KTM Duke 125 Aanduwen

DatEneJoch

Rookie
30 jul 2013
10
0
Brummen
Beste,

Mijn accu is helaas leeg na de winter. Nu kan ik hem aan de lader hangen alleen heb ik die niet thuis (en ook niet het geld om een nieuwe te kopen).
Mijn technische kennis van motoren is heel klein dus vroeg ik mij af of ik mijn motor gewoon aan kon duwen, en zo ja maakt het dan wat uit in welke versnelling? Ik heb al even wat opgezocht en weet nu wel dat aanduwen in de eerste versnelling geen goed idee is.
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Mijn accu is helaas leeg na de winter. Nu kan ik hem aan de lader hangen alleen heb ik die niet thuis (en ook niet het geld om een nieuwe te kopen).
Mijn technische kennis van motoren is heel klein dus vroeg ik mij af of ik mijn motor gewoon aan kon duwen, en zo ja maakt het dan wat uit in welke versnelling? Ik heb al even wat opgezocht en weet nu wel dat aanduwen in de eerste versnelling geen goed idee is.

Waarschijnlijk duw je een 125 cc in zijn 1 ook nog wel aan, maar het gaat wat makkelijjker in zijn 2 of 3.
Vraag desnoods even iemand om te helpen duwen, dan moet het zeker lukken.

Tenzij je accu echt te leeg is natuurlijk.....
 
Beste,

Mijn accu is helaas leeg na de winter. Nu kan ik hem aan de lader hangen alleen heb ik die niet thuis (en ook niet het geld om een nieuwe te kopen).
Mijn technische kennis van motoren is heel klein dus vroeg ik mij af of ik mijn motor gewoon aan kon duwen, en zo ja maakt het dan wat uit in welke versnelling? Ik heb al even wat opgezocht en weet nu wel dat aanduwen in de eerste versnelling geen goed idee is.

en wat als zometeen je tank leeg is? heb je dan ook geen geld meer voor benzine?
 
beetje onnodige reactie die niks te maken heeft met het onderwerp?

Maar indd, action, lidl, aldi heeft vaak aanbiedingen. Zal binnekort wel weer komen voor de laders.

Hoezo Jebbe?! Als die jongen al geen geld heeft voor een cheap-ass lader, hoe kan je uberhaubt beginnen met motor rijden.

Oja, let goed op als je zo'n ALDI/LIDL lader koopt, sommigen trekken eerst de accu leeg alvorens ze gaan laden, dit kan je accu naar de klote helpen.
 
Je kan hem aanduwen, maar dat lukt niet meer als de accu helemaal leeg is.

Ik heb een tijdje met een kapotte dynamo gereden, startmotor kreeg de accu niet meer rond, maar aanduwen ging nog goed. Naarmate de accu slechter werd, lukte aanduwen in mijn eentje ook niet meer.

Suc6! Zorg maar zo snel mogelijk voor een nieuwe accu, van dat aanduwen krijg je het zo onnodig warm :+

Gr. Jordi
 
Een lader van een tientje helpt natuurlijk geen flikker als de accu overleden is. Beter een goedkoop accuutje kopen en blijven rijden, heb je geen lader nodig.

Dan heeft hij na zijn winterstop weer een dode accu. Een acculader is een investering waar je lang plezier van hebt.
Ik rijd zelf door in de winter, maar hang op echt koude dagen ook de druppelaar aan mijn accu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan