Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Ik denk dat niemand de 1000 echt nodig heeft, maar je glimlach wordt wel groter. Het kost je inderdaad wel meer in verbruik, dat kan met woonwerk best aantikken ja.

Voordeel van die 1000 waar je naar verwijst is dat die (staat niet in de omschrijving), handvatverwarming heeft en een anders gevormd stuur (kan voor/nadeel zijn afhankelijk van je bouw).
 
Twijfel heel erg. Ik ga ze allebei testrijden. Voordeel van de 1000 is de toch het vermogen, hoger en breder zadel en dit exemplaar heeft al zijkoffers en zijbeugels.

Voordeel van de 650 is toch het gewicht, scheelt weer iets van 30 kilo en is zuiniger. Nadeel is toch minder vermogen, zadel is minder en bij dit exemplaar gemis van valbeugels.
 
Zadel kun je vervangen. Die van de 1000 past ook op de 650. Je zou, als je de 650 niet lekker vind zitten ook kunnen vragen of ze het zadel van de 1000 er even op klikken (zelfde zaak toch?)

Koffers... ik mis ze niet. Ik gebruik een tanktas voor woon-werk, die maakt 'm niet breder (handiger bij files) en bij weekendjes weg gaat er een roltas met kleding achterop.
 
Laatst bewerkt:
Zadel kun je vervangen. Die van de 1000 past ook op de 650. Je zou, als je de 650 niet lekker vind zitten ook kunnen vragen of ze het zadel van de 1000 er even op klikken (zelfde zaak toch?)

Koffers... ik mis ze niet. Ik gebruik een tanktas voor woon-werk, die maakt 'm niet breder (handiger bij files) en bij weekendjes weg gaat er een roltas met kleding achterop.

:^ Topkoffer is wel handig voor de helm :t
 
Ik hoor wel vaker dat zo'n topkoffer weer nadelige effecten heeft qua windgevoeligheid enzo? Geen idee, nooit met een topkoffer gereden.

M'n helm zet ik als ik zonder helm weg wil lopen bovenop m'n spiegel en rijg er een staalkabel doorheen die ik aan m'n schijfremslot koppel.
 
Laatst bewerkt:
Het kan inderdaad meer trillingen en schommelingen veroorzaken, maar dat is bij mij alleen 150+ of sterke tegenwind. (disclaimer: rij ik alleen in Duitsland O-) ) Zijwind heb ik er niet zoveel last van.
 
Het kan inderdaad meer trillingen en schommelingen veroorzaken, maar dat is bij mij alleen 150+ of sterke tegenwind. (disclaimer: rij ik alleen in Duitsland O-) ) Zijwind heb ik er niet zoveel last van.

Ja, in regio Delft kan je alleen maar filteren ;) Ik heb ervaring, ik heb er 17 jaar gewoond!
 
Tja, ik heb 'm ook niet nodig en als ik het zo lees zou ik zo'n 20 liter per maand kunnen besparen met een 650 (1:18 vs 1:22 op ongeveer 2000km p/m), dus grofweg 30 euro per maand, 360 euro per jaar.

Tja... ;)

Met het nieuwe model 1000 is 1:22 ook prima te doen bij woon werk, je moet alleen geen haast hebben :+
Veel stukken waar de vmax=100, en slechts 1 verkeerslicht op de route helpen daar dan ook wel bij :P
 
Ja... met het nieuwe model. En wat is het verschil in aanschaf? Juist, voldoende om nog jaren met de oude door te rijden. :+
 
Ik heb vandaag een leenmotor meegekregen van de motorzaak (onderhoudsbeurt motorscootah)
V-strom 650 2016 Wat rijdt dat leuk :t :t . Ik was binnen 5 minuten geheel vertrouwd met de fiets.
Strak sturen,perfecte zit,kortom leuk :)
Remmen redelijk acceleratie redelijk,goede overbrengingsverhoudingen (is wel wennen,rij ook een corsaro 1200)
Ik wou dit even melden :)

groeten
 
Laatst bewerkt:
Nou, kopen zou ik zeggen. Als je er een koopt uit de 2 linkjes van khayma dan maak je zijn keuze ook meteen weer wat gemakkelijker. :+
 
Allebei gaan rijden. Ik vond de 650 lekkerder rijden dan de 1000. Zoveel sneller vond ik de 1000 niet maar je krijg wel weer 30 kilo meer bij. Verder is het geen van beide geworden omdat ze toch niet perfect zijn. De blauwe was echt een hobby fiets geweest van iemand.

Rode moest je keihard in de remmen knijpen om echt te remmen, balhoofdlager of iets moest vervangen worden van voorvork knakte bij elke drempel. Ik ga verder zoeken :D.
 
En weer weg -O-

Liep vandaag de motorzaak in,eerste wat ie zegt "rijdt fijn he?" :o
 
Allebei gaan rijden. Ik vond de 650 lekkerder rijden dan de 1000. Zoveel sneller vond ik de 1000 niet maar je krijg wel weer 30 kilo meer bij. Verder is het geen van beide geworden omdat ze toch niet perfect zijn. De blauwe was echt een hobby fiets geweest van iemand.

Rode moest je keihard in de remmen knijpen om echt te remmen, balhoofdlager of iets moest vervangen worden van voorvork knakte bij elke drempel. Ik ga verder zoeken :D.


Beste vaak kopen van een liefhebber , kost vaak wel iets meer.
Maar is vaak wel beter Fiets !
 
Ik vond trouwens wel dat beide V-stroms het kwa remmen echt aflegde tegenover mijn oude cb 500 en transalp. Moet harder knijpen en dieper gaan met mijn voetrem om iets te voelen. Is dit een eigenschap van de V-strom (DL650 zonder ABS) of is dit gewoon 2x gare remmen.
 
Doeiiiii Oma

Zal mij even voorstellen

Vandaag een kawa kle500 van 2008 met 19000km op de teller ingeruild op de nieuwe 650xt. De gele dan
Aflevering zal eind feb cq begin maart worden...
Ik heb de handvat verwarming en middenbok extra erbij besteld.
Kleine givi topkoffer kan hopelijk worden overgezet.

Hoop hier veel te lezen en ervaringen te posten.
 
Welkom. En je begrijpt natuurlijk wel dat er een plaatje van je nieuwe aanwinst wordt verwacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan