Koppeling slipt, ingeslagen korf yamaha r6 2001

Dejoer

MF'er
20 feb 2013
32
0
Graaf
Hallo,

Gister met het mooie weer natuurlijk wezen rijden, toen ik de motor door trok slipte hij bij +/- 11000rpm. Ik balen want ik heb de koppeling in zijn geheel (platen, gevoerde en veren) voor de winter vervangen vanwege omdat deze toen ook slipt. Toen heb ik natuurlijk ook meteen de olie en olie filter vervangen, olie: Castrol power rs 4T 10W40. Ook alles volgens het werkplaats handboek in elkaar gezet, dus alles op moment en ook de speling(vrije slag) op de koppelingshendel. Nou heb ik hem weer uit elkaar gehaald en ben ik toch bang dat de korf te erg is ingeslagen waardoor de platen als het ware net in het randje blijven hangen die in de korf zitten en deze dus niet volledige koppelt wat zich uit wanneer deze vol belast wordt.

2ih5yk1.jpg

2ushjra.jpg

34pdnih.jpg

mm77ld.jpg

2d7v8s0.jpg


Mijn vragen:
Kan het slippen komen door de ingeslagen korf
Kan ik deze putten weg vijlen of worden de ruimtes dan te groot
De nieuwe platen zijn zoals ik ze zie niet verbrand, wel wat vegen erop of heeft iemand een andere mening hierover?

Alvast bedankt!

Joer
 
EBC platen en veren en de nieuwe platen opgemeten. De oude platen vielen nog net binnen de tolerantie maar aangezien ik niet wist hoelang deze koppeling er in zat had ik besloten om het hele setje te vervangen. De oude koppeling set heb ik nog liggen overigens.
 
Dit is het voor 99% niet, eerst bij de koppeling afgesteld dat je het stifje tegen de aanslag hoort komen + nog een extra slag, vervolgens aan de hendel de vrije slag van de hendel ingesteld.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie net de dikte op de yamaha site 2,0mm voor de 7 voorste platen(vanaf de buitenkant van de motor gezien) en de achterste 2,3mm. Wat ik mij herinner heb ik dit toen gemeten want de dikste moest achterin zitten. Ik zal het vanavond nog een x controleren!
 
Ik heb alles opgemeten:

Totaal nieuw pakket 40.0mm
Totaal pakket oud 40.1mm
Bij het oude pakket zijn enkele platen verbrand dus vandaar dat ik alles heb vervangen.

De veren opgemeten:
Nieuwe veren: 53.3mm
Oude veren: 54.5mm

De nieuwe veren zijn korter dan de oude en vallen onder de minimum grens van 54mm, zijn de verkeerde veren mee geleverd?

Ik heb het betreffende webshop al gemaild met betrekking tot de veren.

Ik denk dus dat ik de verkeerde veren mee heb gekregen maar ik verdenk de korf toch ook nog steeds, daarnaast is deze sowieso aan vervangen toe denk ik.
 
Ik heb alles opgemeten:

Totaal nieuw pakket 40.0mm
Totaal pakket oud 40.1mm
Bij het oude pakket zijn enkele platen verbrand dus vandaar dat ik alles heb vervangen.

De veren opgemeten:
Nieuwe veren: 53.3mm
Oude veren: 54.5mm

De nieuwe veren zijn korter dan de oude en vallen onder de minimum grens van 54mm, zijn de verkeerde veren mee geleverd?

Ik heb het betreffende webshop al gemaild met betrekking tot de veren.

Ik denk dus dat ik de verkeerde veren mee heb gekregen maar ik verdenk de korf toch ook nog steeds, daarnaast is deze sowieso aan vervangen toe denk ik.
En dit is de reden waarom pakket, platen en veren vooraf gemeten moeten worden.
 
Ik heb een tijdje geleden de korf van mijn R1 vervangen. Laat ik het zo zeggen, ik zou eerst GOED kijken naar je koppelingspakket en je veren en als allerlaatste remedie de korf vervangen.

De korf is namelijk nogal prijzig. Zeker in verhouding tot een paar platen en veren.
 
Zomaar een tip: leg eens ringen op je veertjes im ze "meer" druk te laten uit oefenen op je pakket.

Extra stalen plaat een optie?
lijkt alsof je pakket te dun is op de drukplaat te weinig druk op het pakket zet
 
Terug
Bovenaan Onderaan