Het grote suzuki V-strom topic deel 3

ik zou nog een plaatje posten van de 'nieuwe' (2004) strom 650 van mn vriendin. Bij deze. Totally standaard, behalve dat er een (functionerende!) tomtom-rider bij zit. Leuk meegenomen, zeker voor het prijsje dat we betaald hebben.
Kan een van de kenners zien of dit exemplaar is verlaagd? (de strom. niet de tomtom :)) Zadel? Dogbones? [afbeelding]

mijn 650 uit 2004 ( die grijze met pothelm hierboven ) is standaard (niet verlaagd) misschien is dsat een goede fotro om te vergelijken
 
Het was een gok/grap, geen idee waar je woont ;)

Maarre ik rijd regelmatig over de provinciale weg veenendaal/rhenen.
 
ach ik rij 20.000-30.000 km per jaar de hele jaar door ik kom je vast een keertje tegen bij de betuwe :P
 
Mijn V/Strom is ook nog gewoon in het wild te zien hoor. En dat is ook wel te zien. Moet hem maar weer eens wassen.
 
haha zat net ook ernaar te kijken, die is nu 50 tinten grijs met een ghilly van bladeren.

ruitje heeft zo een mooie smoke effect ( staat nog net geen VIES op geschreven )
 
Ik heb 'm afgelopen zaterdag gewassen. Beetje stom, want vind het zonde om nu weer te rijden. Wordt ie weer vies :')
 
Eigenlijk vind ik het ook zonde om met slecht weer te rijden, maar om er nu nóg een motor bij te gaan kopen om de V-Strom te sparen......


Hee........wat zeg ik nu?
 
Na een tijdje geleden m'n rijbewijs gehaald te hebben ben ik nu druk bezig om me heen te kijken welke motor het moet worden (lees: ik zit te wachten top ik genoeg geld heb :'))

Een van de motoren waar ik naar aan het kijken ben is de vstrom. Binnenkort ga ik er ook een huren om eens een stukje op te rijden.

Hij zal voor woon werk gebruikt worden, de korte tours, en een a twee keer per jaar voor een wat langer stukje touren door Europa.

Budget zal ergens tussen de 3 en 4k liggen. Wat raden jullie aan? Een 650 of een 1000? Zijn er straks als ik ga kijken en proefrijden nog specifiek zaken waar ik op moet letten?
 
Persoonlijk vind ik de 650 makkelijk in gebruik.
Vermogen genoeg, lichter in gewicht (en dat merk je echt als je met volle bepakking wilt keren op een bergweggetje), zuiniger en bovendien nog goedkoper in aanschaf.

Ik heb op de 650 en de 1000 gereden en mijn ervaring is, dat het verschil in de praktijk van 0 tot 100 minder is, dan je op grond van het verschil op papier zou verwachten.
 
Ik zou persoonlijk voor de 1000 gaan.
Min of meer dezelfde motor maar meer koppel/vermogen en is leuker.

Een 1000 ziet er van achteren ook gewoon beter uit. :+
 
Laatst bewerkt:
Wat is je verhouding ww/plezier? Want het verbruik van de 1000 is toch wel wat steviger dan een 650. (Natuurlijk afhankelijk van je rijgedrag.) Als je 99% woonwerk doet zou ik dat zeker even doorrekenen :) Als je dat niet uitmaakt zou ik ook (en ook gedaan :P) voor de 1000 gaan.
 
Het is m'n eerste motor dus plezier ga ik er toch wel aan hebben schat ik zo in. Of het nu de 1000 of de 650 wordt.

Als ik de bovenstaande zo lees is de 650 misschien een tikkie economischer en praktischer qua grootte. En heeft het voordeel dat ik na 1-2 jaar nog steeds kan overstappen naar de 1000 die dan weer een hogere funfactor heeft ;)
 
Het is m'n eerste motor dus plezier ga ik er toch wel aan hebben schat ik zo in. Of het nu de 1000 of de 650 wordt.

Als ik de bovenstaande zo lees is de 650 misschien een tikkie economischer en praktischer qua grootte. En heeft het voordeel dat ik na 1-2 jaar nog steeds kan overstappen naar de 1000 die dan weer een hogere funfactor heeft ;)

Hogere funfactor...ik waag het te betwijfelen *O*

Post je nieuwe aanwinst zondra je hem hebt! :t
 
Heb even een vraagje. Voor mijn woon werk wil ik een vstrom 650 aanschaffen. Nu heb ik er hier om de buurt 2 staan 1 uit 2006 met 30k op de teller €4000 en 1 uit 2010 met ook 30k op de teller voor €5450. Zit hier veel verschil tussen? En wat verbruiken ze zo ongeveer
 
de 2006 verbruiken iets meer dacht ik vergeleken met een 2010 model.. verder heeft de oude uit 2006 maar 1 bougie ipv 2 bougies per cilinder.

Verbruik van mijn DL 650 uit 2004 : woon-werk verkeer 2x 25 km alleen echt file rijden ! ( dus veel optrekken remmen en zo ) in de winter 1 op 18/19 in de zomer 1 op 20/21 .

Ik reed hiervoor een burgman 400 K9 met alles erop en eraan voor dit traject. Die was iets zuiniger (1 op 23) .

Desondanks dat de scooter 1000 mal handiger was voor woon-werk verkeer qua opbergruimte en windbescherming, toch gekozen om terug te stappen naar een motor .. opbergmogelijkheden heb ik gecreëerd met topkoffer en smalle Givi zijkoffers ( topladers die niet te ver uitsteken zodat je makkelijk door de file kan )

het enige wat mij niet lukt is om een stokbrood heel te vervoeren, ik moet het afbreken . ( ik heb geen auto, boodschappen worden ook op de motor gedaan , in de Burgman kon ik circa 3 volle boodschappen tassen vervoeren incl. stokbrood .. dat lukt nu ook met de DL .... op de stokbrood na .... )
 
Laatst bewerkt:
Met mijn DL 650 uit 2008 (waar ik heel blij mee ben) haal ik een verbruik van ongeveer 1 op 19. Ik rij wel stevig... Als ik achter mijn vrouw aanrijd als we samen rijden, dan haal ik iets van 1 op 21. Zij rijdt wat rustiger. Dit is in de zomer. Inmiddels houd ik het niet meer bij. 's Winter is 'ie iets minder zuinig; 1 op 18.

Ik ervaar voldoende power. Mijn verwachting is dat een 1000 iets soepeler rijdt vanwege het vermogen, maar heel veel harder is toch niet verantwoord in Nederland (is mijn mening). Met een 650 kun je ook behoorlijk onverantwoord rijden (wat ik niet doe hoor).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info. Ik kon echter vandaag een 2013 model kopen met 23,000 km op de teller incl 24,000 km beurt voor €5500. Deze is het dus ook geworden en kan ik dinsdag ophalen. Super blij mee. Hoe vaak smeren jullie de ketting en hoe lang gaat een set ongeveer mee? Waarmee maken jullie de ketting schoon
 
Gefeliciteerd met de aanschaf van een L3. Daar ga je zeker geen spijt van krijgen.
Ik heb op mijn L2 een Osco kettingsmeerapparaat laten monteren bij aankoop. Met de eerste ketting heb ik 45K gedaan en met de 2e 47K.
Na elke rit smeer ik de ketting door aan de plunjer te trekken. Ik zet de motor op de middenbok en draai het achterwiel een aantal keren rond. Je hebt geen troep en de ketting wordt prima gesmeerd.
23wkx8i.jpg
 
Ziet er goed uit maar moet je een ketting niet iedere keer schoonmaken voordat je smeert? Of is dit niet nodig? En welk smeermiddel raden jullie aan?
 
Gefeleciteerd met je strom vangoghnl

ketting smeren doe ik met een osco en cardan olie
Schoonmaken staat niet in mijn lijst en doe hooguit een keer de hoge druk op gepaste afstand erlangs halen
vervangen rond de 35 k
 
Terug
Bovenaan Onderaan