Nokken as monteren gs550

Dirkgs79

MF'er
31 mei 2014
60
0
Hallo,

Heeft iemand hier ervaring met monteren van de nokkenassen van een gs550?

Ik heb hem dus gemonteerd volgens wphb, 1-4 op tdc timing mark, de pijltjes van de nokkenas als beschreven en de ketting met 20 schakels ertussen. maar als ik hem nu vastdraai verschuifen de pijltjes naar elkaar toe door de aanslag op de kleppen. resultaat is nu dat de ketting tussen de assen in slap staat is dit wel goed?

6h43zm.jpg
 
Hallo,

Heeft iemand hier ervaring met monteren van de nokkenassen van een gs550?

Ik heb hem dus gemonteerd volgens wphb, 1-4 op tdc timing mark, de pijltjes van de nokkenas als beschreven en de ketting met 20 schakels ertussen. maar als ik hem nu vastdraai verschuifen de pijltjes naar elkaar toe door de aanslag op de kleppen. resultaat is nu dat de ketting tussen de assen in slap staat is dit wel goed?

[afbeelding]

Hoezo is dit dan? dit vermoed je ?
 
Hallo,

Heeft iemand hier ervaring met monteren van de nokkenassen van een gs550?

Ik heb hem dus gemonteerd volgens wphb, 1-4 op tdc timing mark, de pijltjes van de nokkenas als beschreven en de ketting met 20 schakels ertussen. maar als ik hem nu vastdraai verschuifen de pijltjes naar elkaar toe door de aanslag op de kleppen. resultaat is nu dat de ketting tussen de assen in slap staat is dit wel goed?

[afbeelding]
Moeten dat geen 20 pinnen zijn ipv 20 schakels?
 
Tandwielen zijn er niet vanaf geweest. ik zal morgen nog eens kijken misschien staat hij 1 tand verkeerd ofzo. Toch blijf ik het raar vinden dat je de pijltjes goed moet zetten terwijl hij nog niet in de lagers zit gemonteerd.... Zo raakt toch altijd een stoter de klep en zal hij altijd iets verdraaien bij montage...?

Ook heb ik hem nog niet rondgedraaid omdat ik dit er niet echt best uit vond zien..
 
alles monteren zoals beschreven, blok 360°720° rond draaien met de hand en dan kontroleren of alles nog staat zoals het moet. alleen dan weet je of het juist staat of niet.
 
Laatst bewerkt:
de pijltje draaien alleen naar elkaar oe omdat ze weerstand ondervinden van de kleppen...
Draai de pijtjes weer recht omhoog, en dan zal de morseketting strak staan , controleer of de krukas goed staat, en dan de kettingspanner op spanning monteren...
 
Inderdaad dat heb ik gisteren ondervonden, als ik hem nu 1x rondraai met het timing mark goed op de krukas dan staan de pijltjes niet goed, volgens mij zit ik er dan 1 tand naast...?
 
Je moet de krukas 2x draaien want de nokkenassen lopen op de halve snelheid van de krukas.
Dus 2 rondjes krukas is 1 rondje nokkenas.

En er zit geen morse ketting in zo te zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan