Het grote suzuki V-strom topic deel 3

en nog een foto

full
 
Ik moest even Googlen naar PCV... dan kom je minder fijne zaken tegen... ;-)
Maareuh, een "Power Commander V" dus? Kost ook nog zo even 350 euro. En als 't goed is valt 't zonder extra spul ook gewoon bij te stellen met zo'n Yoshidinges.

Net even gebeld met Lemstra. Die willen wel eens goed de tijd nemen om 'm af te stellen. Binnenkort gaat 'ie daar dus even logeren. :-)

Het zal, dat geld is het me dubbel en dwars waard. Van een nukkig ding naar een heerlijk soepele fiets.
PVC heb er 3 jaar geleden al op gekocht, die 300 euro ben ik allang weer vergeten. O-)
Stom van me om hem niet veel eerder al op de Dyno bank af te laten stellen.
 
Nou, de mijne is weer terug naar de fabriekswaarden en gisteren liep 'ie als een zonnetje. Leek ook wel een stuk zuiniger dan voor de aanpassing. Hij heeft toen ook een kleine beurt gekregen dus dat zal het verschil vooral maken. Ik laat 't er maar even bij.

Of misschien komt 't omdat ik op vakantie met een NC700 heb gereden dat ik 'm gisteren zo heerlijk krachtig vond... ;-)
 
Hallo,

Ik ben van plan om mijn GSR600a in te ruilen voor v-strom 650a maar nu komt de vraag, gezien ik niet 1 van de langste ben zit ik er aan te denken om of het zadel wat aan te passen of anders de motor te verlagen.
Nu weet ik dat er zgn dogbones verkrijgbaar zijn maar is dit een klus die zelf kunt doen, ik ben redelijk handig moet ik daar voor de motor aan de achterkant op tillen (met een katrol of zoiets) en zijn er nog andere zaken waar ik dan rekeking mee moet houden ik weet dat de jiffy stand aangepast moet worden.
groet rob
 
Hallo,

Ik ben van plan om mijn GSR600a in te ruilen voor v-strom 650a maar nu komt de vraag, gezien ik niet 1 van de langste ben zit ik er aan te denken om of het zadel wat aan te passen of anders de motor te verlagen.
Nu weet ik dat er zgn dogbones verkrijgbaar zijn maar is dit een klus die zelf kunt doen, ik ben redelijk handig moet ik daar voor de motor aan de achterkant op tillen (met een katrol of zoiets) en zijn er nog andere zaken waar ik dan rekeking mee moet houden ik weet dat de jiffy stand aangepast moet worden.
groet rob

je hebt verlaagde zadels, die gaan tot - 4 cm dacht ik... dogbones vervangen is niet moeilijk maar vaak krijg je ze niet los met een simpel ratelsleutel ( zit erg strak vast )
 
nog een vraagje over de dl650a ik verschillende gezien die mijn interesse hebben maar enkele van hen hebben een aardig km stand rond de 67000km uit 2008 dit is per jaar niet zo veel gemiddeld 8.300
maar de totale km stand is veel zijn er veel vstrom met meer km en zonder veel problemen?

ik ben namelijk een beetje bang dat dit misschien we te veel en dat het blok rond 100.000km kan draaien en langzaam de geest geeft.

grt rob
 
Ik zou daar niet zo bang voor zijn Rob. Mijn V-Strom van okt 2011 heeft dik 98.000km op de teller en het blok is nog prima. Het is een kwestie van goed onderhoud. Ik zou wel naar het onderhoudsboekje vragen.
Succes.
gr.Aad
 
Blokken zijn over het algemeen vrij sterk en hebben best wel een lange onderhoudsinterval + je kan in een paar uurtjes alles in en uit elkaar halen ( ik had een burgman 400 .. met onderhoud was ik soms als een halve dag aan kwijt om het uitelkaar te halen )

bij hoge km stand moet je wel kijken naar slijtage zaken zoals remschijven en zo ( setje goede schijven zijn niet goedkoop. soms kan je beter een paar honderd euro meer uitgeven aan een goed onderhouden of een jonger model )

tussen e 3500 en 4000 € vind je wel goede bij een particulier
 
Vale tek ,Aad.
bedankt voor juliie reactie's ik neem deze zeker mee in beslissing morgen.
Dan ga ik kijken bij deaelers en ik denk voor mijzelf dat ik wel aardig uit bent nu alleen nog tot een goede prijs uit te komen.

grt rob
 
Vloeken in de kerk natuurlijk maar ik ben zelf erg benieuwd naar de Tenere 700.

