cbr 600 f uit 95

Riccy25

MF'er
1 jun 2014
84
0
ureterp
hallo

ik heb sins vorig jaar juli een honda cbr 600 f3 uit 95

heb toen de tijd te horen gekregen dat ik moet letten bij honda op een rateltje in het blok
nu laatste tijd heb ik die .... tis een rateltje die komt en gaat .... bij starten van de motor is die er even maar op het moment het blok warm word is het rateltje weg

nu heb ik het idee dat het de Naks is (nokkens as ketting spanner)
maar hoe en wat kan ik hier zelf aan doen ..... ik ben niet een monteur maar wil zeker zelf eerst kijken voor een oplossing voor ik hem bij garage zet en er grof geld tegen aan ga smijten

iemand verstand of zegt voor flesje drank kom ik je helpen?
ik hoor het graag hoe meer ik sleutel hoe meer ik ervaring op doe


groetjes riccy :]
 
naks kun je niet direct zelf wat aan doen. Soms is de oplossing door hem zelf even iets door te draaien (naar het volgende tandje) maar als het echt je naks is is vervangen vaak de beste oplossing. Prijs valt wel mee, rond de 80 voor een originele of rond de 50 voor een handmatige. Zou me alleen niet blind staren op de naks; tikken kan ook iets zijn als een lek bij de uitlaatbochten, valse lucht bij de inlaat, rot lager, etc. Als je er de ballen verstand van hebt gewoon naar een garage brengen.
 
Dat is inderdaad waarschijnlijk de NAKS.. ALS het rateltje rechtsvoor bij het blok vandaan komt..?

Je kunt hem zelf vervangen, op 2 manieren:

1. Koop een originele NAKS bij de Honda dealer, demonteer de oude en monteer de nieuwe.

2. Koop een handmatige NAKS, online bijvoorbeeld, als het goed is deze. Hierbij moet je echter wel meer oppassen en zelf de boel afstellen.

Daarbij is er wel ook een verschil hoe grondig je het aanpakt. Bij optie 1 kun je je het misschien nog veroorloven om verder alles van je blok dicht te laten, maar bij optie 2 al minder.
Raadzaam is om het zijdeksel waar je naks in steekt open te halen en te kijken naar de ketting en de geleiders zelf.