Tandwielverhouding Monster 600 '98

fvo

MF'er
2 aug 2013
76
0
Papendrecht
Goedemorgen allemaal,

Binnenkort moet ik een nieuwe kettingset monteren en ik wil graag iets meer power onderin, op dit moment zit er 15/44 (fabrieksaf 15/46?) op en nu ben ik aan het onderzoeken wat ik het best kan pakken.

Ik heb ook even gebeld met Ducati Zaltbommel hierover en die gaven aan dat als ik wat meer power onderin wil dat ik dan voor 14/44 zou moeten gaan. En ik heb ook al een aantal keer gelezen over het invreten van de ketting in de achterbrug?

Ik heb even op Gearing Commander ⚙ gekeken maar daar kom ik niet helemaal uit..

2lbgc38.jpg


Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
 
900 kopen.

Maar het is verstandiger een groter achterkettingwiel te nemen in combinatie met een iets wat langere ketting, dan een klein voorkettingwiel, anders houd je weinig achterbrug over ;)

Jim
 
Ik weet niet precies waar ik goed aan doe omdat ik al zoveel verschillende oplossingen heb gehoord.

De standaard (fabrieksaf) verhouding zouden dit kunnen zijn:
Ten Kate: 14/43
Ducati Zaltbommel: 15/46 (ook niet 100% zeker)
MLM parts: 14/41

Nu zit er 15/44 op om het toerental een beetje in bedwang te houden bij 120 km/h maar ik zou graag onderin wat meer hebben.

Daarnaast heb je dus als je niet goed zit dat je ketting je achterbrug invreet.
Volgens mij zijn er wel meer Monster rijders die de tandwielverhouding wat hebben aangepast zonder dat alles in de soep liep?
 
Ik weet niet precies waar ik goed aan doe omdat ik al zoveel verschillende oplossingen heb gehoord.

De standaard (fabrieksaf) verhouding zouden dit kunnen zijn:
Ten Kate: 14/43
Ducati Zaltbommel: 15/46 (ook niet 100% zeker)
MLM parts: 14/41

Nu zit er 15/44 op om het toerental een beetje in bedwang te houden bij 120 km/h maar ik zou graag onderin wat meer hebben.

Daarnaast heb je dus als je niet goed zit dat je ketting je achterbrug invreet.
Volgens mij zijn er wel meer Monster rijders die de tandwielverhouding wat hebben aangepast zonder dat alles in de soep liep?

Motorcycle Performance Analyzer - Ducati | Checkout the Monster 600 2001 performance analyzer
 
Terug
Bovenaan Onderaan