:]


nu je het zegt ... vond de tenere 660 net iets te grillig met 1 pitter.. zal waarschijlijk tracer blok worden met andere onsteking en/of nokkenassen . Ik Vond mijn KLE 500 heerlijk rijden , parallel twin zijn geweldig
 
Vraagje. Ik heb een DL650. Sinds enige tijd hoor ik een tikje wanneer ik met enige vaart over drempels rijd (dus niet stapvoets, maar ook niet met hoge snelheid :P ). Ik dacht eerst dat het uit de tank kwam, maar na googelen kom ik vaak uit bij speling in de balhoofdlagers en/of de voorvorkvering. Ik las dat bijvoorbeeld de vering zijdelings kan gaan trillen in de voorvork bij een abrupte invering (zoals bij rijden over een drempel). Ook wanneer ik het voorwiel zachtjes tegen een muurtje laat botsen hoor ik de tik. Ik voel verder niks en volgens mij ook geen problemen met sturen. Herkenbaar vstrom 'kwaaltje'? Kan het kwaad?
 
het kan idd uit de tank komen ( de tank zit vast met een bout door een buis aan een bevestiging op je frame) er zit een minimaal speling erin. Een klodder kogel lager vet ertussen
kan het geluid dempen / speling opvangen.

het kan ook gewoon de olie in je vork zijn, als het wat kouder wordt lijkt het alsof je door je veerweg heen bent... in de zomer verdwijnt dit geluid.

Heb je een middenbok? dan kan je het zo controleren als je lager is of niet( je voelt een duidelijk knik als je stuurt met je voorwiel van de grond )
 
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb ook het idee dat ik, het nu het wat kouder is, de tik beter kan horen.

Ik heb geen middenbok helaas. Dus dat maakt het lastig om de knik te voelen. -O-

Waar zit die bout precies? Kan je daar makkelijk bij?
 
goeie dag allemaal ik heb een vraag wat is het toelaat baren gewicht van de strom 650 daar we volgend jaar een nieuwe motor willen aan schaffen en onze keus is gevallen op de Vstrom 650 of de nieuwe Versys 650 daar weet ik van toelaat baren gewicht is 216 kg maar de Vstrom heeft wat bedankt zo ver gr John
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb ook het idee dat ik, het nu het wat kouder is, de tik beter kan horen.

Ik heb geen middenbok helaas. Dus dat maakt het lastig om de knik te voelen. -O-

Waar zit die bout precies? Kan je daar makkelijk bij?

De tank moet eraf ( L-stukken eraf, zijkappen eraf, zwarte verbindstuk af, vaccum en benzine toevoer af ) denk 1,5 uur werk met opnieuw monteren? Ik zou het doen samen met bougies en filter beurt.
 
Dat knakkende geluid als je over een drempel rijdt heeft de mijne altijd al gedaan.
Motor is nu ruim 10 jr oud en heft ruim 120.000 km. gelopen.
In het begin schrik je je rot, maar het klinkt erger dan het is.
 
Dat knakkende geluid als je over een drempel rijdt heeft de mijne altijd al gedaan.
Motor is nu ruim 10 jr oud en heft ruim 120.000 km. gelopen.
In het begin schrik je je rot, maar het klinkt erger dan het is.

Goed om te weten! Daarom stelde ik de vraag ook hier of andere vstrommers dit herkennen.
 
Ja, mijn 2007 heeft het ook en het is de voorvork. Ik heb die vraag ook al gesteld. Klinkt inderdaad heel vervelend, maar het heeft geen invloed. Het vervangen van de veren schijnt ook niet te helpen, dus die moeite kun je jezelf ook wel besparen. En inderdaad, nu het kouder wordt is het geluid vaker en duidelijker te horen.
 
goeie dag allemaal ik heb een vraag wat is het toelaat baren gewicht van de strom 650 daar we volgend jaar een nieuwe motor willen aan schaffen en onze keus is gevallen op de Vstrom 650 of de nieuwe Versys 650 daar weet ik van toelaat baren gewicht is 216 kg maar de Vstrom heeft wat bedankt zo ver gr John

Maximum toegestaan gewicht is 415 kg. Dat houdt in dat er voor bestuurder, passagier en bagage/accessoires ongeveer 200 kg over blijft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan