Vlekken poedercoaten

DavidBodanyi

MF'er
6 okt 2013
143
0
Apeldoorn
Hallo,

Ik heb laatst mijn tank laten poedercoaten van mijn motorfiets. De tank heb ik zelf gestraald en daarna laten poedercoaten.

Het is allemaal goed gelukt op 1 kleine dingetje na.
Bij de tankdop zitten er een aantal kleine zwarte vlekjes (de tank kleur is oranje). Het lijkt net of het daar niet goed is ontvet (een soort silicone vlekjes).
En onder aan de tank zitten er ook een aantal (dat zie je niet eenmaal gemonteerd)

Ik ben terug geweest, en de man zei dat het aan het stralen ligt. Het stralen bij mij is niet grof genoeg (er zit als het ware verontreiniging in het materiaal, wat er met stralen uit moet). Juist in de oven komt dit naar buiten.

Ik betwijfel het verhaal, het stralen heb ik goed gedaan, het is een schoon product zonder vet. En na het stralen is hij ook mooi schoon blank metaal. En als ik zelf producten straal en daarna spuit heb ik dat probleem nooit (ik stop het alleen niet in de oven).

De man wou het weer opnieuw poedercoaten maar de kans bestaat dat er een sinaasappel huidje op komt.

Mijn vraag, is dit een plausibel verhaal of word ik hier voor de gek gehouden?
 
Laatst bewerkt:
Mijn motorspullen zijn gecoat door mijn broer op zijn werk,er is gestraald en daarna is alles in een bad met zuur gegaan.Dat moet om alle verontreiniging eraf te krijgen.
Beter is om alles in handen van de coater te geven,niet goed gaat gewoon over.
 
Ik straal en coat vaak onderdelen op mijn werk en wat ik altijd doe om dit te voorkomen is ontvetten voor het stralen, ik deed dit voorheen niet maar op een of andere manier straal je verontreiniging die op de verf zit zeg maar het materiaal in, en dan had ik vaak silicone vlekken in de coating.
 
Ik straal en coat vaak onderdelen op mijn werk en wat ik altijd doe om dit te voorkomen is ontvetten voor het stralen, ik deed dit voorheen niet maar op een of andere manier straal je verontreiniging die op de verf zit zeg maar het materiaal in, en dan had ik vaak silicone vlekken in de coating.
Oké, bedankt voor de tip. Dat ga ik in het vervolg ook maar is doen.

De tank zit inmiddels op de motor, en eigenlijk valt het nauwelijks op. Dus dat valt me reuze mee. En ter verduidelijking, een foto bijgevoegd.




Hier heb je (niet expres natuurlijk) zelf een beetje om gevraagd.....
Ik heb daar al meerdere keren dingen gebracht voor poedercoaten, gestraalde producten en ongestraalde producten. Dit is de eerste keer dat dit voorkomt. Maar ik ben perfect in staat om zelf te stralen, en vervolgens moet ik dit uitbesteden? Ik ben niet lui, en hou dat geld liever in mijn zak.

En dit zijn ook dingen wat ik liever zelf doe, dan bepaal ik of het goed is of niet. Heb vaak zat dingen uitbesteed en waarvan ik achteraf dacht ''het is eigenlijk niet goed gedaan''.
 
Ho, je hebt gelijk, hoe dan ook. Ik ben precies hetzelfde. Maar toch, dingen net als dit, dan laat ik het liever doen.
Heb nu een achetr spatbord met een bubbel eronder. Dat is van A tot Z gedaan door de coater. Die ga ik het dus ook mooi overnieuw laten doen. Hij lost het maar mooi op.

En als ik dan de boel zelf had gestraald, dan had ik dus dikke pech en kon mooi weer betalen. Schnappie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan