cb750 start probleem

geoffrey_bar

Rookie
12 mrt 2015
3
0
DEVENTER
hallo allemaal ik ben nieuw hier op het forum.
maar ik heb meteen een vraag waar ik niet uit kan komen.
soms als ik mijn motor op contact zet dan brand mijn neutraal lampje niet , okal staat hij wel in de vrij.
maar het probleem is dat hij dan ook niet start, hij doet dan helemaal niks, zelf de startmotor gaat niet draaien.
weet iemand wat dit kan wezen en hoe ik het op kan lossen.

en kan ik het eventueel aanpassen zodat hij in elke versnelling kan starten ??
of in iedergeval dat ik hem kan starten zonder dat het neutraal lampje brand.

groetjes geoffrey
 
Laatst bewerkt:
De schakelaar die het neutraallampje laat branden is dan stuk. Je kan de bedrading doorverbinden. Alleen wordt het dan wel interessant, als je de motor in een versnelling start, terwijl je de koppeling niet intrekt.
 
oke, waar kan ik die schakelaar vinden dan ??
en de koppeling inknijpen werkt ook niet , dan doet hij nog steeds helemaal niets.
en de ene keer doet het neutraal lampje het wel en de andere keer weer niet.
 
Welkom op het forum.

Eerst bedenken of je het denkt te kunnen, dan besluiten of je die schakelaar (die als ik mij niet vergis achter het carterdeel dat over je voortandwiel heen zit), gaat repareren ;)

Welke 750 uit de 28 jaar dat er cb750's gemaakt zijn betreft het?
 
Het gaat om een cb750 kz uit 1979 , nou kijk het fixen lukt me denk ik wel , ik heb aan van alles gesleuteld , maar ik ben nog nieuw ik de motor wereld en ik weet de plekjes en onderdelen nog niet zo te vinden 😜 maar dat komt snel genoeg 😁
 
Heb het bij de bandit ook gehad sta je daar, knijp je de koppelingshendel in doet tie niks :?
Draadjes koppelingschakelaar losgetrokken en tegen elkaar geduwd en whalla hij start :9
nieuw schakelaartje aangeschaft 10 euro en klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan