Het grote suzuki V-strom topic deel 3

Zeker, ik heb het ook gedaan :Y Voordelen zijn inderdaad turbulentie en het smoelt een stuk beter.

Overigens heb ik het ruitje ook zo staan dat ik turbulentie op mn borst krijg ipv precies op mn kop.
 
Vandaag eindelijk weer eens een stukje gereden, naar school welteverstaan. Ik rijd helaas veel te weinig i.v.m. weinig tijd en het slechte weer. Vorige maand merkte ik dat de koude start wat moeizaam was, dus even naar de motorzaak waar ik hem gekocht had (ik heb nog garantie). Daar hebben ze van dat forte spul in de tank gegooid.

Vanochtend blij verrast toen hij meteen startte na bijna een maand niet rijden (verwarmde garage). Toen ik weg wilde rijden bij school ging het helaas moeizamer... Hij viel uit en wilde ook niet meer aan totdat ik een aardige hoeveelheid gas bijgaf met starten (alsof je te weinig choke hebt op een motor met carburateur).

Maar eens even die tank leegrijden de komende dagen (had net getankt toen dat spul erin kwam). Als het dan niet opgelost is nog maar eens terug ermee.

Verder merkte ik dat de motor erg last heeft van zijwind op hogere snelheden (de voorkant voelde als spaghetti). Dus ook maar meteen even een forkbrace besteld. Ben benieuwd of dat verschil gaat maken :)
 
Bandjes wel op spanning?
Merk je namelijk ook erg goed als ze na een langere periode wat "zachter" zijn.
 
Verder merkte ik dat de motor erg last heeft van zijwind op hogere snelheden (de voorkant voelde als spaghetti). Dus ook maar meteen even een forkbrace besteld. Ben benieuwd of dat verschil gaat maken :)


Ik weet niet waar jij woont, maar gister waaide het ook best hard ! Ik woon zelf in het Oosten van het land en dat was op sommige stukken echt wel 2 handjes aan het stuur.. met de auto !!

Ik heb afgelopen weekend een proefrit gemaakt en merkte toen ook dat de motor best veel wind vangt , vanmiddag mag ik hem ophalen van de garage en dan ga ik verder testen :)
 
Forkbrace maakte bij mij weinig uit qua windgevoeligheid. Wat ik wel merkte waren de Hyperpro veren in de voorvork. Daar werd de machine meteen veel stabieler van. Aanradertje. Niet idioot duur (OK, wel in vergelijk met een forkbrace) en de beste upgrade die je voor je Strom kunt kopen. :t
 
Forkbrace maakte bij mij weinig uit qua windgevoeligheid. Wat ik wel merkte waren de Hyperpro veren in de voorvork. Daar werd de machine meteen veel stabieler van. Aanradertje. Niet idioot duur (OK, wel in vergelijk met een forkbrace) en de beste upgrade die je voor je Strom kunt kopen. :t

De beste upgrade voor je Strom is uiteraard... een héle Kawa (Versys)... en niet alleen de spiegels.... :+

Sorry, ik lees hier (als o.a. Versys-rijder)soms mee, sinds mijn maatje Motormaniac een nieuwe V-Strom heeft.... :t

Heb trouwens ook zwaar getwijfeld aan een VStrom 650, maar die was me een graadje te duur...
 
Verder merkte ik dat de motor erg last heeft van zijwind op hogere snelheden (de voorkant voelde als spaghetti). Dus ook maar meteen even een forkbrace besteld. Ben benieuwd of dat verschil gaat maken :)

Hier ook een meelezer en ex eigenaar van een Vstrom 650/1000.

De tip die mijn bovenbuurman geeft kan ik je van harte aanbevelen!
Nee niet die van de Kawa :+

Hyperpro is top, progressieve veren vóór en achter en je herkent je motor niet meer terug.
Been there done that :Y
Beste investering, beter zelfs dan de Laser Duotech’s })
 
De beste upgrade voor je Strom is uiteraard... een héle Kawa (Versys)... en niet alleen de spiegels.... :+

Sorry, ik lees hier (als o.a. Versys-rijder)soms mee, sinds mijn maatje Motormaniac een nieuwe V-Strom heeft.... :t

Heb trouwens ook zwaar getwijfeld aan een VStrom 650, maar die was me een graadje te duur...


Heeee Slijk...jij ook hier haha !!!!

De nwe strom bevalt echt goed. Dat hij beter zou zijn dan de kle had ik wel verwacht maar de kwaliteit van de motor, met name het blok , koppeling en versnellingsbak, zijn ongekend.

De motor is zowaar nog best rap voor slechts 71 pk.
Verder doet hij echt volwassen aan. Afmetingen maar ook gewicht.

Deze week elke dag ermee naar het werk. Ook naar Amsterdam en door het noodweer naar huis.
Dus vanmiddag net de strom maar even schoongemaakt, want er zateen partij bagger op....

Binnenkort de ER spiegels regelen en dan is hij wel compleet naar mijn smaak.
Vering en demping heb ik geen klachten over. Dus ik zie inieder geval geen noodzaak naar hyperpro te gaan...
 
Tadaah ! Dit is 'm dan ! *O*

fs816zbqq.jpeg


sq8zqxv1p7q.jpeg



air5fphsomc.jpeg


Nooit gedacht dat ik met een gele motor thuis zou komen, maar eigenlijk vind ik het een hele frisse kleur ! Tof. 8-)
 
Laatst bewerkt:
@Pien92 proficiat! Leuk kleurtje zo inderdaad.

Wat betreft de wind en dergelijke, ja het waaide behoorlijk hoor (ik kom uit het Zuid-Oosten). Dat de wind je opzij blaast ben ik ook met de vorige motor wel gewend, maar dit was echt een heel vaag/soppig gevoel in de voorvork :S.

Hyperpro is een investering die ik niet ga doen denk ik, zeker omdat ik niet weet hoelang ik nog V-Strom blijf rijden.

Voor nu wacht ik even af hoe de fork brace het gaat doen (hopelijk morgen binnen, dan morgenavond na het werk monteren) :)
 
Kleurtje past mooi bij de deur.

M.b.t. het verhaal over zijwind:
In Flevoland had ik ook wel last van zijwind, ik heb ster twijfels of een forkbrace dat minder zou maken. Ik denk dat het verhogen van je banmdenspanning meer nut heeft.
 
Kleurtje past mooi bij de deur.

M.b.t. het verhaal over zijwind:
In Flevoland had ik ook wel last van zijwind, ik heb ster twijfels of een forkbrace dat minder zou maken. Ik denk dat het verhogen van je banmdenspanning meer nut heeft.
Waarom zou bandenspanning helpen met wind? Bedoel dit niet bot ofzo ik vraag het me gewoon echt af.
Ik heb laatst mn banden gedaan, dacht nu 2.4 voor, 2.6 achter. Maar toch blaast de wind me ook alle kanten op en voelt het soms ook best gek in het stuur/voorkant.
 
Waarom zou bandenspanning helpen met wind? Bedoel dit niet bot ofzo ik vraag het me gewoon echt af.
Ik heb laatst mn banden gedaan, dacht nu 2.4 voor, 2.6 achter. Maar toch blaast de wind me ook alle kanten op en voelt het soms ook best gek in het stuur/voorkant.
Dat laatste helpt het vooral bij, en dat merk je zeker bij sterke zij wind. Heen en weer gaan in de wind doe je weinig aan. Je hebt immers maar 2 contactpunten op het allerlaagste punt, en een 'zeil' van een paar m2. Wat voor mij het beste werkt is om je knie wat naar buiten te doen en die te laten 'klapperen' in de wind. Maar wie weet, ik ben benieuwd naar je fork-brace ervaring :)

Tadaah ! Dit is 'm dan ! *O*

[afbeelding]

[afbeelding]


[afbeelding]

Nooit gedacht dat ik met een gele motor thuis zou komen, maar eigenlijk vind ik het een hele frisse kleur ! Tof. 8-)
Gefeliciteerd! En opped!
 
Waarom zou bandenspanning helpen met wind? Bedoel dit niet bot ofzo ik vraag het me gewoon echt af.
Ik heb laatst mn banden gedaan, dacht nu 2.4 voor, 2.6 achter. Maar toch blaast de wind me ook alle kanten op en voelt het soms ook best gek in het stuur/voorkant.
Ik weet niet wat voor banden jij hebt, maar 2.4/2.6 is voor de meeste banden een te lage spanning. 2.5/2.9 is zo ongeveer standaard voor alle moderne straatbanden. Zou ik nog even checken als ik jou was want met 2.6 achter ga je waarschijnlijk niet lang plezier hebben van die achterband...

Maar qua windgevoeligheid ben ik met je eens dat de bandenspanning niet zo gek veel doet. De voorvork verstevigen helpt wel. Zo'n brace kan daarin een klein beetje helpen maar hoewel de boel daar iets stabieler van werd kan ik me niet herinneren dat het veel deed voor de windgevoeligheid van mijn fiets. Betere veren in de voorvork maakte wel een wereld van verschil. :)
 
Dank allen ! Wat een motor ! Vandaag een stuk gereden en hij 'valt' gewoon de bochten in, super soepel. Lekker :-) Ons vakantierondje in de Alpen zou dit jaar zomaar eens een stuk groter en langer kunnen worden.

Leuk dat ik ook in de OP mag ! :)

Morgen weer een stukje touren, het is echt heerlijk weer!
 
Het hangt natuurlijk ook van de band af maar met Pilot Road 4 trail banden hield ik 2.9 aan. En mijn metertje bleek achteraf een tikje tekort aan te geven dus reed ik met ongeveer 3.0. Rijd prima. Kleine 20K met een achterband gedaan.
 
In het Suzuki boekje van de V-Strom DL650A staat het volgende :+ :

khwddpzml0ibh.jpeg


Voor
225 Kilopascal [kPa]

= 2.25 Bar

Achter
250 Kilopascal [kPa]

= 2.5 Bar


Sorry ik weet nog niet hoe je een foto weer rechtop zet |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan