Aansluiting Takkoni demper op SV650

Bagel

MF'er
17 jul 2014
62
5
Een aantal maanden terug heb ik een SV650 gekocht, met een Takkoni demper erop. Ding rijdt prima, maar ik vond m toch nogal naknallen en borrelen bij gas dicht. Nou las ik dat dat te maken kon hebben met het PAIR systeem van Suzuki icm aftermarket dempers.

Maar toch ben ik even de uitlaat eens goed gaan nakijken, en deed ik een aparte ontdekking :X .

FullSizeRender.jpg


Je kijkt hier naar de onderkant van de verbinding van de tussenpijp van Takkoni, naar de rest van de uitlaat headers. In het rood zie je een duidelijk gaatje, een niet te flauw luchtlek dus. In het blauw zie je de lasnaad van de uitlaat, de tussenpijp van Takkoni kan er dan ook niet verder op geschoven worden, omdat je tegen deze lasnaad aan zit. Dit is vanaf de onderkant gezien, als je de sleuven van de tussenpijp aan de bovenkant bekijkt, sluit het wel aan zover ik zie.

Ik heb geprobeerd de klem hier overheen te plaatsen, en deze goed aan te draaien. Maar dat blijkt niet luchtdicht :P. Hoe kan dit nou niet goed aan sluiten? En beter nog, wat zou ik eraan kunnen doen?

Bij voorbaat dank! :}
 
Laatst bewerkt:
En dan kan je nog steeds niet die klem er mooi opzetten.
Hoe bedoel je? De klem is op de foto een stuk opgeschoven, dus wanneer je er 0.5cm afhaalt, verwacht ik niet dat de klem niet meer past.

Ik heb zon flauw vermoeden dat de vorige eigenaar de uitlaat te kort heeft afgezaagd... |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan