Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Al even op een Honda Crosstourer gereden?
Ik bedoel, we vloeken nou toch in de kerk. ;)
 
Laatst bewerkt:
Aanstaande zaterdag ga ik proefrijden op een V-strom 650 en misschien een 1000. Ik kom van een Versys 650 af die 3 maanden geleden verkocht is. Het motorrijden mis ik te veel dus vandaar weer erg op zoek.
De Versys zou ik zo terug kopen als het stuur niet zo zou trillen op de snelweg. Nu is me verteld dat dit op de V-Strom een stuk beter gaat, vooral daar dus erg nieuwsgierig naar. Is een 650 comfortabel te rijden op de snelweg met zo'n 110/120 km/h? Comfortabel als in dat het blok niet enórm veel toeren hoeft te maken en je handen niet stuk trillen?
 
Aanstaande zaterdag ga ik proefrijden op een V-strom 650 en misschien een 1000. Ik kom van een Versys 650 af die 3 maanden geleden verkocht is. Het motorrijden mis ik te veel dus vandaar weer erg op zoek.
De Versys zou ik zo terug kopen als het stuur niet zo zou trillen op de snelweg. Nu is me verteld dat dit op de V-Strom een stuk beter gaat, vooral daar dus erg nieuwsgierig naar. Is een 650 comfortabel te rijden op de snelweg met zo'n 110/120 km/h? Comfortabel als in dat het blok niet enórm veel toeren hoeft te maken en je handen niet stuk trillen?

Voor wat het waard is: mn sv650s uit 2008 met praktisch hetzelfde blok als een dl650 uit 2008 trilt niet zoals jij besxhrijft op een snelweg. De motor trilt soms wel door zn karakter als 2cilinder. De vstrom1000 uit 2016 trilde net als mijn sv650 vanuit het blok (motor eigenschap). Beide fietsen geven aardig vetrouwen op hoge snelheden.
 
Aanstaande zaterdag ga ik proefrijden op een V-strom 650 en misschien een 1000. Ik kom van een Versys 650 af die 3 maanden geleden verkocht is. Het motorrijden mis ik te veel dus vandaar weer erg op zoek.
De Versys zou ik zo terug kopen als het stuur niet zo zou trillen op de snelweg. Nu is me verteld dat dit op de V-Strom een stuk beter gaat, vooral daar dus erg nieuwsgierig naar. Is een 650 comfortabel te rijden op de snelweg met zo'n 110/120 km/h? Comfortabel als in dat het blok niet enórm veel toeren hoeft te maken en je handen niet stuk trillen?


Heb ook op verschilende v-stroms gereden.
En ik vond persoonlijk de 650 een fijne/stuurgedrag hebben.
1000 is misschien wel wat snellerde dan een 650.
Ik vind een 1000 voor luie rijders.. :+
Hou wel van iets meer werken op een motor, dan als alles zo soepel gaat hahaha

En had ook nog op een Versys gereden 2016 ( 650 cc).
Maar die trilde heel erg in het stuur!!

Kom zelf af van 160 pk's en rij nu amper de helf maar.
Maar 1 ding is het zeker genieten! *D :]
Vooral op kleine weggetjes en drempels kun je lekker over heen knallen.. :9
 
Laatst bewerkt:
....
Kom zelf af van 160 pk's en rij nu amper de helf maar.
Maar 1 ding is het zeker genieten! *D :]
Vooral op kleine weggetjes en drempels kun je lekker over heen knallen.. :9
Top! Twijfel erg over het vermogen, maar waarschijnlijk is 650 wel genoeg inderdaad. Het schijnt dat de V-Strom iets meer vermogen dan de Versys heeft trouwens en dat je dit redelijk merkt. Leuk leuk. Ik ga ook nog op een Bandit rijden om eens een 4 cylinder te proberen, als ik nou ook nog op een Street Triple kan rijden heb ik bijna alles gehad ;)
 
Top! Twijfel erg over het vermogen, maar waarschijnlijk is 650 wel genoeg inderdaad. Het schijnt dat de V-Strom iets meer vermogen dan de Versys heeft trouwens en dat je dit redelijk merkt. Leuk leuk. Ik ga ook nog op een Bandit rijden om eens een 4 cylinder te proberen, als ik nou ook nog op een Street Triple kan rijden heb ik bijna alles gehad ;)


Ik vindt het heel leuk rijden.. *D

Had hiervoor ook wel verschillende motoren gereden.
Dat moet je zeker ook wel doen, of je moet heel zeker zijn van je zaak.
Toen ik deze Strom zag, deze moet ik hebben.. Was meteen verkocht! :9~
 
Forkbrace gemonteerd, ben wel erg benieuwd of ik het ga merken.
Direkt ook maar even de remmen onder handen genomen.

Straks maar even proef :]
 
Aanstaande zaterdag ga ik proefrijden op een V-strom 650 en misschien een 1000. Ik kom van een Versys 650 af die 3 maanden geleden verkocht is. Het motorrijden mis ik te veel dus vandaar weer erg op zoek.
De Versys zou ik zo terug kopen als het stuur niet zo zou trillen op de snelweg. Nu is me verteld dat dit op de V-Strom een stuk beter gaat, vooral daar dus erg nieuwsgierig naar. Is een 650 comfortabel te rijden op de snelweg met zo'n 110/120 km/h? Comfortabel als in dat het blok niet enórm veel toeren hoeft te maken en je handen niet stuk trillen?

Ik heb begrepen dat het trillen van de Versys bij het nieuwe model een stuk minder zou zijn, zelf ga ik daar een proefrit op maken als de demo's er zijn. Dus ben benieuwd :)
 
Vandaag 3 proefritten gemaakt! :D
- V-Strom 650
- V-Strom 1000
- GSF 650 S
De 1000 toverde echt een big smile op m'n gezicht, maar het ABS model valt buiten budget, dus ik beperk de keuze tot de 650. De 650 reed trouwens super relaxt en comfortabel. Heerlijke motor!
De GSF echter óók, natuurlijk een heel ander type fiets.. Lastige keuze...
 
Vandaag 3 proefritten gemaakt! :D
- V-Strom 650
- V-Strom 1000
- GSF 650 S
De 1000 toverde echt een big smile op m'n gezicht, maar het ABS model valt buiten budget, dus ik beperk de keuze tot de 650. De 650 reed trouwens super relaxt en comfortabel. Heerlijke motor!
De GSF echter óók, natuurlijk een heel ander type fiets.. Lastige keuze...

650. Doen! :t
 
Tja, je weet wel wat je hier aan advies gaat krijgen. Persoonlijk vind ik zo'n 4 pitter doodsaai. Qua design is het ook niet echt een nekkendraaier.
 
Zijn er leuke aftermarket uitlaten te koop voor de V-Strom 650? Het geluid van de 1000 vond ik namelijk véél leuker klinken dan de 650. Dat zou wel hoog op m'n verlanglijstje komen te staan.
 
Vandaag 3 proefritten gemaakt! :D
- V-Strom 650
- V-Strom 1000
- GSF 650 S
De 1000 toverde echt een big smile op m'n gezicht, maar het ABS model valt buiten budget, dus ik beperk de keuze tot de 650. De 650 reed trouwens super relaxt en comfortabel. Heerlijke motor!
De GSF echter óók, natuurlijk een heel ander type fiets.. Lastige keuze...

In Enkhuizen wezen kijken? Cindy en ik zijn daar ook geweest om voor een V-strom te kijken. Echt enorme keuzen en goed advies.

Uiteindelijk toch voor een 650 GS gegaan. Die rijd ff soepeler.
 
V-Strom 650 gekocht!
Topkoffer, tanktas, valbeugels, Givi ruitje. Helemaal compleet! Bouwjaar 2008, 35.000KM
Helaas nog een weekje wachten alvorens ik 'm mee kan nemen :(
 
Voor in de OP:

tJE5u5E.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan