Water uit overloop benzinetank

Hufmaster

Rookie
19 dec 2013
23
0
Vlaanderen
Hallo,

Vandaag stel ik vast dat er uit het overloopdarmpje van mijn benzinetank water komt (drupjes).
Het is zuiver water, dus geen koelvloeistof of dergelijke.
Nu is mijn vraag, kan het kwaad dat er uit dat darmpje water komt ? En vanwaar zou dat komen ?
Het is de eerste maal dat dit me opvalt.
De motor is wel vorige week bij de dealer geweest voor nieuwe bougies en nazicht van de benzinetank aangaande een recall van het fabriek.
Hebben ze misschien het darmpje open gemaakt ? ;-)
Betreft een Honda CBR 1000RR Bwj 2007

alvast bedankt voor jullie antwoorden
 
Misschien hebben ze de motor met de hogedrukspuit gewassen alvorens deze na te kijken.
Sleutelen aan een vieze motor is erg onprettig, heeft een Honda dealer mij eens verteld.
 
Als je maar een slang hebt is het de ontwatering en gaat de ontluchting direct via de tankdop. Als je twee slangen hebt is het ontluchting en ontwatering. Ik ga er niet van uit dat je zeker weet dat je een ontluchtingsslang bedoelt.
 
Hallo,
Wat ik ik nog vergeten te melden heb is dat het luchtfilterhuis volledig werd uitgewassen door de dealer. Bleek een Sahara te zijn in mijn luchtfilterhuis ;-). Niet mijn schuld ;-)
Ik vermoed dan ook dat er eventueel waterresten van het luchtfilterhuis in deze darm komen aangezien deze vertakkingen heeft.

Het is 1 slang die tot de onderkant van de tank gaat. Daar zijn er vertakkingen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan