XT660x valt uit versnelling met laag toerental

tomdfireman

MF'er
27 jun 2014
45
4
Heemskerk
Beste techneuten,

Zo af en toe valt mijn Yamaha XT660x (2008 - 13.xxx km) uit de 2e versnelling. Nu twijfel ik heel erg als dit komt omdat ik te soft schakel of dat het toch de versnellingsbak is. In principe gebeurt het alleen als ik nét heb geschakeld en in relatief lage toeren rij (bijvoorbeeld terugschakelen voor rotonde en dan oprijden).

Nu lees ik verhalen van motoren die ook uit de 2e versnelling vallen, maar dit lijkt eigenlijk altijd te gebeuren bij het doortrekken. Klopt dit? Of kan het ook net zo makkelijk gebeuren in lage toeren?

Alvast dank voor het meedenken!
 
Doet die van mij af en toe ook wel eens. Voor je gevoel zit hij in de versnelling maar in werkelijkheid pakt hij niet goed. Probeer eens je voet nog zacht op het koppelingspedaal te laten rusten als je de koppeling op laat komen. Dan schiet hij er wel in.

Ik heb nu 74.000km gereden met hetzelfde blok, ook uit 2008 en hij doet dit al van begin af aan. Niet teveel zorgen over maken.


Ik heb er na een tip Castrol power RS 4T 10w40 in gemikt en hij lijkt nu soepeler te schakelen. Gebruikte hiervoor altijd yamalube dus qua prijs weinig verschil. Kan ook tussen m'n oren zitten maar het is het proberen waard toch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan