startprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin72

Die hard MF'er
18 apr 2013
328
15
westmaas
vrijdag nog gereden met de motor, vanmiddag draai ik contact om helemaal geen stroom, door gemeten en gaf iets van 9 volt aan,nu net de oplader erop gezet met de accu nog in de motor maar daar ging het lampje van de acculader steeds uit maakte niet uit hoe ik de klemmen erop zette lampje van de acculader gaat steed uit, contact aan gezet controlelampjes van motor branden weer, maar starten doet hij niet, nu de accu er maar even helemaal eruit gehaald en nu blijft het lampje van de lader wel branden.

iemand enig idee wat hier aan de hand is, of kom ik daar pas achter als je gaat testen met een volle accu door alles na te meten met een voltmeter.
 
ja maar het gekke is, nu net meet ik de accu door en die geeft weer 12 volt aan, accu in de motor gezet, proberen te starten en het enige wat ik hoor is een klik klik klik heel zachtjes
 
accu onbelast meten zegt niet zoveel, klikken van startrelais is meestal een lege accu. Meet eens de spanning tijdens je startpogingen. Maar maar eens je accuspanning terwijl je probeert te starten.
zelfde euvel hier gehad, onbelast netjes 12.5, belast 7.
 
accu net binnen gehad, in het filmpje van yuasa staat na het vullen dat je hem een uur moet laten staan en daarna opladen, dat staat in de beschrijving die er bij staat zegt de meneer in het filmpje, maar ik zie daar niks over staan in het bij geleverde briefje, hoe lang moet ik hem nou op gaan laden.
 
accu net binnen gehad, in het filmpje van yuasa staat na het vullen dat je hem een uur moet laten staan en daarna opladen, dat staat in de beschrijving die er bij staat zegt de meneer in het filmpje, maar ik zie daar niks over staan in het bij geleverde briefje, hoe lang moet ik hem nou op gaan laden.
Opladen moet zo lang totdat die vol is.
Na het vullen lat je m een uurtje uitborrelen, voordat je gaat opladen.

Als je bij een motorzaak een accu koopt, is die op de juiste manier voor de eerste keer volgeladen. Dat scheelt je weer :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Opladen moet zo lang totdat die vol is.
Na het vullen lat je m een uurtje uitborrelen, voordat je gaat opladen.

Als je bij een motorzaak een accu koopt, is die op de juiste manier voor de eerste keer volgeladen. Dat scheelt je weer :)

Hoe doe je dat zo snel dan als ik aan de balie sta, bij jullie staan ze toch ook droog voorgeladen op het schap!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan