gewoon niet meer mee te rijden! Invoegen op snelweg ging niet veilig.. En inhalen ging ook niet.
Toen ik thuis kwam van het ophalen van de brommer, meteen de garage in en al die zooi er van afgehaald en er weer een motor van gemaakt..

Maar dan zit het goed, sowieso, als er op het kenteken 25kW staat kan het RDW niet moeilijk gaan doen. En verzekeren is al helemaal geen probleem!

Veel rijplezier dit seizoen! En ehh, houdt jezelf en de motor heel!

Gelukkig komt mijn Honda makkelijk voor uit. Trekt niet super snel op, maar zeker genoeg om veilig met voldoende snelheid in te voegen in het verkeer.

Thanks, jij ook. En ik hou mijn motor + mijzelf heel. Ben gelukkig een van de nettere rijders, en hou mn motor graag heel haha :)
 
Laatst bewerkt:
Als de motor als 25kW is geïmporteerd, lost dat het probleem met boetes door politie in elk geval op. Als je zegt dat de verzekeraars dit ook goed vinden, dan heb je geen probleem.

De F2 kon voorheen officieel niet op 25kW, vandaar dat voor deze manier is gekozen. Toch heb ik zo mijn twijfels bij deze methode, want dan kan je ook een GSXR600R op 35kW importeren. Misschien lukt het, ik heb me nooit zoveel bezig gehouden met de onofficiële manier.

Verzekeraars doen er alles aan om niet uit te keren, zelf zou ik te huiverig zijn om zoiets dan te doen. Dan kies ik maar uit de beschikbare motoren die er zijn voor A2 (dat zijn er meer dan 300).

Wat betreft 25/35kW gevaarlijk; totaal niet. Loopt nog 160-190km/u. Op de snelweg ben ik met mijn 35kW MT-03 gewoon snel en kan prima inhalen. Denk dat die KTM 640 gewoon slecht is afgesteld, want ook die had volgens mij geen officiële 25kW-kit, laat staan 35kW-kit en dan gaan mensen maar wat lopen prutsen met als resultaat dat jij blijkbaar op de snelweg een gevaar voor jezelf was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan